Hellblade 2: Freyslaug Rozdział 2 Hellblade 2 Senuas Saga poradnik, solucja
W drugim rozdziale Hellblade 2 natraficie na kolejne wskazówki związane z niebezpieczeństwem krążącym nad mieszkańcami wyspy. Na stronie tej przedstawimy Wam dokładny opis przejścia etapu wraz z najważniejszymi elementami i znajdźkami.
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2024
Drugi rozdział Senua's Saga Hellblade II rozpoczyna się od zwiedzania opuszczonej wioski zrujnowanej przez tajemniczych najeźdźców. W tej części opowieści Senua połączy również siły z tajemniczym nieznajomym. Na tej stronie znajdziecie dokładny opis przejścia poziomu, rozwiązania zagadek oraz interesujące miejsca, które warto odwiedzić w czasie rozgrywki.
- Dotarcie do wioski
- Zagadka z bramą
- Jak korzystać z lustra w walce?
- Czym są zielone drzewa?
- Rytuał Draugrów
- Czym są kamienne twarze?
Dotarcie do wioski
- Drugi rozdział przywita Was widokiem protagonistki prowadzącej pojmanego Thorgestra. Kierujcie się w stronę widocznej na horyzoncie osady. Przed dotarciem odbijcie jednak na moment w prawo i zajrzyjcie do zagrody otoczonej niewielkim płotkiem. W głębi ogrodzonej przestrzeni znajdziecie Słup runiczny.
- Po dotarciu do bram osady wywiąże się krótki dialog pomiędzy bohaterami, w wyniku którego Senua wyruszy w dalszą podróż sama. Przejdźcie przez dziurę w palisadzie i wejdźcie do spustoszonej wioski.
Zagadka z bramą
- Kierujcie się w głąb wioski omijając barykady i zablokowane przejścia przechodząc przez chaty. W pewnym momencie drogę zagrodzi Wam magiczna brama strzegąca wejścia na most. By ją otworzyć konieczne będzie odnalezienie w okolicy 3 części symbolu.
- Pierwszą, środkową część odnajdziecie cofając się kawałek główną drogą. Znajdujące się na barykadzie (pomiędzy dwiema chatami) zwłoki utworzą krwawoczerwony symbol. Ustawcie się pod odpowiednim kątem i użyjcie skupienia, by aktywować poszlakę.
- Drugi symbol znajdziecie w chacie na lewo od bramy. Obejdźcie budynek i wejdźcie do środka przez dziurę w tylnej ścianie. Użyjcie drabiny, by wejść na drewnianą konstrukcję, po czym wyjrzyjcie na zewnątrz, kierując wzrok w stronę chat po drugiej stronie wioski. Pomalowane na czerwono elementy utworzą symbol przypominający literę "k".
- Ostatni symbol znajdziecie za domami po drugiej stronie głównej ulicy. Dostaniecie się tam przechodząc przez otwarte domostwo. Następnie przejdźcie przez kolejny budynek by trafić na wzniesienie terenu. Podążajcie za ścieżką, aż wrócicie w okolice wspomnianych wcześniej chat. Kierując wzrok na czerwone elementy aktywujecie ostatni element, kompletując tym samym cały symbol.
Jak korzystać z lustra w walce?
- Wróćcie pod bramę i odblokujcie pieczęć. Działanie to aktywuje retrospekcję, podczas której Senua wróci wspomnieniami do rodzinnej wioski. Wejdźcie do chaty, w której znajdziecie srebrne lustro głównej bohaterki (użyjcie przycisku interakcji stojąc przy stole). Scena nagle zmieni się i staniecie naprzeciwko widmowych wojowników okrytych szkarłatną, kryształową osłoną.
- Walka z nimi w normalnych warunkach jest bezskuteczna, jednak z pomocą przyjdzie Wam tutaj znalezione lusterko. Przypięty do pasa bohaterki przedmiot ładować będzie z czasem specjalny pasek widoczny na brzegu zwierciadła. Po napełnieniu pozwoli aktywować spowolnienie czasu (przycisk E lub RT), które znacząco ułatwi Wam walkę. Aktywowana moc lusterka zedrze z czerwonych przeciwników osłonę, co umożliwi Wam ich pokonanie.
- możliwości aktywowania spowolnienia czasu poinformuje Was subtelny efekt dźwiękowy oraz biała łuna wydobywająca się z runy bijącej od lusterka. Pasek aktywacji mocy z czasem będzie wypełniać się sam, jednak możecie przyspieszyć ten proces skutecznie atakując przeciwników oraz wykonując perfekcyjne parowanie.
- Po pokonaniu kryształowych wrogów Senua na moment wróci wspomnieniami do przeszłości, po czym zostaniecie z powrotem przerzuceni do teraźniejszości. Przekroczcie most dzielący dwie części osady.
Czym są zielone drzewa?
- Przejdźcie przez dziurę w długim budynku, by dostać się do centralnej części wioski. Przed wyruszeniem na wzgórze odbijcie w lewo i wejdźcie na niewielki placyk z wieżą obserwacyjną. Po jego lewej stronie znajduje się przejście pod barykadą, za którym znajdziecie kolejny Słup runiczny.
- Kierując się dalej główną ścieżką natraficie na zapaloną pochodnie na końcu wioski. Wejdźcie do zrujnowanej chaty znajdującej się na prawo od pochodni. W środku znajdziecie niewielkie, zielonkawe drzewo. Rośliny te to kolejny rodzaj znajdziek. Za odnalezienie wszystkich zostaniecie nagrodzeni specjalnym osiągnięciem, a także bonusowymi historiami dostępnymi do odsłuchania z poziomu głównego menu gry. By aktywować drzewo, skierujcie na roślinę wzrok, a następnie przytrzymajcie klawisz skupienia.
Rytuał Draugrów
- Wyjdźcie z wioski ścieżką prowadzącą na wzniesienie. Waszą podróż przerwie w pewnym momencie przybycie okropnych Draugrów - bestii składających w ofierze ludzi. Po krótkim przerywniku, skierujcie się na ścieżkę okrążającą obozowisko potworów.
- Podążajcie za utartym szlakiem, który kierować będzie Was ku uwięzionemu nieznajomemu. Mniej więcej w połowie drogi natraficie jednak na drabinę po lewej stronie drogi. Wejdźcie na nią, a kawałek dalej natraficie na kolejny Słup runiczny. Po aktywowaniu znajdźki, możecie kontynuować przerwaną podróż.
- Po dotarciu do przywiązanego mężczyzny, Senua spróbuje go uwolnić. Działania te zwrócą jednak uwagę Draugrów, co aktywuje dłuższą sekwencję walki. W jej trakcie po kolei walczyć będziecie z kolejnymi potworami. Szczególnie ostrożni bądźcie w czasie walki z Draugrem zionącym ogniem. Jego płomienisty oddech jest trudny do ominięcia i łatwo może pozbawić bohaterkę życia. Gdy zauważycie, że przeciwnik sięga po łatwopalny napój, wykonajcie gwałtowny odskok w lewo, co powinno usytuować Was poza zasięgiem płomieni.
Jeżeli któryś z typów przeciwników sprawia Wam szczególne problemy, dobrym pomysłem może być przetrzymanie mocy lusterka i aktywowanie jej w czasie walki z tym właśnie wrogiem.
- Po pokonaniu Draugrów obejrzycie dynamiczną sekwencję ucieczki bohaterki oraz nieznajomego. Nowo poznany mężczyzna przedstawi się jako Fargrimr. Zapozna on bohaterkę z sytuacją panującą na wyspie i opowie Wam o problemach wywołanych przez pojawienie się Gigantów.
Czym są kamienne twarze?
- Schodząc ze wzniesienia z Fargrimrem, zatrzymajcie się przed zniszczonym mostem. Odbijcie na moment w lewo. Znajdziecie tam kamienną twarz. Używając na niej skupienia odblokujecie sekretne przejście, za którym odnajdziecie kolejne drzewo-znajdźkę. Od tej pory każda kolejna znajdźka tego typu ukrywać będzie się za kamiennymi twarzami.
- Schodząc dalej w stronę wioski wypatrujcie rozwidlenia oznaczonego grubym kijem wbitym w stertę kamieni. Obierając ścieżkę na lewo natraficie na kolejny Słup. Po aktywowaniu kolejnej runy, wróćcie do Fargrimra, z którym wrócicie razem do wioski. Przed wejściem do niej ponownie spotkacie się z przywiązanym Thorgestrem, a rozdział drugi opowieści dobiegnie końca.