Solucja Harry Potter i Kamień Filozoficzny cz.3 poradnik Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Teraz pora na naukę latania na miotle. [il. 18]
Polega ona na przelatywaniu przez magiczne koła w określonym czasie. Jeśli uda Ci się zaliczyć trening, w dowolnym momencie możesz wybrać w menu startowym loty na miotle, aby potrenować. Później będziesz mógł rozgrywać powtórki meczów.
Pora na kolejne zajęcia. Jednak przedtem Hermiona pokaże Ci, jakim zaklęciem otwierać magiczne zamki. Ten czar to Alohamora. Nauka odbywa się jak poprzednio. Trzeba jak najdokładniej i najszybciej odtworzyć jego kontur za pomocą różdżki. Tym razem nauczycielem jest Hermiona. Następnie chwila praktyki. Otwórz kłódkę na drzwiach. Za nimi jest sala z dwoma ukrytymi przejściami. Po lewej za półką i po prawej w zbroi. [il. 19]
Zbroja otwiera przejście w ścianie. W sali jest magiczna karta. Weź ją. Wróć i użyj czaru na półce. Okaże się, że jest za nią przejście w ścianie. W następnej sali po lewej drzwi z magiczną kłódką, a po prawej skrzynia. [il. 20]
W skrzyni są fasolki, a za drzwiami przejście. Następna sala ma drzwi po lewej. Otwórz je. Trafisz do wielkiej sali. Zwiedź ją dokładnie. Po prawej dwie zbroje i misa (a w nich fasolki). Po lewej - środkowa półka to ukryte przejście do skrzyni z fasolką i czekoladową żabką w środku. Na wprost wyjście i księga (save) [il. 21]
Teraz pora na kolejną lekcję, gdzie poznacie czar Leviosa. Zajęcia prowadzi profesor Flitwick. Po treningu czas na praktykę. W pierwszej komnacie należy podnieść blok po prawej i postawić na platformie-przełączniku po lewej. [il. 22]
Wtedy otworzą się drzwi. Idź dalej. Po drodze przewróć misę i weź fasolki. Za zakrętem dwa gnomy do oszołomienia czarem. Kiedy się z nimi uporasz zobacz, że po prawej jest krata, a za otwartymi ukrytymi drzwiami przełącznik do nich. [il. 23]
Po otwarciu kraty zabieramy gwiazdkę i idziemy schodami w dół do księgi (save) i jeszcze półpiętro niżej do przedsionka wielkiej sali. Są tam dwie misy z fasolkami, magiczna skrzynia i fasolka na półce z książkami.
Teraz wielka sala. Tu czeka Cię sporo czarowania. Na wprost olbrzymia zbroja. U jej stóp dwa bloki do przenoszenia, a w głębi dwa duże bloki, za którymi są ukryte przełączniki do krat, ale także gnomy. [il. 24]
Kolejność działania jest taka: idź do dużych bloków i przesuń je w bok. Wtedy ujrzysz przełącznik. Załatw przy okazji gnomy. [il. 25]
Do każdej kraty jest jeden przełącznik. Po ich włączeniu kraty uniosą się. Wracaj i stań mniej więcej w połowie drogi między blokiem do przeniesienia, a platformą za otwartymi już kratami. [il. 26]
Rzucasz czar i blok wędruje na platformę. Operację powtarzasz ponownie z drugim blokiem. W ten sposób otworzysz drzwi i kraty w głębi sali. Na deser zostaje zbroja, która ukrywa fasolkę. Teraz biegiem do otwartych drzwi po gwiazdkę.
Wychodzimy na świeże powietrze. Kiedy staniesz tyłem do balustrady balkonu po prawej ujrzysz gwiazdkę, a po lewej blok do przeniesienia i platformę-włącznik. [il. 27]