Poradnik do gry - Solucja Harry Potter i Kamień Filozoficzny cz.1 poradnik Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Po krótkim przemówieniu powitalnym wygłoszonym przez profesora Dumbledora biegnij schodami na górę. Spotkasz tam Rona. Zaprowadzi Cię na spotkanie z braćmi: Fredem i Georgem. [il. 1]
Trójkę braci rozpoznasz dzięki literom na swetrach. Tu odbędzie się krótki trening. Bracia pokażą jak się wspinać, skakać i zbierać potrzebne przedmioty. [il. 1.1]
Po prostu skacz po półkach z książkami. Pojawi się też, Peeves, który jeszcze nie raz wlezie Ci w drogę. Tym razem tylko postraszy i zniknie. [il. 2]
Uważaj i nie dotykaj go, bo to grozi utratą energii. Do podładowania energii służą czekoladowe żabki. [il. 3]
Przez cały czas zbieraj fasolki, które mogą mieć różne kolory. [il. 4]
Ten etap nie jest trudny. Kiedy uzbierasz 25 fasolek otrzymasz jedną kartę. Otworzy się przejście w ścianie. [il. 4.1]
Idź po schodach na górę. Czeka Cię tam niemiła niespodzianka - spotkanie z Draco Malfoyem i jego gorylami. Obok spotkasz koleżankę Hermionę. Idź za nią na lekcję u profesora Quirrela - obrona przed czarną magią. Flipendo - to pierwszy czar, jaki opanujesz w szkole. Masz 4 próby i jeśli wszystko pójdzie dobrze, zdobędziesz 20 punktów dla Gryffindoru. Po nauce teorii czas na zajęcia praktyczne. Idź za profesorem. Pierwsze zadanie to przesunięcie beczki [il. 5]
Beczkę przesuwamy dwukrotnie, a następnie skręcamy w lewo w korytarz. Na wprost widać balkon, po lewej zamknięte kraty, więc skręcasz w prawo [il. 6]
Flipendo służy także do przełączania przycisków w ścianach i rozwalaniu różnych przedmiotów (wazony, miski) [il. 7]
Czarami przewróć dwie wazy, wysypią się z nich fasolki, a następnie idź do przełącznika w ścianie. Z czasem napotkasz wiele takich. Teraz z powrotem, bo otworzyła się krata, którą minąłeś po drodze. Weź gwiazdkę - to dodatkowy punkt. Idź dalej korytarzem, aż do mostu i przejdź na drugą stronę. W tej sali jest misa i przełącznik na ścianie. Użyj czaru. W wazie tradycyjnie są fasolki, a przełącznik obróci most, po którym przyszedłeś. Zejdź do sali gdzie czeka profesor i idź w prawo, aż do odwróconego mostu. Teraz prosto do gwiazdki. Dojdziesz do sali gdzie prawie bezgłowy Nick pokaże Ci jak zapisywać grę. [il. 8]
To koniec tego poziomu. Podejdźcie do otwartej księgi i po sprawie.