Solucja Harry Potter i Kamień Filozoficzny cz.2 poradnik Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Naprzeciwko księgi stoi dzbanek. Rozbij go i weź fasolki. Teraz idź prosto. Przed tobą krata, a za nią drzwi. Spójrz na ściany po lewej i po prawej stronie. Są tam przełączniki. [il. 9]
Użyj ich, a drzwi i krata otworzą się. Idź dalej, aż do sporej sali, w której jest zakratowane pomieszczenie i trzy przełączniki na ścianach. Zapewne domyślasz się, do czego. Po otwarciu kraty, weź fasolki i gwiazdkę. Przewróć złote misy. Są w nich fasolki. Na końcu korytarza za zakrętem czeka profesor, który nakaże Ci użycie czaru na dużym bloku kamiennym, aby go przesunąć. [il. 10]
Przesuwamy go dwa razy, a następnie wchodzimy na niego. Widać tam kolejny blok. Znowu dwa przesunięcia i wchodzimy na niego. Teraz skok do korytarza znajdującego się powyżej.
Za drzwiami jest korytarz wyłożony zielonym dywanem. Na stole po lewej stoi wazon. Rozwal go - fasolka. Po prawej księga (save) i kolejny dzban. [il. 11]
Za zakrętem blok skalny do przesunięcia (jeden raz). Wpada w dziurę w podłodze i możesz na niego swobodnie wskoczyć.
Przeskocz na drugą stronę. Teraz jesteś w sali gdzie u góry wiać złotą wazę, a po prawej blok. [il. 12]
Przesuwamy go raz. Przyda się za moment. Przejdź obok niego i wspinaj się do góry. Dojdziesz do wazy, którą widziałeś z dołu. Po lewej jest przełącznik do krat u góry (za nimi gwiazdka i fasolki). Wróć teraz kawałek i wskocz na blok, który przesuwałeś przed chwilą, a z niego do pomieszczenia za kratami. [il. 13]
Wróć i zejdź z bloku. Teraz w lewo i do góry. Kolejny duży blok. Jedno przesunięcie i wpada w dziurę w podłodze. Skok na niego i do góry w lewo do gwiazdki.
No to teraz sporo skakania. Po lewej widać przełącznik, który uruchomi pływający blok. [il. 14]
Skok na blok i płyniemy do kolejnego przełącznika. Uruchomi on następny klocek. Na ścianie po lewej widać przełącznik i kraty. Na wprost jest następny ruchomy klocek. [il. 15] Uruchom przełącznik, wskocz na następny klocek i od razu do pomieszczenia za kratą, która już się otworzyła. Tam zdobędziesz gwiazdkę i fasolki. Teraz z powrotem. Ostrożny skok na klocek i płyniemy do platformy naprzeciwko. Tam przełącznik. Uruchamia on dwa pływające klocki. Po prawej widać duży blok z przełącznikiem, który blokuje korytarz [il. 16]
Skok na sąsiedni klocek. Rzucasz czar na blok w korytarzu, aby go raz przesunąć. Zrobi się miejsce, aby koło niego stanąć. Wtedy rzucamy drugi czar. Blok zapada się w ziemię. Wdrapujemy się, aby wejść po fasolki i gwiazdkę widoczne u góry. Teraz z powrotem i do platformy z przełącznikiem po lewej. Skok na kolejny blok. W oddali otworzą się drzwi. Uff, to nareszcie koniec skakania. W korytarzu księga (save) i drzwi.
W następnej sali czekają trzy gnomy. Uważaj, poruszają się bardzo szybko, a zetknięcie z nimi powoduje, że z kieszeni Harrego wypadają fasolki. Musisz ogłuszyć je czarami, a wtedy otworzą się drzwi do dalszej wędrówki. [il. 17]
We wgłębieniu w ścianie gwiazdka. Za drzwiami czeka profesor, który oznajmia, że skończyłeś praktykę i jeśli zebrałeś wszystkie gwiazdki przyzna 20 punktów dla Gryffindoru.