Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

W Harry Potter i kamień filozoficzny jest tylko pięć czarów, są to - Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Porady ogólne

W Harry Potter i kamień filozoficzny jest tylko pięć czarów, są to:

Flipendo - nauczy Was go profesor Quirell, a służy on do popychania i uruchamiania mechanizmów, a także przełączników

Alohomora - tym razem nauką zajmie się najlepsza koleżanka Hermiona. Zadaniem tego czaru jest otwieranie wszelkiego rodzaju magicznych zamków zamontowanych w skrzyniach, drzwiach, jak również w tajnych przejściach

Leviosa - uczy profesor Flitwick. Dzięki temu czarowi możecie przenosić kamienne bloki, które należy umieszczać na platformach-przełącznikach.

Incendio - uczy profesor Sprout. Ten czar znakomicie radzi sobie z pokonywaniem wszelkich groźnych roślin.

Lumos - uczy ponownie profesor Quirell. Zadaniem czaru jest uruchamianie Gargulców, które będą tworzyły świetlne platformy, służące do pokonywania przeszkód.

Czarów uczycie się w czasie zajęć z poszczególnymi profesorami - Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Czarów uczycie się w czasie zajęć z poszczególnymi profesorami. Zadaniem gracza jest przycisnąć przycisk myszki i przejechać kursorem po "dymnej" literze. Liczy się oczywiście czas! Na powtórzenie czaru mamy kilkanaście sekund, ponadto jest jeszcze bariera procentowa, którą musimy przekroczyć, aby nauczyć się danego czaru. Działa to tak, że im dokładniej poprowadzimy różdżkę po literze przedstawiającej czar, tym więcej punktów otrzymamy. Jeśli dobrze powtarzacie czar możecie przejść, aż cztery próby. Każda następna jest oczywiście trudniejsza, gdyż skraca się czas, a ponadto wymagana jest większa dokładność. Im więcej punktów ponad minimum, tym więcej dodatkowych punktów dostaniemy w nagrodę oprócz nauczenia się zaklęcia. Jak później macie się połapać w wyborze czaru do danej czynności? Otóż nie musicie wcale się tym przejmować, gdyż producent postanowił całkowicie ułatwić tę sprawę. Harry sam decyduje, jakiego czaru należy użyć w danym momencie, więc Wasza rola polega tylko na rzuceniu czaru, a jego rodzaj zostanie dobrany automatycznie. Na rzucenie czaru są dwie metody. Możecie użyć klawisza Alt, albo lewego klawisza myszki, jednocześnie celując na obiekt, który ma być zaczarowany. Pamiętajcie, że czar ma ograniczony zasięg i aby był skuteczny, należy zbliżyć się do celu. Wszystkie stworzenia, jakie napotkacie na swej drodze, można zaczarować. Jedne znikają na dobre, inne zasypiają jak kamienie (jak np.: gnomy), ale większość zostaje oszołomiona tylko na chwilę, a potem budzą się i znów są niebezpieczne. Wykorzystajcie działanie czaru i uciekajcie szybko.

W czasie gry wielokrotnie spotkacie Freda i George'a Weasleyów. Pojawiają się nagle, sobie tylko znanymi, tajnymi przejściami i zawsze proszą o 25 fasolek wszystkich smaków, które podobno są im potrzebne do eksperymentów magicznych. Nie wnikając, jakie to eksperymenty oddajecie im fasolki, a w zamian otrzymacie magiczną kartę z podobizną czarodzieja. Cała kolekcja to 25 kart. Najtrudniej otrzymać 25-tą, ponieważ trzeba mieć 24 poprzednie, 250 fasolek i na dodatek pokonać Voldemorta.

Nadeszła pora na kilka słów na temat tego, co zapewne, bardzo interesuje wszystkich graczy, czyli latanie na miotle. W Harry Potter i kamień filozoficzny jest kilka okazji na tą rozrywkę. Przede wszystkim specjalne lekcje, a także: pościg za Draco Malfoyem (macie wtedy odzyskać przypominaczkę dla Nevilla), dwa mecze quidditcha (przeciwko Slytherinowi i Ravenclavowi), no i najważniejszy moment pod koniec gry, kiedy trzeba złapać klucz. W menu gry jest opcja Quidditch. Jednak do momentu odbycia pierwszej lekcji jej opcje są całkowicie nieaktywne. Dopiero po pierwszych zajęciach, można odbywać loty treningowe. Jak zapewne zauważyliście, są tam także mecze. Te uruchomione zostaną po pierwszym rozegranym meczu. Wtedy możecie do woli trenować i powtarzać mistrzostwa w magicznej grze.

Skoro wspomniałem mecze, kilka słów na temat techniki rozgrywki. Jeśli macie zamiar wygrać, co jest chyba jasne, bo bez tego nie ruszycie dalej gry, konieczny jest trening i dobre opanowanie sterowania miotłą. Szczególnie zwrotów przy dużej prędkości. Przyda się to w czasie gry z dwóch względów. Po pierwsze znicz lubi gwałtownie zmieniać kierunek i wysokość lotu i w ten sposób zmylić goniącego za nim szukającego. Po drugie oprócz znicza, w powietrzu fruwają tłuczki, a ich zadaniem jest trafienie zawodnika. Jeśli Harry zostanie porządnie trafiony może spaść z miotły, a wtedy mecz kończy się porażką. Za sterowanie miotłą odpowiedzialne są następujące klawisze:

A - przyspieszenie

Z - hamulec

Strzałki - zmiana kierunku, bądź wysokości lotu.

Myślę, że dobrym sposobem na schwytanie znicza jest spokojny lot w ślad za pozostawianymi przez niego kolorowymi obręczami. Pamiętacie, podobne widzicie na lekcji latania na miotle. W lewym dolnym ekranie widać wskaźnik. Jeśli wykres zaczyna się przesuwać w prawo, oznacza to, że jesteście na dobrej drodze, aby złapać znicz. Kiedy wskaźnik dotrze do końca pojawi się małe okienko pokazujące rękę Harrego łapiącą znicz. Wtedy należy wcisnąć klawisz odpowiedzialny za skok (Ctrl) i znicz jest Wasz. Mecz wygrany, a Harry robi rundę honorową wokół boiska.

W czasie gry zbierajcie fasolki wszystkich smaków. Nawet te najtrudniej dostępne. Są podobne do kolorowych kryształów (patrz ilustracja niżej)

Poziom energii głównego bohatera to błyskawica w prawym górnym rogu - Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Poziom energii głównego bohatera to błyskawica w prawym górnym rogu. Utraconą energię można odzyskać zbierając czekoladowe żabki (patrz ilustracja niżej)

Zapisywanie w grze odbywa się automatycznie, kiedy widzicie ekran wczytywania kolejnej misji lub poprzez magiczną księgę, wystarczy do niej podejść i po sprawie - Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Zapisywanie w grze odbywa się automatycznie, kiedy widzicie ekran wczytywania kolejnej misji lub poprzez magiczną księgę, wystarczy do niej podejść i po sprawie.

Autor Poradnika

Krzysztof Żołyński


Informacje o Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 20, ilustracje: 77 .

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Harry Potter i Kamień Filozoficzny - poradnik do gry