Etap VII- Exodus (1) | Opis przejścia Halo Reach poradnik Halo: Reach
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Etap VII: Exodus
Etap rozpoczynamy na opuszczonych ulicach miasta. Udajemy się przed siebie, nie obawiając się ataków nieprzyjaciela. W pewnym momencie dotrzesz do zepsutych drzwi, które przez cały czas będą się otwierać i zamykać. Skorzystaj z nich, aby przejść na drugą stronę.
Tam natkniesz się na schody, a na ich szczycie na Jackali. Oddaj w ich kierunku strzały poczym pobiegnij za nimi (będą uciekać).
W ten sposób dotrzesz do kolejnego budynku. Tym razem jednak wycieczka wąskimi korytarzami będzie nieco dłuższa. Już na samym początku zostaniesz zaatakowany przez Gruntów biegnących w Twoim kierunku z granatami. Pozbądź się ich, nim do Ciebie dotrą. Następnie udaj się w kierunku, z którego przybiegli (będąc przygotowanym na kolejne fale identycznych przeciwników).
Po zejściu po pierwszych schodach natkniesz się na hologramy do zbroi. Zamień sprint na osłonę, gdyż w ten sposób łatwiej będzie Ci unikać nadbiegających przeciwników z granatami.
Po dotarciu do większego pomieszczenia zostaniesz zaatakowany przez największą falę kamikaze (i to zarówno kolo wejścia, jak i wyjścia). Bądź na nich przygotowany i rozpocznij ostrzał jak będą jeszcze daleko.
Koło wyjścia (po pokonaniu schodów) zaatakowany zostaniesz przez jednego Elite. Znajdziesz tam również apteczkę, na prawo od wyjścia. |
Po wyjściu na zewnątrz kierujemy się w prawą stronę i schodzimy ze schodów, poczym od razu kierujemy się na kolejne po drugiej stronie.
W ten oto sposób dotrzesz do miejsca, gdzie będziesz mógł zamienić osłonę na sprint, a co biorąc pod uwagę nadchodzące starcia, będzie bardzo dobrym posunięciem. Znajdziesz tam również mocny karabin snajperski. Podnosimy go i wykańczamy wszystkich grasujących na dole (oczywiście z balkonu, na którym się znajdujesz) Brutów - nowy typ przeciwnika. Są nieco bardziej wytrzymali od Elitów, ale wolniejsi i stosujący mniej uników, przez co łatwiejsi w eksterminacji. |
Po załatwieniu wszystkich kierujemy się do drzwi na końcu (z których wybiegną ostatni przeciwnicy). Znajdując się we wnętrz, kierujemy się pierwszymi schodami na piętro.
Natkniesz się tam na pierwszych Gruntów. Zabij ich i skieruj się do przestronnego pomieszczenia po prawej. Dojdzie tam do wielkiego starcia. Jeśli posiadasz jeszcze naboje do karabinu snajperskiego, wystrzelaj Brutów z oddali. Zaraz przy wejściu na piętrze znajdziesz również broń - możesz z niej skorzystać, jeśli to konieczne.
Pomieszczenie, w którym dojdzie do walki, jest wielopoziomowe i ma tunele po prawej i lewej stronie. Możesz z nich korzystać w sytuacji zagrożenia (znajdziesz ta również apteczki). Naszym celem będzie jednak winda na samym końcu pomieszczenia (koło jej wejścia również znajdziesz apteczkę).
Nim ją przywołasz wiedz, że w ten sposób przywołasz kolejne posiłki (nadlecą dwa statki i dostarczą przeciwników, którzy zaatakują z dwóch stron areny). Nim tego dokonasz, możesz się udać do miejsca, z którego będą za moment wybiegać (pole będące na zewnątrz, wschodnia ściana). Znajdziesz tam działo, które możesz odłączyć i wykorzystać w późniejszym starciu.
Przeciwników będzie sporo, w tym kilku Brutów (wśród nich będzie typ atakujący z bliska młotem, jedno trafienie i giniesz).
Po otwarciu się windy, wchodzimy do jej wnętrza i włączamy przełącznik, nie zwracając uwagi na świszczące kule. Po otwarciu się wyjścia, wchodzimy do pomarańczowego pomieszczenia, które od razu opuszczamy (będzie całkowicie bezpieczne).
Na zewnątrz skieruj się za towarzyszami częściowo zniszczoną kładką, wzdłuż przepaści. Dotrzesz w ten sposób do pomieszczenia gdzie znajdziesz hologramy jetpacków. Podnosimy je (jest to konieczne do ukończenia etapu) i ...