Etap X- The Pillar of Autumn (1) | Opis przejścia Halo Reach poradnik Halo: Reach
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Etap X: The Pillar of Autumn
Etap dziesiąty jest ostatnim i momentami bardzo wymagającym. Jest jednak kilka sposobów ułatwiających rozgrywkę, o których napomknę w dalszym tekście.
Etap rozpoczynamy w wąskim przejściu pomiędzy skałami. Opuść je idąc przed siebie i podejdź do urwiska. Jeśli zerkniesz na dół dostrzeżesz tam grupkę Grutnów i jednego Elite. Jest to idealne miejsce do odblokowania osiągnięcia: "If They Came to Hear Me Beg".
Samo odblokowanie nie będzie łatwe, przygotuj się na wiele zgonów. Aby nagroda trafiła na Twoje konto, musisz rzucić się z urwiska i zabijając Elite, uratować się od własnej śmierci. Aby tego dokonać zmieniamy poziom trudności na najwyższy (o ile nie mieliśmy wcześniej, gdyż w ten sposób zwiększa się ryzyko śmierci w wyniku upadku, co jest wymagane do zaliczenia) i wyjmujemy magnum (z nim cały trik wychodzi szybciej). Następnie rzucamy się w przepaść wcześniej patrząc, w którym miejscu stoi nasza ofiara (skoku dokonujemy dopiero, gdy ten zejdzie z drogi bliżej urwiska; rozbieg na wciśniętym sprincie). Lot musi odbyć się w taki sposób, by "wylądować" za plecami Elite (nie na nim) oraz bez aktywnego sprintu, gdyż z nim nie uruchomi się animacja ataku, tylko zwykłe uderzenie kolbą (wystarczy puścić lewą gałkę podczas lotu, w końcowej fazie). Ataku dokonujemy będąc obok przeciwnika, na sekundę przed dotknięciem ziemi. Jeśli uda Ci się wykonać zabójstwo, a osiągniecie nadal będzie nieodblokowane, oznacza to, że dotknąłeś przeciwnika przed dokonaniem zabójstwa.
Przygotuj się na wiele prób i błędów. Na szczęście po każdej śmierci, bez ekranu loadingowego, zostaniesz postawiony w pozycji gotowej do skoku (w przypadku najwyższego poziomu trudności będziesz musiał chwilkę odczekać, aż przeciwnik zmieni pozycję).
Osoby nie zainteresowane osiągnięciem mogą zejść na dół ścieżką po prawej stronie. Po krótkim spacerze natkniesz się na grupkę Gruntów oraz dwóch przedstawicieli Elite (jeden znajdować się będzie pod pobliskim mostem, ale bardzo prawdopodobne, że wybiegnie na górę, nim sam do niego zejdziesz). Na moście natkniesz się również na kilku Jackali z tarczami. Wymienieni przeciwnicy to nic, z czym można by było mieć problemy.
Za mostem po prawej stronie znajdziesz blaszane pomieszczenie. Wejdź do jego wnętrza by koniecznie zastąpić Magnum DMR-em. Będzie to bowiem kluczowa broń podczas kolejnego starcia.
Następnie wyjdź na zewnątrz i wsiądź w znajdujący się nieopodal czterokołowiec (wraz z jednym współtowarzyszem).
Teraz czeka Cię długa przejażdżka, podczas której natkniesz się na sporą liczbę przeciwników (w tym wielkie, podobne do pająków, maszyny przeciwnika). Pamiętaj jednak, by z nimi nie walczyć, przez cały czas ignorujemy nieprzyjaciół i przemieszczamy się na pełnym gazie.
Po drodze miniesz tunel, a tuż za nim trafisz na zniszczony most. Przeskocz wyrwę będąc rozpędzonym, poczym porzuć pojazd.
Po prawej stronie znajdować się będzie zniszczony budynek. Znajdziesz w nim strzelbę (którą podnosimy w zamian za karabin) oraz zdolności zbroi - zamień sprint na osłonę.
Następnie kierujemy się drogą w dół, przeskakując nad zamkniętym szlabanem, szykując się jednocześnie do starcia. Przed Tobą znajdować się będzie baza z wieloma przeciwnikami (głównie Gruntowie i silni Brutowie). Największe zagrożenie stanowić będzie jednak Wraith stacjonujący pod drugiej stronie, przez cały czas ostrzeliwujący okolice (wykorzystuj osłonę zbroi do unikania ciężkich obrażeń).
Bazę pokonujemy przechodząc pomieszczeniami po lewej stronie. To idealna kryjówka przed licznym ostrzałem przeciwnika, w tym z ciężkiego działa pojazdu. Będąc we wnętrzu, natkniesz się na kilku Brutów. Wykończ ich strzelbą, a w razie potrzeby podnieś znajdującą się tam apteczkę.
Z wnętrza pomieszczenia, wykorzystując DMR, zastrzel znajdujących się po drugiej stronie areny (patrząc przez drzwi) snajperów na lewitującym balkonie.
Wraith niszczymy standardowo. Najpierw, z daleka za pomocą DMR wykańczamy osobnika za działkiem, następnie podnosimy broń Gruntów (Plasma Pistol) i ładując ją dezaktywujemy pojazd. Teraz wystarczy już tylko podbiec i przytrzymać X, poczym wrzucić granat do jego wnętrza. W razie potrzeby, chcąc uniknąć obrażeń zadanych działem, aktywuj osłonę. |
Gdy wszyscy zginą udajemy się w górę wzniesienia na północny-wschód. Między skałami natkniesz się na kilku Gruntów - nie lekceważ ich, gdyż. Następnie udaj się do kanionu.
Przez moment nikt nie będzie Cię atakować. Dojdzie do załączenia się scenki przerywnikowej, a chwilę później trafisz do jaskini oświetlonej zielonym światłem. Znajdziesz tam apteczkę - podnieś ją nawet jeśli brakuję Ci tylko trochę życia. |
W następnej jaskini zostaniesz zaatakowany przez bardzo uciążliwe Buggery - latające "owady". Walka z nimi nie będzie łatwa z uwagi na ich wysoką ruchliwość. Najlepsza bronią do ich eksterminacji jest DMR.
Nieco dalej, po zejściu ścieżką w dół, dotrzesz w okolice wody. Natkniesz się tam na kilku Skirmisherów (z tarczami na rękach, które nie osłaniają głowy :)).