Etap VI- Long Night of Solace (1) | Opis przejścia Halo Reach poradnik Halo: Reach
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Etap VI: Long Night of Solace
Etap rozpoczynamy w pobliżu plaży. Nie tracąc czasu, podążamy za członkami drużyny kierując się w stronę wody. |
Będąc na plaży dojdzie do ataku sił Covenant. Przeciwników będzie sporo: kilku Gruntów, Jackali z tarczami oraz Elitów. Trzymamy się w współtowarzyszy, by móc liczyć na ich wsparcie. Przez cały czas nacieramy.
W ten sposób będziemy podążać w górę plaży, w stronę obleganej bazy. Przez cały czas atakowani będziemy przez oponentów (bez zmian, wymieniona przed momentem standardowa trójka).
Po dotarciu do wejścia bazy możemy zmienić właściwości zbroi (polecam osłonę) oraz uzupełnić amunicję/zebrać nowa broń (podnieś strzelbę).
W trakcie pokonywania bazy nikt Cię nie zaatakuje. Po drodze miniesz kilka większych pomieszczeni.
Po dotarciu do pokoju z niebieskim hologramem w centralnej części, rozejrzyj się. W okolicy znajdować będzie się zaciemnione podwyższenie. Wskocz tam przez barierkę i przeczytaj znajdujący się tam ukryty Data Pad .
Teraz możesz już skierować się w stronę schodów prowadzących do kosmicznego odrzutowca (po drodze mijając kolejny Data Pad, dostępny wyłącznie na najwyższym poziomie trudności).
Nim udasz się do statku, pokonując schody, zeskocz na pobliską półkę. W ten sposób odczytasz kolejny Data Pad dostępny na najwyższym poziomie trudności (szczegóły w załączonym filmiku).
Po wejściu na szczyt schodów załączy się dłuższa scenka, a po jej zakończeniu zasiądziesz za sterami nowego pojazdu latającego (po raz pierwszy w przestrzeni kosmicznej). Aby móc pchnąć rozgrywkę dalej, wykonuj czynności uczące Cię sterowania.
W momencie, w którym wykonasz ostatni manewr, pobliski statek zostanie zaatakowany. Twoim zadaniem będzie jego obrona. Pierwsza fala przeciwników to zwyczajni Banshee. Możesz niszczyć te pojazdy strzelając zarówno z karabinu jak i z wyrzutni rakiet 9pierwsza broń, przy odrobinie umiejętności, jest nieco bardziej skuteczna).
Gdy pierwsza fala przeciwników odejdzie w niebyt, na arenie pojawią się kolejni, tym razem nieco bardziej trudniejsi. Będą to Seraphy, wyposażone w dodatkową osłonę. Aby je zniszczyć, należy najpierw pozbawić ich bariery ochronnej. W tym celu ostrzeliwujemy ich za pomocą działka maszynowego (wyrzutnia rakiet będzie bezużyteczna w pierwszej fazie), dopiero po zniszczeniu osłony, zmieniamy broń na rakiety i dobijamy przeciwnika.
Ostatnia fala przeciwników to najpotężniejsze Phantomy. Będą to wielkie i powolne statki, wyposażone w potężne działa. Eliminuj je seriami z wyrzutni rakiet. Pamiętaj również, że możesz je stosować od samego początku gdyż przeciwnik nie będzie posiadał żadnej osłony. Na koniec dodam tylko, że działa, z których będą Cię ostrzeliwać, mogą Cię zniszczyć w bardzo szybkim czasie. Stosuj uniki wciskając LB i lewą gałkę.
Po wyeliminowaniu zagrożenia poleć w kierunku oznaczonej stacji dokującej, w osłanianej stacji kosmicznej. W ten sposób załączysz scenkę.
Po jej zakończeniu dojdzie do kolejnej bitwy powietrznej. W pierwszej kolejności będziesz musiał zniszczyć cztery silniki wrogiego statku. Jeśli uda Ci się tego dokonać przed upływem trzech minut (co nie jest specjalnie trudne) wraz z wyeliminowaniem pozostałych, krążących w okolicy przeciwników, otrzymasz osiągnięcie (warunek: poziom trudności Heroic lub wyższy).