Szelf Boreas - miasto, misja i teren | Jadeitowe Morze | Guild Wars Factions poradnik Guild Wars: Factions
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Teren
Kolekcjonerzy:
Catrine Embolom (5 kłów błotniaka zmurszałego) - 1
Misja
Zadanie w tej misji polega na pokonaniu trzech drużyn w turnieju o Włócznię Archemorusa, a następnie, przy jej użyciu, pokonaniu wielkiego krakena Zhu Hanuku.
Aby otrzymać nagrodę mistrzowską, należy wykonać misję w mniej niż 20 minut. Aby otrzymać nagrodę ekspercką mamy 5 minut więcej.
Misja nie jest specjalnie skomplikowana, choć wymusza na graczach użycie umiejętności przerywających. Ale wszystko po kolei. Zaraz po rozpoczęciu misji będziecie musieli stawić czoło trzem grupkom składającym się z dwóch bossów oraz 3 osób obstawy. Ważne: każdy z bossów posiada sygnet wskrzeszenia, którego użyje zaraz po zabiciu któregoś z towarzyszy.
Pierwsza grupka zawiera bossów łowcy oraz wojownika, a do tego jednego nekromantę i dwóch łowców ze zwierzakami. Najlepiej zabić na starcie nekromantę (w sumie trzy razy, bo będzie wskrzeszany), a potem zająć się resztą. Denerwujący jest boss łowca, gdyż potrafi przerywać czary.
Druga grupka składa się z bossów łowcy i mnicha oraz dwóch wojowników i mesmera. Ten ostatni jest najbardziej upierdliwy, gdyż również przerywa czary. Z kolei mnich może utrudnić zabijanie pozostałych, dlatego najlepiej jego wykończyć w pierwszej kolejności. Należy też uważać na wojowników, aby nie skupili się na którymś z czarodziejów, bo mogą go łatwo zabić.
Trzecia grupka stanowi już spore niebezpieczeństwo, a zwłaszcza boss elementalista (drugi to mesmer, ale jest znacznie mniej groźny). Oprócz nich drużynę stanowi jeden elementalista oraz dwóch zabójców. Jak tylko owi przeciwnicy ruszą do walki trzeba jak najszybciej zabić bossa elementalistę - używa on znacznie potężniejszej wersji Deszczu Meteorytów, przez co może szybko uśmiercić większość drużyny. Dlatego szczególnie ważne jest właśnie przerwanie jego specjalnej umiejętności: Okrzyk Argo. Reszta drużyny nie powinna potem stanowić problemu, choć drugi elementalista również może sprawić trochę kłopotów. Jeśli pod koniec tej walki ktoś zginie, nie wskrzeszajcie go - zaraz będzie filmik, po którym znów stanie na nogi.
Po wstawce filmowej należy wziąć włócznię. Najlepiej niech nosi ją jakiś czarodziej, który trzyma się w miarę w centrum walki, gdyż ładuje się ona dzięki śmierci pokonanych wrogów. Na maksymalnym, piątym, poziomie upuszczona zadaje wszystkim stworom w pobliżu 300 obrażeń, a Zhu Hanuku ok. 1900 (jakieś 20% życia). Aby się do niego dostać idźcie drogą zaznaczoną na mapce. Jeśli sprężycie się w czasie pierwszej walki ze strażnikiem wyspy, uda się uniknąć następnych walk, aż do brzegu morza. W pobliżu punktu (2) znajdziecie trochę mniejszych krakenów. Po ich zabiciu obejrzycie kolejny film, następnie pojawi się Zhu Hanuku. Tak naprawdę największym zagrożeniem jest jego zdolność specjalna - Jadeitowa Furia. To przede wszystkim ona powinna być przerywana, albo wasza drużyna może dość skutecznie zginąć. Na szczęście jej użycie zajmuje mu trochę czasu, więc nie powinno być z tym. Ponadto korzysta ze wskrzeszenia - jest ono mniej groźne, ale jak macie możliwość, przerwijcie je również - będzie łatwiej. Jeśli wszystko zrobicie poprawnie, nagrodę mistrzowską macie w kieszeni.
Oprócz umiejętności przeszkadzających nie ma jakiegoś specjalnego przymusu, co powinno być wzięte. Nie bardzo jest sens brać tzw. "twarde wskrzeszenia" - czary wskrzeszające wielokrotnego użytku. Wystarczą sygnety, gdyż po każdym pokonanym bossie znów będziecie mogli ich użyć, a potem już nie powinniście ginąć.
Miasto
Najemnicy (poziom 20):
Szpon Srebrnoszkrzydły (wojownik)
Zho (łucznik)
Siostra Tai (uzdrowicielka)
Su (plugawa najemniczka)
Kai Ying (elementalista ziemi)
Panaku (nożownik)
Chiyo (spirytualista)
Emi (nożowniczka)
Kupcy i handlarze:
Ardelia (kupiec)
Schowki:
Agentka Xunlai (schowek)
Pozostali:
Alpheus
Cyril
Daeman
Mędrczyni Cleo
Strażniczka Eli
Aurora
Mędrczyni Casta
Fern
Remick
Strażniczka Gita
Argo
Mędrczyni Rhea
Kaj
Linus
Strażniczka Hala