Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Technologie | Rasa Human | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Technologie

Tank

Power Generator. Anti-Heavy Sentinel będzie aktywny nawet po przerwaniu połączenia z bazą. Bardzo przydatne ulepszenie w momencie posiadania bardzo rozrośniętej siatki Conduits, sięgającej daleko poza bazę i podatnej na zniszczenia. Zbędne, jeśli posiadasz bardzo skupioną, pozbawioną dłuższych połączeń bazę.

Railgun Systems. Lancer otrzymuje nową broń, która razi wszystkie cele na linii ognia. Lancer jest jednostką oblężniczą, przeznaczoną do niszczenia budowli. To ulepszenie czyni go silniejszym w walce z jednostkami, ale tylko dużymi grupami lekkich przeciwników. Ciężkie jednostki wciąż będą stanowić dla niego problem. Do tego wciąż musi stać w miejscu w czasie strzału nie stanie się silniejszy w walce z budynkami. Można kupić, jeśli nie widzisz powodu do używania pozostałych ulepszeń.

Repair Subroutine. Jednostki Gladius, Howitzer, Lancer oraz Trident bedą automatycznie naprawiane poza walką. Warunkiem jest nieotrzymywanie obrażeń. Większość jednostek w grze jest mało wytrzymała i szybko ginie w czasie walki. W najlepszym wypadku naprawa przedłuży ich żywotność o kilka sekund. W przypadku dużych i regularnych bitew ulepszenie jest więc mało przydatne, gdyż zaledwie garstka ocalałych z bitwy jednostek będzie mogła z niego skorzystać. Oszczedności z tego tytułu będą niewielkie. Znacznie lepiej sprawdza się w przypadku małych grup, przeznaczonych do szybkich ataków i natychmiastowego wycofywania się. Ulepszenie pozwoli im działać w dużym oddaleniu od bazy, bez konieczności częstych powrotów z powodu napraw oraz konieczności uzupełnienia sił.

Artillery

Proximity Mine Radar. Miny jednostki Howitzer otrzymują większy zasięg widzenia oraz dłużej pozostają na miejscu. Miny Howitzer są bardzo przydatne do oczyszczania krzaków oraz zastawiania pułapek. Dzięki temu ulepszeniu ich skuteczność wzrośnie. Kup je, jeśli korzystasz z artylerii do czegoś więcej, niż atakowania wrogich budynków i jednostek.

Power Systems. Artillery Sentinel będzie aktywny nawet po przerwaniu połączenia z bazą. Identyczna sytuacja jak w przypadku technologii Power Generator.

Ground Battery. Longbow może atakować również jednostki lądowe. Dobre ulepszenie, jeśli walczysz z przeciwnikiem po równo korzystającym z jednostek lądowych i powietrznych. Nieprzydatne, jeśli stawia głównie na jedną z tych kategorii.

Air

Mine Drop. Bomba Scimitar staje się miną, którą można zrzucić w dowolne miejsce. Scimitar to bombowiec, którego pociski po uderzeniu o ziemię wybuchają. Czyni go to niezbyt przydatnym do zwiadu bojem, gdyż musi wcześniej widzieć swoje cele. Dzięki temu ulepszeniu możesz używać go do zastawiania pułapek w krzaków, wąskich przejściach oraz minowania miejsc, do których wróg dopiero idzie.

Scythe Payload. Zwiększa limit amunicji Scythe do 8. Obowiązkowe, jeśli myśliwce stanowią istotną część twojej armii. W innej sytuacji lepiej kupić jedno z pozostałych ulepszeń.

Aircraft Repair. Air Pads naprawiają dokujące w nich jednostki. Obowiązkowe, jeśli twoją główną bronią są jednostki powietrzne. Mniej przydatne, jeśli wróg posiada silną ochronę przeciwlotniczą. W czasie nalotów większość twoich jednostek zostanie przez nią zniszczonych, więc oszczędności wynikające z napraw będą niewielkie.

Stealth

Cloaking Systems. Monitors zyskują cechę stealth. Jednostki latające to bardzo przydatni zwiadowcy w późniejszej części gry, warto więc wykupić dla nich to ulepszenie. Dzięki niemu możesz podglądać bazę bez obaw o wykrycie. Przynajmniej tak długo, jak unikasz jednostek wyposażonych w stealth detection.

Cloak and Dagger. Dagger zyskują cechę stealth. Wykup to ulepszenie na wczesnym etapie gry, gdy Dagger będzie twoim głównym zwiadowcą. Wykup je również, gdy nie posiadasz dostępu lub nie masz zamiaru korzystać ze zwiadu powietrznego, ewentualnie jeśli wroga obrona przeciwlotnicza jest zbyt silna. W innym wypadku lepiej sięgnąć po Cloaking Systems.

Catalyst Mine. Wszystkie Conduits tworzą odnawiające się miny. W przypadku ciasno zabudowanych baz liczba Conduits będzie niewielka, a co za tym idzie również liczba min. Ulepszenie jest przydatne dla dużych, rozciągniętych baz, ale posiada jedną wadę - blokuje dostęp do pozostałych dwóch. Wszystko więc zależy od preferencji. Jesli wolisz stawiać na obronę, wykup miny. Jeśli potrzebujesz lepszego zwiadu, sięgnij po jedno z pozostałych ulepszeń w tej kategorii.

Economy

Structural Integrity. Kopalnie zyskują dodatkową wytrzymałość i naprawiają się wraz z upływem czasu. Nieprzydatne z prostego powodu - kopalnie są darmowe i budują się w ciągu kilkunastu sekund. Ich utrata może najwyżej spowodować opóźnienia w dostawach surowców, ale nie załamanie ekonomii. Dotyczy to również kopalni zbudowanych daleko poza bazą. Ulepszenie uczyni je mocniejszymi, ale silny atak przeciwnika i tak zmiecie je z powierzchni ziemi. Lepiej wykupić coś innego.

Harvester Camouflage. Żniwiarki zyskują cechę stealth. W przypadku ciasno zabudowanych baz nieprzydatne, bo żniwiarki i tak będą posiadały ochronę wieżyczek oraz garnizonu. Zdecydowanie lepsze w przypadku kopalni zbudowanych daleko od bazy, co zmusza żniwiarki do dalekich podróży. Dzięki temu ulepszeniu zyskają dodatkową ochronę i zmuszą przeciwnika do ściągania specjalistycznych jednostek w celu ich znalezienia. Jeśli dobrze ustawisz kopalnie, ulepszenie pozwoli ci na bezstresowe korzystanie z nich nawet przez całą misję.

Sentinel Repair. Wszystkie wieżyczki są automatycznie naprawiane, jeśli nie otrzymują obrażeń. Podstawa obronnego stylu gry. Dzięki temu ulepszeniu nie musisz pilnować stanu zdrowia Sentinels, a do tego zaoszczędzisz na naprawach. Bardzo drogich w przypadku częstych ataków wroga.