Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Rasa Human | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Jednostki

W kwestii tworzenia jednostek jeden z istotnych czynników dla Beta - możliwość zajmowania wieżyczek - jest dla Human nieistotny - Jednostki | Rasa Human | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

W kwestii tworzenia jednostek jeden z istotnych czynników dla Beta - możliwość zajmowania wieżyczek - jest dla Human nieistotny. Biorąc pod uwagę statystyki Human budują dłużej i za wyższą cenę, ale ich jednostki mają więcej punktów życia i zadają większe obrażenia. Różnice zostały tak przygotowane, by w walce 1 na 1 obie strony miały wyrównane szanse. Poza tym Human dysponują jedną jednostką mniej niż Beta, brak im mianowicie odpowiednika Guardian. Reszta jest z grubsza taka sama i z tego powodu nie wymaga szerszego komentarza. Wyjątkiem Howitzer, które zamiast zwykłych pocisków strzela minami, przez jakiś czas pozostającymi w miejscu trafienia. Jednostka służy więc zarówno jako artyleria, jak i jednostka minerska, zdolna do stworzenia tymczasowej, dodatkowej linii obrony bazy.

Największe różnice pojawiają się dopiero przy wyborze technologii. Dzięki ulepszeniom artyleria i jednostka oblężnicza Beta może się poruszać. Te same jednostki w przypadku Human tego nie potrafią. W praktyce z jednostek lądowych tylko Gladius ma możliwość jednoczesnego ataku i ruchu. Czyni to armię Human znacznie bardziej statyczną od pozostałych, zmuszoną do walki w bezruchu. Z tego powodu powinieneś częściej zastawiać z jej pomocą pułapki i atakować z wyższych pozycji. Ucieczka i walka nie wchodzą w grę. Jeśli musisz się wycofać, został część sił dla odciągnięcia uwagi przeciwnika. W innym wypadku zostań i walcz do końca. Będzie to bardziej opłacalne od ucieczki i bezsensownej śmierci.

Jednostki powietrzne Human muszą dokować w samodzielnych Air Padach, mieszczących tylko jeden samolot. Zapewnia to dużo większą elastyczność niż hangary Beta, pozwala bowiem na rozproszenie sił powietrznych na terenie praktycznie całej bazy. Poza tym lotnictwo Human jest budowane w fabrykach, nie hangarach. Oznacza to dwie istotne rzeczy. Po pierwsze - utrata Air Pad nie musi oznaczać automatycznego zablokowania możliwości produkcji kolejnych samolotów. Po drugie - możesz budować do trzech samolotów naraz w jednej dużej fabryce, podczas gdy w hangarze tylko jeden. Lotnictwo Human, a dokładniej myśliwiec Scythe, może otrzymasz większy magazyn amunicyjny. Czyni to z niego znacznie lepszą jednostkę od jej odpowiednika po stronie Beta, może bowiem dłużej walczyć. Do tego zadaje obrażenia obszarowe. Dla kontrastu Scimitar, bombowiec Human, razi cele punktowe. Co gorsza ludzki zwiadowca, Monitor, nie może oznaczać celów, tak jak jest w stanie to zrobić powietrzny zwiadowca Beta.

Superjednostka Alpha jest zarazem bardzo silna i słaba. Dysponuje potężnym, ale posiadającym ograniczony zasięg atakiem liniowym. Wystarczy, że przeciwnik dostatecznie szybko się odsunie, a może uniknąć zniszczenia. Z drugiej strony jej dodatkowy atak powoduje odepchnięcie i zranienie wszystkiego w bliskim zasięgu. W przeciwieństwie do Hand of Ruk Alfa nie może zostać zniszczona przez pojedyncze Mother Goo. Superjednostka Human potrafi również wykrywać jednostki posiadające cechę stealth oraz bronić się przeciw celom powietrznym, ale poza walką jej zastosowania są ograniczone. Do tego musi być budowany w fabryce o specyficznej konstrukcji (musi posiadać wszystkie cztery dobudówki. Przykład takiej fabryki znajduje się w encyklopedii gry), więc odpada tworzenie go za liniami wroga i atak z zaskoczenia. Dysponuje również mniejszą wytrzymałością oraz zasięgiem w porównaniu do Hand of Ruk. Z tego powodu może mieć duże problemy z pokonaniem go w walce 1 na 1. Nie jest to zła jednostka, ale bardzo ograniczona w swych możliwościach w porównaniu do innych jednostek z kategorii epic.