Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Technologie | Rasa Beta | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Technologie

Tank

Detonation Pack. Commando eksploduje w chwili śmierci, raniąc pobliskie, lądowe jednostki wroga. Przydatne we wczesnej fazie gry, gdy Commando stanowią istotną część twojej armii. W późniejszej części rozgrywki, o ile wciąż nie będziesz ich budował, lepiej zamienić to ulepszenie na inne.

Autocannon. Avalanche może atakować w czasie ruchu. Przydatne, gdy stosujesz taktykę walki w ruchu lub musisz często uciekać z pola walki. W innym wypadku można zignorować, tym bardziej, że Avalanche to jednostki oblężnicze, używane w pierwszej kolejności do niszczenia budynków. W trakcie tego procesu niekoniecznie muszą się poruszać.

Target Acquisition. Predator zaczyna strzelać pojedynczo zamiast serią. Bez tego ulepszenia jednostka zużywa wszystkie pociski na pojedynczy cel, nawet jeśli ten zostanie zniszczony. Prowadzi to często do sytuacji, gdy Predator marnuje część pocisków i jest zmuszony czekać na ich załadowanie. Stąd jeśli twoja armia opiera się na Predatorach, wykup to ulepszenie. Dzięki niemu ich skuteczność na polu walki znacząco wzrośnie.

Artillery

Ground Assault. Cloudburst otrzymuje możliwość atakowania celów naziemnych. Sytuacyjne ulepszenie. Cloudburst to silna, ale mało wytrzymała jednostka. Jeśli masz jej dużo z powodu sił powietrznych przeciwnika, wykup to ulepszenie. Dzięki niemu będzie mogła się przydać także podczas niszczenia baz albo wrogich sił lądowych. W innym wypadku zignoruj.

Long-range Ballistics. Lądowy atak Guardian zmienia się w atak artyleryjski dalekiego zasięgu. Guardians wykorzystywane są tylko do obrony stacjonarnej. Ich zasięg jest mniejszy od wrogiej artylerii, przez co w walce z nią muszą korzystać ze wsparcia. Jeśli grasz defensywnie i/albo twoim obrońcom przydałaby się większa siła ognia, to ulepszenie warte jest opracowania. W innym wypadku wybierz jedno z pozostałych.

Platform stability. Hellstorm może atakować w czasie ruchu. Przydatne ulepszenie, jeśli chcesz stosować taktykę walki w ruchu, a sporą część twojej armii stanowi artyleria. Szczególnie wartościowe w czasie wycofywania się, gdy Hellstorm może strzelać do przeciwników będąc poza ich zasięgiem. Nieprzydatne, jeśli nie zapewniasz artylerii wsparcia, a przez to zmuszona jest do walki na krótkie dystanse, znacznie mniejsze od jej minimalnego zasięgu ataku.

Air

Air Canister. Commando może strzelać w jednostki powietrzne. Wybierz, jeśli twoja armia się na nich opiera i masz do czynienia z przeciwnikiem stawiającym na wojska powietrzne. Ewentualnie jeśli nie korzystasz z myśliwców Warbird, a przydałaby ci się dodatkowa jednostka strzelająca w powietrze. W innym wypadku zignoruj, bo i tak prawdopodobnie nie będziesz budował zbyt wielu Commando.

Incendiary Catalyst Bomb. Nimbus otrzymuje bomby zapalające, płonące jeszcze przez kilka chwil po detonacji. Bardzo wartościowe ulepszenie jeśli korzystasz z bombowców. Namierzasz nacierającą armię, zrzucasz bomby na pierwsze szeregi i jeśli wróg nie zmieni trasy przemarszu, reszta jego sił sama wejdzie w pułapkę. Wartościowe również w razie bombardowania budynków, głównie wieżyczek, gdyż pozwala szybciej je zniszczyć. Nieprzydatne, jesli nie korzystasz z bombowców.

Explosive beacon. Boje Stratusa eksplodują, gdy przestają funkcjonować. Stratus po trafieniu we wrogą jednostkę oznacza ją boją sygnalizacyjną. Boje są niewykrywalne i przemieszczają się wraz z trafioną jednostką. Istnieje spora szansa, że w momencie eksplozji cel będzie stał w gęstym tłumie, co znacznie zwiększy skuteczność bomby. Przydatne ulepszenie, które warto wykupić zwłaszcza w sytuacji, gdy stawiasz na zwiad powietrzny i nie używasz bombowców.

Stealth

Stealth sniper. Stalkers stają się niewidzialni w czasie ruchu i otrzymują karabiny snajperskie. Stalker to szybka, dość wytrzymała i silna jednostka, przynajmniej do czasu szerszego używania Predatorów. Wyposażenie jej w niewidzialność oraz dodatkową broń znacznie zwiększy jej skuteczność. Niestety, konieczność przebywania w ruchu zmniejszy jej przydatność przy zastawianiu pułapek, za to zmieni w doskonałego zwiadowcę. W małej grupie będzie w stanie zbadać większość mapy bez narażania się na ataki przeciwnika. Warto kupić, jeśli często korzystasz z tej jednostki, nie masz dostępu do powietrznych zwiadowców, a pozostałe ulepszenia będą dla ciebie mniej przydatne.

Mass cloaking. Seeker traci niewidzialność, za to zapewnia ją sąsiednim jednostkom, o ile stoi nieruchomo. Niezwykle przydatna umiejętność do zastawiania pułapek oraz ukrywania jednostek tam, gdzie przeciwnik się ich nie spodziewa. Wymaga trochę praktyki, ale może przynieść wspaniałe efekty tak w ataku, jak i obronie. Sprawdź, czy jesteś w stanie w pełni wykorzystać oferowane przez nie możliwości, a jeśli tak, kupuj bez zastanowienia.

Cloaking sensors. Stratus zaczyna wykrywać niewidzialne jednostki. Kup jeśli korzystasz z powietrznego zwiadu, a przeciwnik często atakuje cię niewidzialnymi jednostkami. W innym wypadku zignoruj.

Economy

Auto repair. Hangar naprawia zaparkowane w nim jednostki powietrzne. Pojazdy latające są mało wytrzymałe. Przy silnej obronie przeciwlotniczej do bazy wróci w najlepszym przypadku połowa nalotu. Są również dość drogie w porównaniu do innych jednostek, zwłaszcza bombowce. Jeśli więc stawiasz na lotnictwo i chcesz ograniczyć koszta, zainwestuj w to ulepszenie.

Armored casing. Zwiększa opancerzenie jednostek Harvester. Może się przydać, jeśli jesteś narażony na częstą utratę żniwiarek. Ewentualnie jeśli potrzebujesz dużo surowców, a każdy stracony transport może oznaczać dla ciebie katastrofę. W innym wypadku niepotrzebnie, głównie dlatego, że rafinerie produkują żniwiarki za darmo w potrzebnej im ilości. Możesz wybrać również wtedy, jeśli żadne inne ulepszenie nie przypadło ci do gustu.

Defensive utility. Small Hubs otrzymują dodatkowy pancerz oraz leczą dołączone doń budynki. Bardzo przydatne, jeśli budujesz małe stacje wydobywcze albo bazy na tyłach wroga. To ulepszenie pozwoli im dłużej przetrwać w przypadku wykrycia. Nieprzydatne, jesli częściej korzystasz z Medium Hub i Large Hub, zwłaszcza w późniejszej części rozgrywki.