Misja 10 - The Terminal | Kampania Human | Grey Goo poradnik Grey Goo Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019 00 Następna Kampania Goo Misja 11 - The Cauldron Poprzednia Kampania Human Misja 9 - Mago's Pass 1 – Miejsce startu. 2 – Baza Beta. 3 – Kierunek rozbudowy bazy. 4 – Kierunek rozbudowy bazy. 5 – Kierunek rozbudowy bazy. GN – Goo Nest. Misja 10 - The TerminalCele główne: Zniszcz siły Goo.Obroń HQ Bety.Cele dodatkowe: Zbuduj Alfę.Zniszcz 8 Goo Nest. W tej misji, po raz pierwszy i jedyny w całej kampanii, będziesz posiadał sojusznika. Siły Beta znajdują się na północ od twoich pozycji [2]. Sojusznik jest rozgarnięty, ale może na początku potrzebować twojej pomocy. Produkując pierwsze jednostki bądź więc gotów wysłać je na północ w charakterze wsparcia. Goo może atakować Beta, może też zostawić go w spokoju, przy każdej rozgrywce sytuacja będzie wyglądała inaczej. Tak czy siak powinieneś bronić sojusznika do momentu, gdy ten wybuduje mur i obsadzi jednostkami wieżyczki. Od tego momentu można uznać, że komputer jest w stanie zająć się sobą. Mimo to trzymaj w bazie oddział Gladiusów, tak na wszelki wypadek. Rozbudowując baze postaraj się jak najszybciej zająć źródła surowców znajdujące się na północ od Core [3][4][5]. Przeciwnik dysponuje w tej misji znaczną przewagą liczebną i będzie często przeprowadzał silne ataki. Z tego powodu każda kopalnia jest na wagę złota. W pobliżu wskazanych źródeł znajdują się również wąskie, łatwe do obrony przejścia. Zablokuj je murami i wieżyczkami, dodaj do nich grupę Gladiusów i nie zapomnij o regularnym naprawianiu uszkodzonych budowli. W praktyce wystarczą same wieżyczki i jednostki, ale mur zmusi przeciwnika do zatrzymania się, a to zawsze oznacza kilka cennych sekund na ściągnięcie posiłków. Badając mapę szybko odkryjesz pierwsze Goo Nest [błękitne 1-8]. Blokują one dostęp do najlepszych źródeł surowców na planszy. Po odkryciu pierwszego nic z nim nie rób. Atakowany zacznie wypuszczać z siebie duże ilości wrogich jednostek. Jeśli wyślesz małe siły, zostaną szybko zniszczone. Goo Nest szybko zregeneruje się, a pozostali przy życiu obrońcy ruszą na twoją bazę. Nie atakuj, póki nie będziesz posiadał silnej armii. Możesz albo skorzystać z Gladiusów, jednostek Howitzer oraz Scimitar, albo tylko z Gladiusów. W tym drugim przypadku musi ich być koło 20. W pierwszej sytuacji czołgi blokują wrogich obrońców i niszczą ich natychmiast po pojawieniu się, zaś artyleria i bombowce pozbywają się Goo Nest. W drugim przypadku pierwsza linia czołgów niszczy budynek, podczas gdy druga zajmuje się obrońcami. Sama budowla jest łatwa do zniszczenia. Posiada sporo punktów wytrzymałości, ale słaby pancerz. Problem stanowi jedynie jej ochrona. Jeśli jesteś w stanie dostatecznie szybko niszczyć wyrzucane przez Goo Nest jednostki, to pozbycie się budynku nie powinno sprawić ci trudności. Siły wroga okupują zachodnią i północną część mapy, więc kierunek ataku zależy tylko od ciebie. Biorąc pod uwagę, że twój sojusznik będzie atakował na północy, dla ciebie najlepiej będzie zacząć od południa. Dzięki temu zmusicie Goo do rozdzielenia sił. Poruszaj się zawsze dużą grupą, korzystaj ze zwiadu lotniczego i nie atakuj Goo Nest bez przygotowania. Nie krępuj się za to niszczyć Mother Goo. Możesz ich spotkać szczególnie dużo w pobliżu twojej bazy, zwłaszcza w późniejszej części gry. Dzieje się tak, gdyż źródła surowców na zajętym przez wroga terenie ulegną wyczerpaniu. W takim wypadku Mother Goo wyruszy w stronę kolejnych, nawet jeśli zostały wcześniej zajęte przez ciebie. W czasie misji otrzymywać będziesz komunikat o wyjątkowo dużej jednostce Goo. To znak, że przeciwnik stworzył Purger, który właśnie zmierza w twoim kierunku. Jednostka porusza się samotnie i stanowi olbrzymie zagrożenie dla wojsk lądowych. Ma jednak niską prdkość ataku, nie potrafi atakować celów powietrznych oraz jest mało mobilna. Do tego występuje samotnie, gdyż komputer nie zapewnia jej wsparcia innych jednostek. Jesteś więc w stanie zniszczyć ją z pomocą zmasowanego ataku sił lądowych i powietrznych. Musisz tylko uważać na obszarowy atak Purger, który jest w stanie błyskawicznie zniszczyć większośc twoich jednostek. W walce z nim bardzo pomocna okaże się Alfa. Budowa Alfy, podobnie jak innych jednostek z kategorii elite, wymaga mnóstwo zasobów oraz czasu. By stworzyć Alfę będziesz potrzebował fabryki posiadającej wszystkie cztery Attachments. Stworzenie takiej fabryki wymaga odpowiedniego ustawienia Conduits, patrz poniższy screen. Wpierw musisz wybudować potrzebne Conduits, potem fabrykę, a na końcu wszystkie cztery Attachments. Kolejność nie jest istotna, ale lepiej się jej trzymać, gdyż w innym wypadku łatwo o pomyłkę. Posiadanie Alfy znacznie zwiększy twoje szanse na zwycięstwo. Rozwijaj armię, póki nie osiągniesz limitu jednostek. Przez ten czas powinieneś stopniowo oczyszczać planszę z Goo. Pamiętaj o pilnowaniu źródeł surowców, gdyż Mother Goo będą próbowały do nich dotrzeć. Zebrawszy pełną armię powinieneś przystąpić do ostatecznego ataku. Z pomocą sił powietrznych dokonaj zwiadu i znajdź wszystkie Mother Goo. Podziel armię na trzy grupy. Dwie ustaw w pobliżu Goo Nest [3] oraz [4] i niech będą gotowe na pościg za Mother Goo. Siłami głównymi, w skład których powinna wejść Alfa, oczyść najpierw południową częśc planszy, a potem zacznij napierać w kierunku północno-zachodnim. Stopniowo eliminuj siły wroga, póki nie oczyścisz całej mapy. Jeśli wciąż nie wygrałeś, przeprowadź standardowy zwiad z powietrza. Możliwe, że gdzieś na mapie ocalało pojedyncze Mother Goo. Następna Kampania Goo Misja 11 - The Cauldron Poprzednia Kampania Human Misja 9 - Mago's Pass