Zerwany most, zagadka z walcem i Meduza poradnik God of War: Ascension
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Zerwany most, zagadka z walcem i Meduza
Dalsza droga biegnie przed chatą w lewo. Skorzystaj z niej i wbiegnij na drewniany most, który szybko się zawali. Gdy tylko runiesz na ziemię rozpraw się z kilkoma psami i latającymi przeciwnikami.
Po walce przeszukaj teren starcia. Znajdziesz na nim zieloną skrzynię. Na lewo od niej stoi otwarty budynek. W jego środku znajduje się czerwona skrzynia oraz biała z okiem Gorgony.
Na prawo od zielonej skrzyni wiedzie droga do opcjonalnej zagadki z toczącym się walcem. Warto ją wykonać by dotrzeć do czterech skrzyń: dwóch czerwonych i dwóch białych z okiem Gorgony oraz piórem Feniksa. Po przejściu wąskim korytarzem trafisz do owalnej komnaty z wielkim walcem poruszającym się po okręgu wokół niewielkiej platformy z dźwigniami na środku pomieszczenia.
Gdy walec minie wejście ostrożnie pobiegnij za nim, aż natrafisz na barykadę z desek blokującą wejście na środkową platformę. Rozbij deski i przeskocz na platformę.
Znajdziesz na niej trzy dźwignie sterujące kamiennymi blokami na zewnętrznym okręgu. Pierwsza dźwignia wysuwa trzy mniejsze bloki na prawo od podestu ze skrzyniami, druga dźwignia wysuwa średniej wielkości blok na lewo od podestu ze skrzyniami, a trzecia dźwignia wysuw największy kamienny blok. Niestety bloki uderzone przez walec chowają się z powrotem w ścianie.
Rozwiązanie. Z trzech małych bloków skorzystasz by dostać się do skrzyń natomiast dwa duże bloki posłużą ci do spowolnienia walca. Jak tylko walec minie największy kamienny blok jak najszybciej wysuń kolejno największy blok, średni blok i trzy małe (dźwignie musisz przesunąć do końca). Po przestawieniu dźwigni pędź do trzech bloków i wyskocz po nich na podest ze skrzyniami. Musisz zdążyć zanim walec spowoduje schowanie się wszystkich bloków. Jeżeli ci się nie uda wracaj na środkową platformę i spróbuj jeszcze raz. Przeciąganie dźwigni rozpocznij, gdy walec będzie przebiegał przed największym blokiem. Po otwarciu skrzyń przestaw dźwignię obok nich by zatrzymać walec i wróć na teren ostatniego starcia.
Odszukaj teraz nadkruszoną kolumnę stojącą tuż pod zdobionym pomnikiem (w pobliżu zawalonego mostu, po którym próbowałeś wcześniej przebiec). Możesz ją powalić przy pomocy swoich łańcuchów stojąc na punkcie świecącym się na ziemi.
Skorzystaj z utworzonych gruzów by wskoczyć na drewniane belki i wejdź na wyższy poziom.
Staniesz tutaj do walki z kobietą wężem - meduzą. Bestia jest zwinna i porusza się w oryginalny sposób, ale jej ataki są łatwe do przewidzenia.
Jej charakterystyczną umiejętnością jest skamieniające spojrzenie. Uciekaj przed czerwonym światłem biegnącym z jej głowy. Pozostanie zbyt długo w czerwonym promieniu zamieni cię w kamień, szamocz się na boki by jak najszybciej się uwolnić w innym wypadku możesz zostać rozbity na drobne kawałki.
Meduza odporna jest na podbicie i najlepiej walczyć z nią podobnie jak z cyklopem oraz słoniem. Unikaj ataków do tyłu, wyprowadzaj kilka ciosów lub krótkie kombo i ponownie wykonuj unik. Uważaj przy tym by nie zostać przypartym do muru. Walkę zakończysz chwytem na ogłuszonym przeciwniku, szlachtując bestie pamiętaj o wykonywaniu uników przed jej desperackimi atakami.
Po starciu przejdź przez pobliskie wrota i wejdź w głąb budowli. Biegnąc korytarzami uzupełnij zapasy życia i many przy dwóch skrzyniach.
Kawałek dalej natrafisz na grupkę pasożytów i korytarz prowadzący w lewo. Znajdziesz w nim kilka miejsc do zbadania. Po oględzinach ślepego zaułka wróć do głównego korytarza i podążaj dalej przed siebie.