28 - Wyzwanie Archimedesa (1) | Opis przejścia | God of War Wstąpienie poradnik God of War: Ascension
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Zanim pobiegniesz w prawo przeszukaj część pomieszczenia tuż przy magicznym przejściu. Udając się w stronę ekranu odnajdziesz Wpis w notatniku Archimedesa.
Zapuszczając się w drugą stronę trafisz na dwie białe skrzynie i jedną czerwoną.
Gdy pozbierasz przedmioty przejdź obok klatki z oczami prawdy i otwórz wielkie wrota.
Wejdź teraz do klatki i weź oczy prawdy. Środkowa część sali zamieni się w windę i zjedziesz w dół.
Gdy winda się zatrzyma podejdź do krawędzi najbliżej ekranu i użyj oczu prawdy by usunąć magiczną blokadę Furii. Następnie chwyć za blokadę i uwolnij windę.
Rozpoczniesz teraz serię walk na trzech postojach windy, dopóki ich nie ukończysz będziesz mógł uzupełniać życie i manę jedynie przez zabijanie przeciwników. Na początku pierwszego postoju staniesz do walki z kilkoma meduzami. Starcie jest dosyć niebezpieczne i musisz niezwykle starannie unikać zamiany w kamień. Ze względu na ilość wrogów i ich agresywność zamiana w kamień zakończy się najpewniej roztrzaskaniem na kawałki i śmiercią. Unikaj czerwonej poświaty zwłaszcza wtedy, gdy wykańczasz meduzę chwytem. Zamiana w kamień, podczas gdy jesteś w powietrzu automatycznie kończy się śmiercią (roztrzaskasz się spadając na ziemię) sprawia to, że w dalszej części potyczki nie powinieneś walczyć z wiedźmami w powietrzu dopóki żyją meduzy.
Początek starcia, gdy walczysz tylko z meduzami jest bardzo ważny, oszczędzaj manę a przede wszystkim życie. Manę będziesz mógł odzyskać wykańczając meduzy chwytem, ale odrobinę życia zdobędziesz dopiero po wyjechaniu poziom wyżej. Na tym etapie wykorzystaj duszę Hadesa, komba zakończone silnym ciosem mają bardzo duży zasięg. Trzymaj przeciwników na maksymalny zasięg mrocznej ręki, która wychodzi po ostatnim ciosie komba.
Dość żmudną fazę zakończysz, gdy pojawią się wiedźmy. Wykorzystaj manę do zadawania obrażeń jak największej liczbie przeciwników. Dobrze spisuje się w tej roli ogień Aresa i piorun Zeusa. Gdy zostanie ci tylko jeden pasek many spróbuj podobijać przeciwników wspomagając się kamieniem przysięgi i amuletem. Ten jeden pasek zostaw sobie na wszelki wypadek gdybyś przez przypadek wpadł w krzyżowy ogień lub gdyby groziła ci zamiana w kamień.
Gdy Wrogowie zaczną się kończyć ponownie zacznij działać ostrożnie i oszczędzaj zbieraną z przeciwników manę. Po zakończeniu walki podejdź do krawędzi platformy i ponownie zwolnij zaczep by ruszyć na drugi poziom.