Zagadki z posągami i droga do katakumb | God of War Wstąpienie poradnik God of War: Ascension
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Zagadki z posągami i droga do katakumb
Zajdziesz się tak obok węży emitujących zielony gaz. Wejdź Kratosem w obłok i gdy przeniesiesz się w czasie (świat zszarzeje) udaj się w prawo i zniszcz drzwi nim skończy się odurzenie.
Kilka kroków dalej zaatakuje cię duży i mały kozłolud. Pokonaj przeciwników stosując podbicie i walkę w powietrzu.
Otworzysz w ten sposób dwie komnaty po prawej stronie korytarza. Po jego lewej stronie natrafisz na posąg, który można przesuwać. Zaciągnij go do pierwszego pomieszczenia po prawej.
W tej komnacie znajduje się zielony gaz, notka leżąca obok niego oraz umieszczone nad nim cztery skrzynie. Aby się do nich dostać musisz podstawić pomnik pod metalową kratę zawieszoną na ścianie po prawej (jeżeli zaciągniesz się gazem to zobaczysz jak krata spada na ziemię).
Gdy pomnik będzie już na swoim miejscu zaciągnij się gazem by znaleźć się w skorodowanej rzeczywistości. Wspomniana krata opadnie na posąg, wyskocz na nią i skocz dalej do czterech skrzyń, dwóch czerwonych oraz dwóch białych zawierających oko Gorgony i pióro Feniksa.
Opuść pomieszczenie i udaj się do następnego. Otwórz znajdujące się w nim trzy skrzynie i wróć do fontanny z gazem, przed którą stałeś po przerywniku.
Zaciągnij się gazem i udaj się w lewo. Korzystając ze zmiany rzeczywistości zniszcz drzwi by dostać się do kolejnego korytarza.
Zaatakuje cię w nim wiedźma ciskająca piorunami. Posiada ona szeroki wachlarz ataków dystansowych i jest zwinna, ale posiada mały zasób życia.
Wiedźma posiada dwa szczególnie ważne ataki. Pierwszy z nich to ogłuszający krzyk sygnalizowany odchyleniem wiedźmy w tył. Ogłuszenie nie jest szczególnie niebezpieczne w walce jeden na jeden, ale uważaj na nie przy starciach z większą liczbą przeciwników. Bądź przygotowany na szamotanie Kratosem by się ocknął.
Drugim ważnym atakiem jest strzał trzema błyskawicami uderzającymi kolejno w miejsce, w którym stoisz. Wiedźma inkantując zaklęcie oznaczona jest piorunami na podłożu i stanowi łatwy cel. Staraj się wykorzystywać ten moment do ataku i przerwania zaklęcia. Jeżeli jednak nie uda ci się go przerwać blokuj lub unikaj pojawiających się pod tobą piorunów.
Walcząc z wiedźmą pamiętaj, że ona też będzie wykonywać uniki. Jeżeli tak się stanie przerwij natychmiast kombo i skup się na uniknięciu kontry. Twój przeciwnik jest wątłej postury i możesz go podbijać w powietrze ,ale wystrzegaj się wykonywania chwytów jeżeli nad wiedźmą nie świeci się łuk.
Gdy przeciwnik padnie staniesz w korytarzu z dwoma otwartymi pomieszczeniami po lewej i posągiem po prawej. Zaciągnij posąg do pierwszej komnaty i ustaw go na okrągłej zapadni podnoszącej bramę do pomieszczenia obok. (Niestety podniesienie jednej bramy spowoduje, że opadnie druga.)
Zaciągnij się teraz gazem i podczas trwania zmiany rzeczywistości ściągnij posąg z zapadni i wbiegnij w zamkniętą bramę tak by znaleźć się między nią a tą podniesioną.
Gdy czas wróci do normy, brama za tobą opadnie a ta przed tobą uniesie się otwierając ci przejście do pomieszczenia ze skrzyniami. Znajdziesz w nim: dwie czerwone skrzynie, dwie białe z okiem Gorgony i piórem Feniksa oraz dźwignię, dzięki której opuścisz to pomieszczenie.
Następnie skieruj się do korytarza i do drugiej otwartej komnaty. Otwórz czerwoną skrzynię i zaciągnij się zielonym dymem. Gdy podłoga zawali się, zeskocz w dół do katakumb.