25 - Piec - Ponownie | Opis przejścia | God of War Wstąpienie poradnik God of War: Ascension
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Po ostatnim skoku znajdziesz się z powrotem na piecu Archimedesa. Podejdź do koła zębatego i nim zakręć by otworzyć bramę. Przejdź przez nią do pomieszczenia obok i zakręć kołem służącym wcześniej do przysuwania platformy.
Podłoga, na której stoisz zamieni się w windę i wyjedziesz kawałek w górę. Gdy się zatrzymasz zaczną pojawiać się przeciwnicy. Musisz nakarmić nimi ogień znajdujący się na środku windy. Najłatwiej tego dokonać chwytając demoniczne psy i rzucając nimi. Sprawa się komplikuje, gdy do dyspozycji masz tylko opancerzone kozłoludy. Musisz je najpierw rozebrać zanim będziesz mógł je chwycić. Innym sposobem na wrzucenie przeciwników w ogień są wszelkiego rodzaju ataki odpychające, nie będziesz wtedy musiał rozbijać pancerzy, ale odpowiednie wycelowanie ciosów nie należy do najłatwiejszych.
Po wrzuceniu kilku ofiar w ogień prostokątne elementy podłogi łączące cztery kwadraty z metalowych krat zatrzęsą się i zapadną. Ucieknij z nich na kwadratowe kraty i poczekaj aż winda wyjedzie na samą górę i się zatrzyma.
W pobliżu trafisz na dźwignię. Udaj się od niej w lewo by odnaleźć artefakt Posążek Robotnika Budującego Posąg.
Podejdź teraz do dźwigni przeciągnij ją do końca w prawo i zablokuj korzystając z kamienia Orkosa. Następnie udaj się do odblokowanego koła zębatego i zakręć nim.
Po przerywniku ponownie ruszysz w górę i będziesz musiał karmić ogień na środku windy. Jednak tym razem niektóre ćwiartki będą płonąć. Wrzucając przeciwników w ogień bądź przygotowany na to, że zmieni się ułożenie płonących fragmentów podłogi. Przyjdzie ci tu również walczyć z płonącymi Talosami. Gdy ich ciało zapłonie wykonują oni nalot z powietrza jest to dobra okazja by nakierować ich na ogień poruszający windą. Musisz jedynie przeskoczyć nad paleniskiem na środku tuż przed lądowaniem Talosa.
Nie jest to jednak konieczne, ogień możesz karmić innymi przeciwnikami. Po złożeniu kilku ofiar palenisko na środku zgaśnie i zapadną się elementy łączące cztery ćwiartki. Oznacza to, że winda za chwile dojedzie na szczyt i zatrzyma się jak poprzednio.
Po zatrzymaniu windy dobij pozostałych przeciwników, pozbieraj wszystkie cztery skrzynie i wejdź do pomieszczenia rozświetlonego jasnym światłem.