Biała klepsydra | God of War Wstąpienie poradnik God of War: Ascension
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Biała klepsydra
Pokonując krótki korytarz trafisz do widzianego wcześniej pomieszczania z białą klepsydrą. Zaatakują cię w nim zjawy i ich duchy. Duchy są dosyć proste do pokonania i tylko przeszkadzają w walce z przyzywającymi je zjawami. Ograniczaj ich liczebność nie zapominając, że twoim głównym celem są zjawy.
Zjawy oprócz przyzywania duchów będą się zakopywały w podłodze. Mogą one cię wtedy atakować, ale twoje ciosy ich nie sięgną. Nie jest to uczciwe, więc wyciągaj przeciwników z podziemi używając chwytu.
Zjawy i duchy można podbijać, ale mimo to walka nie jest prosta staraj się, więc wykorzystywać wszystko, co masz do dyspozycji w swoim arsenale. Dodatkowo ogłuszone duchy stanowią doskonałą broń, pamiętaj tylko by po ich chwyceniu kierować ciskaniem ducha o ziemię w stronę pozostałych przeciwników.
W komnacie znajduje się kilka istotnych przedmiotów. Duża zapadnia pod klepsydrą opuszczającą okrągłą windę. Mała okrągła zapadnia znajdująca się przed windą. Wiszący duży żyrandol. Nieczynny dozownik zielonego gazu. Dwa zamknięte pomieszczania na końcu sali po lewej i po prawej.
Najpierw stań na małej zapadni. Otworzysz w ten sposób dwie salki. Gdy zejdziesz z zapadni ta po prawej pozostanie otwarta. Udaj się do niej, otwórz skrzynię i przestaw dźwignię. Uruchomisz w ten sposób dozownik gazu.
Przejdź przez zielony obłok i gdy przeniesiesz się do zardzewiałej rzeczywistości wróć do salki z dźwignią i zniszcz znajdujące się w niej drzwi. Znajdziesz za nimi czerwoną oraz białą skrzynię z okiem Gorgony.
Ponownie skorzystaj z zielonego gazu i przebiegnij przed żyrandolem na lewą stronę pomieszczenia. Będąc cały czas pod wpływem gazu zniszcz kolumnę oznaczoną białym światłem. Wejdź na powstałe w ten sposób gruzy i wskocz na ścianę po lewej. Wejdź po niej do góry i przejdź w prawo.
Przeskocz na żyrandol, a następnie rozbujaj go chwytając za głowy posągów. Przeskocz teraz na klepsydrę i dalej na wyższy poziom sali.
Staniesz w ten sposób przed ołtarzem i malunkiem na ścianie. Na prawo od niego leży artefakt Urok Alethei.
Udając się w prawo znajdziesz zamknięte drzwi i czerwoną skrzynię. Otwórz ją i skieruj się z powrotem przed ołtarz i dalej w lewo. Przestaw znajdując się tutaj dźwignię i przejdź przez drzwi do pomieszczenia, w którym walczyłeś z Talosami.
Przebiegnij koło fontanny i wejdź do windy by zebrać skrzynie. Skorzystaj teraz z zielonego gazu. Na lewo od fontanny spadnie drewniany pomost zeskocz na niego w dół i rozpraw się z przeciwnikami.
Spotkasz tutaj po raz pierwszy harpie. Unikaj ich strzałów piórami, chwile przed takim atakiem świecą się im skrzydła. Walcz z harpiami w podobny sposób jak z innymi latającymi przeciwnikami. Często chwytaj je i podbijaj.
Po walce złap za kawałek posągu po prawej i przeciągnij go przed kompletny pomnik. W miejsce gdzie spada z góry drewniany pomost po zmianie czasu.
Udaj się teraz po drabinie na górę i zmień fazę czasu. Szybko zeskocz w dół i wepchnij pomnik na zawalony drewniany pomost. Po zmianie czasu wszystko przeniesie się na wyższy poziom.
Na początku rozdziału tuż przed duszą Hadesa znajdują się drzwi, które można zniszczyć po zmianie czasu i zebrać skrywane przez nie skrzynie. Masz teraz okazje by się do nich dostać. Skorzystaj z fontanny by zmienić fazę rzeczywistości, zeskocz poziom niżej i pobiegnij szybko w lewo. Miń komnatę z duszą Hadesa by znaleźć się przed drzwiami do zniszczenia, szybko się z nimi uporaj zanim wrócisz do normalnej rzeczywistości. Za drzwiami znajdziesz dwie białe skrzynie z okiem Gorgony i piórem Feniksa.
Po zebraniu skrzyń wróć do wykorzystanej przed chwilą fontanny. Ponownie zmień fazę czasu i pobiegnij w prawo. Zniszcz drzwi blokujące drogę do komnaty z klepsydrą. Przepchaj teraz przez nie posąg zebrany wcześniej z parteru.
W sali z klepsydrą zepchnij posąg na parter, a następnie postaw go na mniejszej zapadni.
Otworzysz w ten sposób pomieszczenie niedaleko klepsydry po lewej stronie sali. Udaj się do niego by zebrać Notatkę od proroka Kastora, dwie czerwone skrzynie oraz jedną białą zawierającą pióro Feniksa.
Wróć do głównej sali i przestaw lekko posąg w stronę klepsydry (tak by można z niego wskoczyć na żyrandol, gdy ten opadnie). Użyj zielonego gazu, skorzystaj z posągu by szybko wskoczyć na żyrandol i rozbujaj go nim skończy się efekt zielonej substancji. Rozbijesz w ten sposób klepsydrę i opuścisz komnatę.