Akt 3 Rozdział 3 - Może wymagać złożenia | Solucja Gears 5 Gears 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 października 2019
Po zabezpieczeniu pociągu z rakietą drużyna Delta chce odzyskać nadajniki namierzające Młota Świtu. Głównym zadaniem będzie dostanie się do ośrodka dla kosmonautów. Rozdział 3 aktu trzeciego gry Gears 5 to także cała masa misji dodatkowych, a także pokaźna ilość przedmiotów kolekcjonerskich do zebrania. W pierwszej kolejności właśnie tym się zajmiemy.
Włącz mapę i udaj się w kierunku wieży ciśnień. Jeśli jeszcze nie wiesz, jak otworzyć mapę w grze Gears 5, wciśnij przycisk widoku umiejętności Jacka, a następnie z górnego menu wybierz zakładkę z mapą. Jeśli jesteś w trakcie jazdy na skuterze z żaglem, włączenie widoku szczegółowego automatycznie uruchomi mapę.
- Dodatkowa misja - Wodociąg (część 1)
- Dodatkowa misja - Zbieracze (część 1)
- Dodatkowa misja - Wodociąg (część 2)
- Dodatkowa misja - Zbieracze (Część 2)
- Dodatkowa misja - Zbieracze (część 3)
- Dodatkowa misja - Wodociąg (część 3)
- Ośrodek szkolenie kosmonautów
- Konwój Koczowników
Dodatkowa misja - Wodociąg (część 1)
Gdy tylko przejdziesz przez bramy wodociągów zostaniesz zaatakowany przez oddział nieprzyjaciela. Znajdź dogodną zasłonę i wyeliminuj przeciwników. Idź do góry, aby stoczyć walkę z kolejnym oddziałem. Ten jest jednak liczniejszy i lepiej ofortyfikowany. Szczególną uwagę zwróć na snajperów chowających się na górnym mostku.
Obejdź główny budynek. Na jego tyłach znajdziesz jeden komponent. Zbierz go i wejdź do budynku przez główne drzwi.
W rogu pomieszczenia znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Szkice koczownika. To koniec misji dodatkowej - możesz wrócić do pojazdu. W następnej kolejności udaj się w stronę ruin miasta. Ruiny znajdują się niedaleko portowych doków.
Dodatkowa misja - Zbieracze (część 1)
Gdy wejdziesz na teren ruin miasta, aktywujesz misję dodatkową - Zbieracze. Idź przed siebie, na pewno nie zabłądzisz. Musisz dotrzeć do drzwi widocznych na powyższym obrazku. Poproś Jacka o otwarcie drzwi i przygotuj się na walkę.
Zwróć szczególną uwagę na łowców z łukami, którzy potrafią używać kamuflażu przez co mogą być na pierwszy rzut oka niewidoczni. Przeciwnicy dysponują także granatami dymnymi. Po skończonej walce wejdź do budynku.
Na biurku leży jeden przedmiot kolekcjonerski - Obwód niskiego napięcia UNR A1.
Wyjdź przez drzwi i idź do przodu. Jak przejdziesz za zrujnowaną ścianę - odwróć się. Znajdziesz tutaj kolejny przedmiot kolekcjonerski - Zniszczona Vasgarska flaga.
Nieco dalej w żółtej skrzynce znajdziesz kolejny komponent. Misja zakończona sukcesem. Wróć do pojazdu i skieruj się w stronę hangaru rakietowego, aby znaleźć kolejny przedmiot kolekcjonerski.
Podejdź do szkieletu i zbierz przedmiot kolekcjonerski - Nieśmiertelnik UNR: Poległy Lojalista. Od kolejnego przedmiotu kolekcjonerskiego dzieli Cię dość duża odległość ponieważ musisz udać się aż za doki.
Kieruj się w stronę ściany kanionu (250 stopni SW) aż dotrzesz do wraków czołgów. Na samym środku znajdziesz jeden komponent. Gdy tylko go zbierzesz, zostaniesz natychmiast zaatakowany przez nieprzyjaciela.
Za jednym z czołgów znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Rozkazy lojalistów dla Porucznika Melich. Wsiądź do swojego pojazdu i pojedź do portowych doków.
Dodatkowa misja - Wodociąg (część 2)
Gdy wejdziesz na teren wodociągów będziesz musiał poradzić sobie z dużym oddziałem nieprzyjaciela. Wśród nich trafi się jeden mocniejszy przeciwnik.
Po oczyszczeniu okolicy wyślij Jacka, aby sprawdził wiertła. Kolejna misja poboczna zakończyła się pełnym sukcesem. Pora udać się do baterii artyleryjskiej, aby wykonać kolejną misję poboczną. Kieruj się na most kolejowy i skręć w prawo.
Dodatkowa misja - Zbieracze (Część 2)
Przed wejściem do budynku czeka Cię walka z kilkoma mniejszymi przeciwnikami i jednym większym - skoczkiem. Unikaj jego obszarowego ataku - pluje kwasem. Równie śmiertelny może być jego skok - lepiej nie stój w jednym miejscu.
Wejdź do budynku i rozcinaj kokony, aby uratować koczowników. Przejdź schodami na wyższe piętro budynku.
Na środkowym biurku leży jeden przedmiot kolekcjonerski - Obwód niskiego napięcia UNR C1. Zaraz obok, nieco z lewej strony znajdziesz jeszcze jedną znajdźkę - Awaryjny radiogram lojalistów. W żółtej skrzynce z prawej strony znajdziesz jeden komponent. Wróć do pojazdu i udaj się w stronę kolejnej misji pobocznej - lokacja wrak transportowca znajduje się po przeciwnej stronie kanionu.
Dodatkowa misja - Zbieracze (część 3)
Jak zwykle - czeka na Ciebie komitet powitalny. Walkę można podzielić na 3 etapy - w pierwszym walczysz z dwoma rojami pijawek. Drugi etap to starcie z robotami samobójcami. W ostatnim etapie walki powrócą pijawki. Aby nieco ułatwić sobie walkę, wejdź do kontenera i skorzystaj z mecha. Z takim działem na pewno szybko uporasz się z zagrożeniem.
Wejdź do kontenera z prawej strony, aby zebrać kolejny przedmiot kolekcjonerski - Dziennik okrętowy RNV Borascu.
Na końcu tej małek lokacji znajdziesz kolejny przedmiot kolekcjonerski - Obwód niskiego napięcia UNR B1. Przy okazji zdobędziesz nadzwyczajne ulepszenie: Implant z detonatorem. Teraz masz już wszystkie potrzebne przedmioty, aby przejść do głównej misji.
Dodatkowa misja - Wodociąg (część 3)
Jadąc w stronę ośrodka szkolenia kosmonautów, zatrzymaj się najpierw przy stacji pomp. Do wykonania masz ostatnią misję dodatkową. Twoim zadaniem jest obrona stacji pomp przed hordą przeciwników. Musisz szczególnie uważać na przeciwników uzbrojonych w bomby - gdy podejdą zbyt blisko, eksplodują.
Po skończonej walce zbierz komponent, który leży na skrzynkach. Następnie podejdź do konsoli i podłącz Jacka do komputera.
W zamian za swoją pomoc otrzymasz nadzwyczajne ulepszenie: Pogromca. Wszystkie misje dodatkowe ukończone - udaj się do ośrodka szkolenie kosmonautów.
Ośrodek szkolenie kosmonautów
Zaraz za zasiekami broniącymi dostępu do tego obszaru skręć w lewo. Na ziemi znajdziesz jeden komponent.
Gdy staniesz przed budynkiem ośrodka szkolenia kosmonautów nie wchodź jeszcze do środka. Skręć w prawo i biegnij w kierunku ściany. Na ziemi znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Fragment rakiety świetlnej. Teraz możesz wejść do ośrodka.
Podejdź do zniszczonego biura. Niestety, Jack nie zdoła przelecieć przez rolety więc musisz znaleźć inny sposób, aby się tam dostać.
Podejdź do szybu wentylacyjnego i wpuść Jacka do środka. Robot podłączy się do komputera i otworzy dla Ciebie przejście do dalszej części lokacji.
Idąc przed siebie trzymaj się prawej strony. W końcu trafisz do pomieszczenia z sejfem. W środku znajduje się jeden komponent.
Idąc dalej przez ośrodek napotkasz duży oddział nieprzyjaciela. Wśród zwykłych przeciwników znajdzie się jeden Bastion z robotem wspomagającym. Dalsza droga prowadzi schodami na górę.
W szatni kosmonautów znajdziesz żółtą skrzynkę, a w niej jeden komponent.
Podejdź do panelu sterowania po prawej stronie. Poproś Jacka, aby podłączył się do komputera i otworzył przejście do dalszej części lokacji.
Kolejny panel kontrolny znajduje się wysoko w górze. Uwaga, za kolejną przeszkodą znajduje się kilka robotów samobójców.
Wejdź na podwyższenie i wyślij Jacka do kolejnego panelu. Stworzysz w ten sposób most, który umożliwi przejście dalej.
Po prawej stronie znajdują się zamknięte drzwi. Sforsuj je, wejdź do środka i zbierz kolejny komponent. Idź dalej przed siebie - po drodze zmierzysz się z kilkoma przeciwnikami.
W końcu trafisz do sterowni. Na dole czeka na Ciebie sporo uśpionych robotów. Podejdź do konsoli z prawej strony i spróbuj zebrać dane.
Zejdź nieco niżej i podłącz Jacka do konsoli po lewej stronie. Wirówka zostanie uruchomiona, ale niestety nie będzie chciała się zatrzymać więc będziesz musiał zrobić to w inny sposób.
Trzymaj się prawej strony i idź przed siebie. Uważaj na kręcącą się wirówkę. Gdy dojdziesz mniej więcej do punktu z którego możesz zauważyć konsolę, przedostań się na drugą stronę kanału. Gdy tylko wirówka minie Twoją pozycję - biegnij. Obudzisz w ten sposób roboty, ale szybko powinieneś się z nimi uporać.
Podejdź do konsoli i pociągnij za dźwignię. Teraz będziesz musiał odpierać ataki nieprzyjaciela. Przeciwników będzie naprawdę dużo i będą nadciągać ze wszystkich stron. Po skończonej walce pozbieraj amunicję i idź do miejsca wskazanego na kompasie.
Po lewej stronie znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Nieśmiertelnik UNR: Kapitan Tagger. Następnie zbadaj część leżącą po prawej stronie. Misja zakończona, idź w stronę pojazdu.
Po drodze wpadniesz w zasadzkę - czeka na Ciebie dość liczny oddział. Poproś Jacka o otwarcie drzwi, a samemu chwyć za działko maszynowe i przygotuj się do obrony. Po skończonej walce możesz wyjść z ośrodka.
Wróć do bazy lotniskowej, aby zdać raport Bairdowi i oddać mu nadajnik. Przy okazji zbierz kolejny moduł dla Jacka - Bariera. Niedługo na pewno zrobisz z tego gadżetu użytek.
Przygotuj się do obrony lotniska ponieważ zmierza ku Tobie dość liczna armia nieprzyjaciela. Po skończonej walce wsiądź do pojazdu i jedź w miejsce zaznaczone na mapie.
Konwój Koczowników
Jak tylko wejdziesz na teren gdzie zaatakowano konwój Koczowników, skręć w prawo za pierwszym czołgiem. Na ziemi znajdziesz ostatni przedmiot kolekcjonerski z tego rozdziału - Zasłona Poległego Koczownika.
Wejdź na teren masakry i przygotuj się do odparcia ataku nieprzyjaciela. Do pokonania będziesz miał trzech skaczących przeciwników. Trzymaj ich na dystans i rób unik w momencie, gdy podniosą ogon do góry - to znak, że zaraz wystrzelą w Twoim kierunku pociski.
Przy jednym z rozbitych kontenerów znajdziesz Komponent. Wróć do pojazdu i jedź w stronę hangaru rakietowego.
Aby dostać się do hangaru rakietowego musisz wejść głównymi drzwiami. Uwaga, po przekroczeniu progu hangaru nie będziesz mógł tu wrócić więc jeśli jeszcze nie zebrałeś wszystkich potrzebnych przedmiotów kolekcjonerskich - zrób to teraz.
Podejdź do konsoli i uruchom procedurę montażu rakiety. Niestety, jak to zwykle w takich momentach bywa - nic nie idzie gładko. Procedura nie powiodła się i musisz postawić powaloną suwnicę.
Jak tylko wejdziesz na środek hangaru, zaatakują Cię dwa snatchery i kilka pancernych stworów z granatnikami. Uważaj, bo przeciwnicy potrafią strzelać na odległość i mogą powalić Cię jednym celnym ciosem. W trakcie walki zwracaj uwagę na powalonych sojuszników i podnoś ich, aby misja nie zakończyła się niepowodzeniem. Dobrym pomysłem na szybkie zakończenie walki jest użycie granatnika i wysadzenie czerwonych kanistrów, które buchną żywym ogniem i wyrządzą sporo obrażeń.
Po skończonej walce podejdź do konsoli i pozwól Jackowi wykonać jego część roboty. Suwnica zacznie jechać do góry.
W czasie jazdy na suwnicy zostaniesz zaatakowany przez rój szybkich przeciwników. Uważaj na tych, którzy noszą na grzbiecie ładunki wybuchowe i eliminuj ich w pierwszej kolejności.