Akt 1 Rozdział 1 - Strzał w ciemno | Solucja Gears 5 Gears 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Na tej stronie poradnika do gry Gears 5 znajduje się opis przejścia rozdziału Strzał w ciemno.
Drużyna Delta wraca na gruzy Azury w poszukiwaniu prototypu wczesnej wersji Młota Świtu. Wylądujesz w pobliżu opuszczonego ośrodka badawczego i tutaj zacznie się Twoja przygoda z grą Gears 5. Główna droga prowadzi na górę.
W pierwszej kolejności zejdź ze szlaku w lewo, aby zdobyć pierwszy przedmiot kolekcjonerski - Odznakę jednostki onyksowego gwardzisty. Idź dalej, jak droga prowadzi - na pewno nie zabłądzisz.
Na małej skalnej półce po prawej stronie znajdziesz kilka przedmiotów do których nie będziesz mógł się dostać. Nic jednak straconego! To najlepszy moment, aby poprosić o pomoc Dave'a. Użyj przycisku odpowiedzialnego za przybliżenie, a następnie wciśnij przycisk akcji. Dave poleci we wskazane miejsce, zabierze przedmiot i Ci go przyniesie.
Po wejściu do ciemnego pomieszczenia spójrz na ścianę z lewej strony. Znajdziesz tutaj plakat doradztwa zdrowotnego - kolejny przedmiot kolekcjonerski.
Aby przejść do dalszej części lokacji będziesz musiał użyć piły mechanicznej wbudowanej w Lancera. Wciśnij przycisk przeładowania broni i przytrzymaj go, a Twoja postać przetnie blokujące drogę kable.
Zanim ruszysz w głąb lokacji, skorzystaj z pomocy Dave'a, aby przeskanować pobliski teren. Możliwość skanowania otoczenia to bardzo przydatna umiejętność z której powinieneś często korzystać. Dzięki takiemu zabiegowi wiesz już, że za pobliską przeszkodą czeka na Ciebie komitet powitalny.
Schowaj się za jedną z przeszkód terenowych i przygotuj się do walki. Jeśli to możliwe, staraj się celować w głowę, aby szybko wyeliminować cel. Po skończonej walce nie zapomnij zebrać łupów w celu uzupełnienia amunicji.
Aby przejść do dalszej części lokacji będziesz musiał podnieść kratę. Pomóż swojemu kompanowi i kontynuujcie zwiad.
Schowaj się za jedną z przeszkód terenowych i przygotuj się do walki. Twoim celem będzie dwóch mocniejszych przeciwników, którzy dodatkowo posiadają hełmy więc strzały w głowę na niewiele się tutaj zdadzą. Celuj w korpus, aby wyeliminować zagrożenie.
Dostępu do zniszczonego silosa rakietowego broni kilku przeciwników, którzy nie powinni przysporzyć Ci żadnych problemów. Obejdź silos i przetnij kable blokujące dalszą drogę.
Gdy Twój oddział podzieli się na mniejsze grupy, idź w prawo aż dotrzesz do włazu prowadzącego do kanałów. Otwórz go i zejdź na dół.
W kanałach natrafisz na 3 grupy szybkich i zwinnych przeciwników. Dodatkowym utrudnieniem jest panujący tutaj mrok. Na szczęście Dave przyjdzie Ci z pomocą i nieco oświetli dalszą drogę. W trakcie walki uważaj na flanki ponieważ przeciwnicy są zdolni chodzić po ścianach i będą próbować zaatakować z zaskoczenia.
Staniesz przed żelaznymi drzwi, które będzie mógł otworzyć Dave. Wystarczy, że wydasz mu takie polecenie przyciskiem akcji.
Z tej pozycji będziesz mieć świetny widok na całą arenę. Przeciwników do wyeliminowania jest tutaj naprawdę dużo, ale możesz nieco przyśpieszyć cały proces i wykorzystać czerwone beczki zaznaczone na powyższym obrazku. Kilka celnych strzałów lub jeden granat doprowadzi do dużej eksplozji i w istotnym stopniu nadwątli zdrowie przeciwników. Uważaj na stwory chowające się nieco dalej ponieważ zaczną strzelać gdy tylko znajdziesz się w ich polu widzenia.
Pulsujące czerwone kokony (zarówno te na ziemi, jak i te wiszące) możesz zniszczyć przy użyciu broni. Uwaga, mogą z nich wyskoczyć przeciwnicy.
Widocznych na powyższym screenie przeciwników postaraj się wyeliminować z bezpiecznej odległości. Nie wbiegaj od razu na oświetlony teren. Uzupełnij zapas amunicji i przygotuj się na walkę z pierwszym prawdziwym przeciwnikiem.
Przyjdzie Ci się zmierzyć z naprawdę sporych rozmiarów bestią. Przeciwnik jest bardzo wytrzymały więc będziesz musiał skorzystać ze wsparcia - gdy odpowiedni komunikat wyświetli się na ekranie, wybierz opcję numer 2. W trakcie walki uważaj na fekalia, którymi potwór potrafi pluć na sporym obszarze oraz dodatkowych, latających przeciwników, których potrafi sam wygenerować.
Ab otworzyć sobie przejście do dalszej części lokacji znowu będziesz musiał poprosić Dave'a o pomoc. Wyceluj w zaznaczony na powyższym obrazku panel i wydaj polecenie robotowi.
Zanim udasz się do gabinetu dowódcy, w pierwszej kolejności warto zajrzeć do zbrojowni. Na ziemi znajdziesz kolejny przedmiot kolekcjonerski - nieśmiertelnik koalicji: poległy GEAR Azury. W tym pomieszczeniu nie ma żadnych dodatkowych, wartościowych przedmiotów. Wyjdź i udaj się schodami na górę.
Jeśli chcesz możesz w pierwszej kolejności udać się na prawo. Przetnij kable blokujące wejście do pomieszczenia. W środku znajdziesz spory arsenał: broń, granaty i zapasowa amunicja. Wszystkie te przedmioty na pewno przydadzą się w kolejnej walce.
Schowaj się za najbliższą przeszkodą terenową. Do zlikwidowania będziesz miał kilka celów, a wśród nich jednego bardzo odpornego stwora. Na drugim końcu korytarza, zaraz nad schodami, również kryje się kilka celów - będą ostrzeliwać Twoją drużynę z bezpiecznej odległości. W pierwszej kolejności zajmij się najbliższymi celami. Aby nieco ułatwić sobie życie, wysadź w powietrze czerwone beczki zaznaczone na powyższym screenie.
Wejdź na schody i skręć do pomieszczenia po lewej stronie. Na konsoli znajdziesz kolejny przedmiot kolekcjonerski - Autoryzacja ataku za pomocą rakiety świetlnej.
Drzwi prowadzące do gabinetu dowódcy są zamknięte. Wyślij Dave'a w kierunku szybu wentylacyjnego, a po krótkiej chwili otworzy dla Ciebie przejście do dalszej części lokacji.
Na biurku znajdziesz jeszcze jeden przedmiot kolekcjonerski - Plany młota świtu UNR.
Twoim kolejnym zadaniem będzie otwarcie sejfu w gabinecie dowódcy. Na szczęście masz ze sobą Dave'a! W sejfie znajdziesz dysk potrzebny do ukończenia misji. Wyjdź z biura, otwórz kolejne wrota i biegnij swoim kompanom na pomoc - naprawdę jej potrzebują.
W głównym centrum dowodzenia ośrodka badawczego znajduje się dość spora ilość przeciwników. Kilka granatów i nieco naboi powinno wystarczyć do oczyszczenia pomieszczenia.
Podejdź do konsoli i odsłoń port interfejsu, aby Dave mógł się do niego podłączyć i uruchomić rakietę. Niestety, jak to zwykle w takich momentach bywa - coś pójdzie bardzo nie tak i będziesz musiał ratować całą sytuację. Twoim zadaniem będzie otwarcie włazu rakietowego.
Wyeliminuj kilku przeciwników i wyślij Dave'a do paneli znajdujących się na filarach. Otworzysz w ten sposób przejście do dalszej części tego pomieszczenia. Idź schodami na górę i pozbądź się kolejnych celów.
Wejdź na drabinę i użyj panelu kontrolnego w celu otwarcia włazu rakietowego. Gratulacje żołnierzu! Twoja pierwsza misja zakończyła się sukcesem!