Akt 2 Rozdział 5 - Mniejsze tajemnice | Solucja Gears 5 Gears 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Na tej stronie poradnika do gry Gears 5 znajduje się opis przejścia rozdziału Mniejsze tajemnice.
Kait i Del ruszają pod lodowiec w poszukiwaniu ukrytego obiektu badawczego u stóp góry Kadar. Rozdział 5 aktu drugiego gry Gears 5 zaczyna się od ślizgu do podziemnej lodowej groty. Idź przed siebie. Przed wejściem do ośrodka Kadar rozstawiono wieżyczki strażnicze z laserami. Wejście w ich pole rażenia grozi śmiercią.
Przejdź do pomieszczenia z prawej strony. W środku znajdziesz generator. Użyj pułapki rażącej Jacka, aby wyłączyć urządzenie. Właśnie udało Ci się unieszkodliwić jedną wieżyczkę.
Przejdź przez pierwsze lasery, a następnie użyj maskowania i wbiegnij do budynku. W środku znajdziesz jeden komponent i drugi generator, który należy unieszkodliwić w taki sam sposób, jak poprzedni. Wejdź do ośrodka Kadar.
Góra Kadar - Tajne laboratorium badawcze
Idź na Nilesem. Teraz musisz zająć się wyciekami kriogenicznymi, aby móc przejść dalej. Idź rampą do góry, w pomieszczeniu znajdziesz jeden komponent.
Nieco dalej znajdziesz generator, który należy wyłączyć - użyj pułapki. Wróć do Nilesa i idź dalej za nim.
Po drodze znajdziesz jeden komponent. Zbierz go i kontynuuj swoją wycieczkę po ośrodku.
Przed Tobą kolejne wycieki cieczy kriogenicznej. Musisz skorzystać z tarczy, aby przejść bezpiecznie na drugą stronę. W pomieszczeniu znajduje się też jeden komponent. Możesz go zebrać będąc pod ochroną tarczy.
Za pomieszczeniem jest generator, który należy wyłączyć oraz przedmiot kolekcjonerski - Tabliczka z leksygramami.
Niestety, Niles Cię oszukał i musisz znaleźć drogę ucieczki z ośrodka badawczego. Podążaj za nim. Użyj tarczy ochronnej i wejdź do pomieszczenia. Wybierz drzwi po prawej stronie i rozbij blokujący przejście lód.
Wejdź do kolejnego pomieszczenia. Przy konsoli znajdziesz martwego, prawdziwego Nilesa. Użyj jego dłoni, aby autoryzować wejście do systemu i wyłączyć blokadę. Obok leży jeden komponent - nie zapomnij go zabrać.
Na biurku leży jeden przedmiot kolekcjonerski - Analiza osobnika: EV-184-9.
W ciemnym pokoju obok znajduje się kolejny przedmiot kolekcjonerski - Szkicownik.
W następnej Sali będziesz musiał stoczyć walkę z kilkunastoma przeciwnikami, którzy zostaną wypuszczeni z kapsuł. Na pewno sprawnie sobie z nimi poradzisz.
Zniszcz generator, aby unieszkodliwić działka z cieczą kriogeniczną. Warto tutaj zaznaczyć fakt, że możesz zbierać broń od zamrożonych postaci.
Kolejne drzwi są zamknięte. Musisz znaleźć sposób, aby je otworzyć. Spójrz w stronę szybu wentylacyjnego i wyślij tam Jacka.
Kolejni przeciwnicy zaczną budzić się do życia. Zanim Jack otworzy dla Ciebie drzwi minie nieco czasu więc będziesz mógł poćwiczyć strzelanie.
W trakcie dalszej wędrówki przez ośrodek badawczy zwróć szczególną uwagę na stwory z dodatkowymi odnóżami na plecach. Staraj się trzymać ich na dystans i nie pozwól, aby do Ciebie doskoczyli.
Za działkami kriogenicznymi z prawej strony (tam gdzie wybiegł demon) jest jeden generator do zniszczenia.
Za chwilę czeka Cię walka z Bossem. Poproś Jacka, aby otworzył dla Ciebie drzwi i wkrocz do dużej, zamrożonej sali.
Walka z Bossem jest bardzo schematyczna i wymaga nieco cierpliwości. Ze względu na to, że przeciwnik jest niewidomy, musisz zwabić go jakimś odgłosem - najlepiej oddać strzał. Ustaw się po drugiej stronie zamarzniętego oczka wodnego i zwróć na siebie uwagę demona. Gdy zacznie szarżować w Twoją stronę, strzelaj mu pod nogi.
Potwór wpadnie do wody i zamarznie na krótką chwilę. To najlepszy moment aby go obiec i strzelać w rozżarzone pole na plecach. Powtarzaj tę operację dopóki stwór nie padnie. W trakcie walki musisz uważaj na dwa ataki - rzut kolcem oraz doskok. Rób uniki w odpowiednim momencie, a szybko uporasz się z tym przeciwnikiem.