Akt 2 Rozdział 4 - Źródło wszystkiego | Solucja Gears 5 Gears 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Na tej stronie poradnika do gry Gears 5 znajduje się opis przejścia rozdziału Źródło wszystkiego.
Kait i Del ruszają do wież komunikacyjnych, aby zlokalizować źródło przekazu radiowego z gór Kadar. Rozdział 4 w grze Gears 5 to jak na razie najdłuższy ze wszystkich dotychczasowych etapów. Warto tutaj wspomnieć fakt, że poza pobocznymi lokacjami będziesz musiał tutaj odwiedzić dwie wieże radiowe - kolejność w jakiej to zrobisz jest dowolna.
- Stary mur koalicji
- Misja dodatkowa - Miejsce katastrofy Kondora
- Dodatkowa misja - Drugie miejsce katastrofy Kondora
- Północna wieża komunikacyjna
- Wschodnia wieża komunikacyjna
- Dodatkowa misja - Zagubieni Outsiderzy
- Wschodnia wieża komunikacyjna - część 2
- Misja dodatkowa - pustynna burza
- Stara kopalnia
Stary mur koalicji
Pamiętasz wielką bramę do której nie miałeś wcześniej dostępu - Stary mur koalicji? Teraz powinieneś udać się dokładnie w tamtą stronę. Poproś Jacka, aby otworzył dla Ciebie bramę.
Gdy wejdziesz do lokacji Stary mur koalicji, będzie tam na Ciebie czekał oddział złożony z kilku snajperów i jednego mocniejszego przeciwnika. W pierwszej kolejności wyeliminuj zagrożenie, a następnie skorzystaj z drabiny, aby wspiąć się na wyższy poziom.
W sterowni znajdziesz jeden komponent.
Poproś Jacka, aby uruchomił kolejną konsolę. Otworzysz w ten sposób przejście do dalszej części lokacji. Wróć po skuter śnieżny i przejedź przez nowo otwartą bramę.
Misja dodatkowa - Miejsce katastrofy Kondora
Po drodze przez lodowiec warto zahaczyć o miejsce katastrofy Kondora. Oznaczone jest żółtą flagą i trudno je przeczoyć.
Na miejscu stoczysz walkę z kilkunastoma mechami samobójcami. To niestety nie koniec atrakcji, bo zaraz będziesz musiał zmierzyć się aż z 2 rojami pijawek. Strzelaj do momentu, aż pijawki nie zaczną szarżować po czym zrób unik w bok.
Wśród zgliszczy i powyginanego żelastwa znajdziesz jeden komponent oraz sejf w którym znajduje się Nadzwyczajne Ulepszenie dla Jacka - Wyrok Śmierci. Dodatkowa misja zakończona - wróć do pojazdu śnieżnego.
Dodatkowa misja - Drugie miejsce katastrofy Kondora
Niedaleko pierwszego miejsca katastrofy znajduje się drugie. Łatwo tam trafić ponieważ również oznaczono je żółtą flagą.
Za jedną z większych części helikoptera znajdziesz komponent. Zbierz go i idź przez wąską szczelinę do dalszej części lokacji.
Przy kapsułach zrzutowych leży jeden komponent. Co ciekawe, gdy zbliżysz się do kapsuły zostaniesz zaatakowany przez jednego z sojuszniczych robotów - najwidoczniej stracił połączenie z bazą i musisz go wyeliminować. Dalsza droga prowadzi w dół, przez ślizgawkę. Przygotuj się do walki, bo na dole czeka komitet powitalny. Roboty wychodzą z kapsuł rozrzuconych na śniegu. Uwaga, roboty wybuchają.
W trakcie walki z helikopterem celuj w silniki - w taki sposób najszybciej go wykończysz. Gdy zauważysz celowniki laserowe - schowaj się za którąś z przeszkód, bo inaczej zostaniesz poszatkowany.
Zestrzelony helikopter nie tylko otworzy dla Ciebie drogę wyjściową, ale również odkryje sejf. W środku znajdziesz Nadzwyczajne Ulepszenie: Zabijaka.
Zanim zeskoczysz z klifu i udasz się do pojazdu śnieżnego upewnij się, że zebrałeś komponent leżący w śniegu.
Północna wieża komunikacyjna
Przed Tobą północna wieża komunikacyjna. Kolejność zbadania wież w tej lokacji nie ma najmniejszego znaczenia więc możesz eksplorować je dowolnie - i tak potrzebujesz danych z obydwu wież komunikacyjnych.
Podejdź do panelu kontrolnego i użyj go, znajdziesz w ten sposób przedmiot kolekcjonerski - Zapiski Leny. Z listu dowiesz się, że w środku może czekać na Ciebie niezłe wyzwanie. Na razie nie będziesz w stanie dostać się do środka - potrzebujesz kod bezpieczeństwa.
Obejdź podstację, a z prawej strony budynku znajdziesz kolejny komponent.
W trakcie wspinaczki natkniesz się na oddział przeciwnika. Wykończ wszystkich i eksploruj okolicę.
Wskocz po ścianie na górę - znajdziesz się przy kolejnym wraku Kondora. W sejfie znajduje się jeszcze jeden komponent. Aby opuścić miejsca katastrofy musisz przejść przez wrak - nie da się wrócić tą samą drogą.
Do zlikwidowania masz kilkanaście mechów samobójców oraz jednego kulawego z działkiem. Co ciekawe, największy ma do pomocy małego drona, który daje mu tarczę ochronną. W pierwszej kolejności pozbądź się szturmujących przeciwników, a następnie zajmij się dronem i głównym potworem.
Dalsza droga prowadzi przez lodową jaskinię. Staniesz tutaj do walki z kolejnym kryształowym strażnikiem. Przeciwnik będzie miał kilku pomagierów, których musisz wyeliminować w pierwszej kolejności. Taktyka - zrzuć hełm przeciwnika i strzelaj w głowę dopóki nie padnie. Oczywiście musisz także unikać jego szarży i ataków wręcz.
Przed wieżą stoi kilka robotów - załatw ich po cichu, aby nie zaalarmować wszystkich na raz.
W sejfie znajduje się jeszcze jeden komponent. Zbierz go i idź w stronę wieży.
Gdy będziesz już na terenie wieży skieruj się w lewą stronę. Zbierz kolejny komponent.
Zejdź na dół i pozwól Jackowi podłączyć się do komputera. Proces sprawdzania danych nieco potrwa.
Jack nie będzie w stanie namierzyć sygnału automatycznie więc będziesz musiał mu pomóc. Zjedź punktem skanera w miejsce zaznaczone na powyższym screenie (użyj do tego strzałek lub gałki kontrolera), aby rozpocząć proces pobierania danych. Aby cała operacja doszła do skutku, musisz w odpowiedni sposób ustawić 3 suwaki. Po skończonej operacji przejdź przez jedyne drzwi w tym pomieszczeniu.
Na biurku leży moduł z dodatkową umiejętnością dla Jacka - Maskowanie. Bardzo dobrze się składa, bo zaraz będziesz mógł z niego zrobić użytek.
Uwaga na wieżyczki strażnicze, które przez przypadek aktywowałeś w trakcie grzebania w komputerze. Użyj nowej zdolności Jacka, aby bezpiecznie wyjść z budynku. Przez korytarz musisz przebiec, bo niewidzialność ma ograniczony czas działania.
W drodze powrotnej natkniesz się na kolejną grupkę przeciwników. Możesz starać się ich pominąć przy użyciu niewidzialności lub po prostu ich wyeliminować. Wróć do pojazdu śnieżnego.
W trakcie jazdy zatrzymaj się przy częściach rozbitego helikoptera. Znajdziesz tutaj jeden komponent.
Wschodnia wieża komunikacyjna
Przed Tobą podstacja wschodniej wieży komunikacyjnej. Ścieżka do głównej stacji prowadzi w prawą stronę. W pierwszej kolejności udaj się do budynku widocznego na powyższym obrazku, aby aktywować misję dodatkową - Zagubieni Outsiderzy.
Dodatkowa misja - Zagubieni Outsiderzy
Po wejściu do podstacji aktywujesz kolejną misję dodatkową - Zagubieni Outsiderzy. W rogu pierwszego pomieszczenia znajdziesz komponent.
Znalazłeś Lenę - niestety, zamarzła na kość i nie pomoże Ci w otwarciu bramy pierwszej podstacji. Musisz znaleźć kod na własną rękę.
W rogu pomieszczenia znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Ogólnik bezpieczeństwa. Masz już wszystko co potrzeba, aby otworzyć wrota podstacji północnej. Warto udać się tam w pierwszej kolejności.
Otwórz drzwi i wejdź do środka. Teraz musisz dowiedzieć się co się stało z Norsko.
W rogu budynku leży jeden komponent. Upewnij się, że go zebrałeś zanim zaczniesz eksplorować to pomieszczenie.
Norsko niestety nie przeżył. Otwórz sejf, zbierz Nadzwyczajne Ulepszenie: Tropiciel i wyjdź z budynku. Wróć do wschodniej wieży komunikacyjnej.
Wschodnia wieża komunikacyjna - część 2
Idź przed siebie. Uważaj na spadające kryształy lodu i wielkie bryły toczące się po zboczu. Jeden głaz może Cię zabić. Za chwilę będziesz musiał stoczyć kolejną walkę. Tym razem burza śnieżna będzie działać na Twoją korzyść. Po wyeliminowaniu zagrożenia kontynuuj wspinaczkę - uważaj na spadające odłamki lodu i toczące się lodowe głazy. Na końcu czekają drzwi do wieży.
Na podłodze znajdziesz pierwszy komponent. Aby kontynuować misję musisz w pierwszej kolejności przywrócić zasilanie. Na szczęście jest z Tobą Jack.
Wpuść Jacka do szybu wentylacyjnego, aby wykonał swoją robotę. Teraz możesz podłączyć się do konsoli.
Po raz kolejny będziesz musiał zlokalizować sygnał i ściągnąć potrzebne dane. Najedź na punkt zaznaczony na powyższym obrazku i ustaw suwaki w poprawnej pozycji. Otwórz drzwi i przejdź do kolejnego pomieszczenia.
Spójrz w górę, na półki z zapasami. Znajdziesz tam komponent. Poproś Jacka, aby go przyniósł.
Następna skrzynka - następny komponent. Wyjdź na zewnątrz i udaj się na miejsce określone przez współrzędne misji. W razie kłopotów korzystaj z kompasu, który wyświetla się w górnej części ekranu.
Gdy będziesz na miejscu, przeskanuj lód przy pomocy Jacka. Coś jednak pod tym lodem jest i trzeba się tam dostać. W tym celu musisz najpierw udać się do starej kopalni po ładunki wybuchowe. Współrzędne zostaną zaznaczone na mapie.
Misja dodatkowa - Pustkowa burza
Gdy będziesz na miejscu, zwróć uwagę na żółtą powiewającą flagę. Przy jednym z szkieletów znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Rozkazy od Ketora Skorge'a. Celem misji dodatkowej będzie znalezienie części do chłodzenia windy wiertniczej.
Gdy tylko wejdziesz po drabinie i spróbujesz sięgnąć do zaznaczonego na powyższym obrazku schowka, przeciwnicy zaczną szturmować Twoją pozycję.
Gdy uporasz się z pierwszą falą, zaraz przybędą skaczący przeciwnicy. W walce z nimi przydatny będzie granatnik. Po skończonej walce wróć do schowka. Za żółtymi drzwiczkami kryje się przedmiot kolekcjonerski - Element chłodnicy windy wiertniczej. Gratulacje, udało Ci się znaleźć przedmiot potrzebny do ukończenia misji głównej. Kontynuuj swoją podróż do kopalni.
Przed kopalnią, przy dużym silosie leży jeden komponent - zakopany w śniegu i niewidoczny. Poproś Jacka żeby go wydobył. Idź przed siebie aż dotrzesz do kopalni.
W opuszczonym wagonie znajdziesz komponent. Idź dalej w stronę kopalni.
Na lodzie czeka Cię potyczka z kilkoma obwarowanymi przeciwnikami. Zwróć szczególną uwagę na jednego rzucającego ładunkami wybuchowymi.
Stara kopalnia
Wejście do kopalni prowadzi przez te zabezpieczone drzwi. Rozkaż Jackowi otwarcie przejścia do windy, a samemu przygotuj się do oborny.
Z każdej strony zaczną nadciągać przeciwnicy. Kilku z nich przybędzie ze wsparciem w postaci robotów obronnych. Musisz się z nimi uporać, aby kontynuować misję. Wjedź windą na górę.
Wejdź po drabinie na wieżyczkę. Na górze znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Postrzępiony naszyjnik z zębem skoczka. Zejdź na dół i wejdź do kopalni.
Otwórz bramę do hangaru. W środku znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - Plakat z kopalni Nethercutt. W tym samym pomieszczeniu znajduje się także sejf, a w nim komponent. Idź przed siebie, dojdziesz do żółtych drzwi - otwórz je.
W pokoju po lewej stronie znajdziesz kolejny przedmiot kolekcjonerski - Dziennik górnika z Nethercutt. W tym samym pomieszczeniu znajdziesz także komponent - w żółtej skrzynce na ścianie. Zbierz fanty i kieruj się w dół - wzdłuż torów dla wagoników. Otwórz kolejna bramę.
Tutaj czeka na Ciebie jeden skoczek i kilku pomniejszych przeciwników. Wykończ ich i rozejrzyj się za pojemnikiem z paliwem fosforowym - ładunkiem wybuchowym.
Przed Tobą pojemnik z paliwem. Rozkaż Jackowi, aby go wziął i przygotuj się do walki.
Po raz kolejny musisz przedrzeć się przez hordy potworów. Co bardzo istotne, pojemnik z paliwem fosforowym ma swoją wytrzymałość więc musisz osłaniać Jacka i nie dopuścić do tego, aby w niego strzelano. Zabierz paliwo z powrotem do pojazdu śnieżnego i jedź w stronę sygnału nadawanego spod lodu.
Podejdź do miejsca wskazanego na mapie i stwórz sobie zejście na dół. Uwaga, po opuszczeniu doliny nie będzie powrotu.