Żywność we Frostpunk - jak zdobywać, jak przetwarzać poradnik Frostpunk
Jedzenie we Frostpunk pozwoli przetrwać Twoim ludziom. Dowiedz się, jak uruchomić łańcuch produkcyjny.
Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2018
Żywność obok węgla jest najważniejszym aspektem rozgrywki na który musisz zwrócić uwagę. Stworzenie dobrze funkcjonującego miasta bez żywności jest niemożliwe. W Frostpunk, oprócz samego zdobycia żywności ważne jest także jego przygotowanie.
Zdobycie surowej żywności
Na początek dostajesz pewną ilość surowej żywności. Jest on jednak niewielka i wystarcza na krótki okres czasu. Dlatego mniej więcej po dwóch dniach, musisz już posiadać budynek umożliwiający zdobywanie surowej żywności.
Najbardziej podstawowym i jednocześnie bardzo efektywnym budynkiem, który ci to zagwarantuje jest Hunter's Hut. Zatrudnienie w niej robotnicy, generują ściśle określoną ilość żywności. Oczywiście można ją zwiększyć za pomocą kolejnych ulepszeń z drzewka technologicznego. Dobrą inwestycją jest opracowanie technologii, która zmniejszy ilość wymaganych pracowników w Hunter's Hut. Pozwala ona na zaoszczędzenie robotników, bez utraty produktywności budynku.
Hunter's Hut można z czasem zastąpić Flying Hunters, który stanowi ulepszoną i bardziej efektywną wersję pierwotnego budynku. Pozwala to na kolejne zwiększenie efektywności, bez potrzeby zatrudniania kolejnych pracowników.
Inną opcją na zdobycie surowej żywności jest wybudowanie Heathouse. Budynek ten będzie produkował określoną ilość surowego jedzenia na godzinę. Wartość ta jest jednak relatywnie niska, nawet po ulepszeniach, co w połączeniu z tym, że budynek wymaga Steam Cores sprawia, że stawianie tego budynku jest umiarkowanie opłacalne.
Przetworzenie żywności do postaci jadalnej
Zdobytą surową żywność należy odpowiednio przetworzyć, by mieszkańcy twojego miasta mogli ją spożyć. Umożliwia to Cookhouse. Zatrudnieni w nim pracownicy, pracują w określonym trybie, który wytwarza określoną ilość gotowego jedzenia z jego surowej wersji.
Początkowo masz do dyspozycji tylko jeden taki tryb, jednak gdy wprowadzisz prawo "Soup" lub "Food Additives", otrzymasz dostęp do kolejnego. Jako że każdy budynek tego typu jest od siebie niezależny, możesz bez problemu ustawić różne tryby pracy dla każdego budynku z osobna.