The Refugees, scenariusz Frostpunk poradnik Frostpunk
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2018
Poniższa mapa zawiera spis lokalizacji, które możesz zbadać w trakcie przechodzenia scenariusza The Refugees. Oznaczenia na mapie zostały podzielone na trzy grupy oznaczone odpowiednio
- Czerwony - ocaleni
- Niebieski i żółty - surowce
- Zielony - placówki
Stronę poświęconą poradom do drugiega scenariusza we Frostpunk podzieliliśmy na dwie sekcje: legende do mapy oraz opis przejścia (czy też porad), które pomogą rozwinąć osadę i ukończyć scenariusz.
Legenda do mapy
Liczba | Nazwa Lokalizacji | Co można tam znaleźć |
Trial Bend | Grupa ocalałych | |
Black Spire | Grupa ocalałych | |
White Pass | Grupa ocalałych | |
Red Flag Camp | Wybór: zostawić ocalałych czy wbrew ich woli zabrać ich do miasta | |
Abandoned Camp | Stal i drewno | |
Hanged Man Hill | Wybór: możesz pochować inżyniera z jego narzędziami lub mu je zabrać | |
Empty Shelter | Nic | |
Rockslide | Steam Cores i stal | |
Iron Bank | Wybór: możesz rozebrać wszystko na surowce lub zostawić muzeum w spokoju | |
Supply Depot | Drewno i surowe jedzenie | |
Damaged Snowcat | Stal | |
Landing Site | Drewno | |
Icebound Hulks | Stal | |
Ocean Liner | Steam Cores i węgiel | |
Radio Mast | Steam Cores i stal | |
Snowy Hill | Nic | |
Snow-covered Supplies | Surowe jedzenie | |
Wrecked Vehicle | Stal i węgiel | |
Torn Flats | Nic | |
Aircraft Wreck | Stal, węgiel i Steam Cores | |
Worker Outpost | Steam Cores i węgiel | |
Rock Formation | Nic | |
Steam Lorry | Steam Cores i węgiel | |
Old Storehouse | Drewno i surowe jedzenie | |
Canning Workshop | Przetworzone jedzenie, surowe jedzenie i stal | |
Snowcat | Steam Cores i stal | |
Abandoned Sawmill | Drewno | |
Coal Mine | Placówka dostarczająca węgiel | |
Fishing Camp | Placówka dostarczająca surowe jedzenie |
Jak przejść The Refugees? - porady
To zadanie sprawdzi, jak dobrze radzisz sobie z przyjmowaniem dużych ilości ludzi w krótkim czasie. Do twojego miasta przybywać będą bowiem przybywać liczne grupy uchodźców. Na potrzeby tego scenariusza zostali oni podzieleni na dwie grupy społeczne. Każda z nic ma odmienne poglądy i wymaga od ciebie innych rzeczy. W przypadku przeciętnych obywateli ich zadowolenie wynika za zapewniania im podstawowych potrzeb. Klasa wyższa, która pojawi się licznie na późniejszym etapie rozgrywki, wymaga od ciebie wielu bardzo górnolotnych rzeczy jak np. wylecz wszystkich chorych w mieście.
Zdrowie właściwie jest jednym z najtrudniejszych do utrzymania aspektów tej misji. Uchodźcy, którzy przybywają do twojego miasta w dużej mierze są osobami chorymi. W szczególności tyczy się to klasy wyższej. Może to spowodować, że w twoim mieści będzie nawet ok. 200 chorych jednocześnie. Zbudowanie tak ogromnej liczby Medical Post, nie jest fizycznie możliwe. Dlatego leczenie musi odbywać się stopniowo. Ułatwieniem może być pójście ścieżką religii i wprowadzenie prawa "House Of Healing". Umożliwi ci ono leczenie większej ilości pacjentów, chociaż kosztem efektywności.
Ważne jest tutaj także zdobywanie odpowiedniej ilości drewna. Z racji ilości uchodźców, będziesz musiał stawić ogromne ilości budynków mieszkalnych, które niestety kosztują. Dlatego musisz stale ulepszać technologię zdobywania drewna, tak aby generowana na godzinę ilość była jak największa.
W zadaniu The Refugees bardzo ważną rolę odgrywają również morale. W pewnym momencie będziesz musiał poradzić sobie z konfliktem klasowym. W tym celu będziesz musiał wypracować odpowiednie wartości obu wskaźników. Aby to zrobić musisz zapewnić twoim mieszkańcom dostęp do budynków użytku publicznego takich jak np. Fight Arena lub Public House. Wykorzystaj także prawa ze ścieżki Porządku lub Religii i postaw budynki takie jak Guard Stations czy The Temple.
Pamiętaj także, że nie musisz przyjmować wszystkich uchodźców. We Frostpunku możesz oczywiście zawsze odrzucić ich prośbę o przyjęcie ich do miasta. Po jakimś czasie będą oni jednak ponawiać swoje prośby. Więc zawsze możesz odrzucić ich prośbę, by lepiej przygotować się do ich przybycia.