Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2014 - poradnik do gry

Football Manager 2014 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Stałe fragmenty gry w Football Manager 2014 | Taktyka poradnik Football Manager 2014

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Stałe fragmenty gry

Znaczenie stałych fragmentów gry w nowoczesnym futbolu jest niewątpliwie bardzo istotne, dlatego również w grze Football Manager nie należy lekceważyć tego elementu taktyki - Stałe fragmenty gry w Football Manager 2014 | Taktyka - Football Manager 2014 - poradnik do gry

Znaczenie stałych fragmentów gry w nowoczesnym futbolu jest niewątpliwie bardzo istotne, dlatego również w grze Football Manager nie należy lekceważyć tego elementu taktyki. Odpowiednie ustawienie zespołu podczas defensywnych rzutów wolnych czy rożnych zaowocuje mniejszą stratą bramek, natomiast ofensywne stałe fragmenty gry czasami mogą okazać się jedyną drogą do bramki przeciwnika.

Generalny podział na stałe fragmenty gry wygląda następująco:

1. Rzuty wolne (ofensywne i defensywne)

2. Rzuty rożne (ofensywne i defensywne)

3. Auty (strona prawa i strona lewa)

4. Rzuty karne

Ustawienia stałych fragmentów gry można zmieniać za pomocą Kreatora SFG.

Poniżej szczegółowe omówienie dostępnych opcji.

Rzuty wolne

W ustawieniach możesz zmieniać sposób wykonywania rzutów wolnych zarówno z prawej jak i z lewej strony. Połączenie sposobu wykonywania rzutów wolnych wraz z poleceniami dla zachowań poszczególnych zawodników jest kluczowym elementem, niezbędnym, aby często oglądać bramki z ofensywnych rzutów wolnych. Z kolei poprawne ustawienie zawodników w obronie zaowocuje mniejszą ilością straconych bramek z tego stałego fragmentu gry. Pamiętaj, aby wybrać również odpowiednich wykonawców, najważniejsza cecha to oczywiście Rzuty wolne.

Poniżej lista dostępnych ustawień.

Ofensywne rzuty wolne

Mieszane

Komputer zdecyduje, jak wykonać dany rzut wolny.

Krótkie

Rozegranie do najbliższego partnera.

Długie

Dalszy przerzut do przodu.

Krótki słupek

Zagranie na bliższy słupek.

Na środek

Zagrania, w miarę możliwości, w centralny punkt pola karnego.

Długi słupek

Zagranie na dalszy słupek.

Na główkę

Próba zagrania na najlepszego "główkującego".

Zachowania zawodników przy ofensywnych rzutach wolnych.

Domyślnie

Komputer sam ustawi zawodnika zgodnie z ustawieniami taktycznymi.

Tył

Zawodnik pozostanie z tyłu podczas wykonywania rzutu wolnego.

Tył w razie potrzeby

Zawodnik pozostanie z tyłu, tylko w razie takiej potrzeby (np. aby kryć czekającego na kontrę napastnika).

W murze

Zawodnik zostanie w murze, aby przeszkadzać przeciwnikom.

Kryj bramkarza

Zawodnik będzie starał się absorbować bramkarza.

Stań przy wykonawcy

Zawodnik ustawi się przy wykonującym wolnego, aby pomóc w rozegraniu.

Zachowania zawodników przy defensywnych rzutach wolnych.

Domyślnie

Komputer sam ustawi zawodnika, zgodnie z ustawieniami taktycznymi.

Cofnij

Zawodnik cofnie się bliżej bramki, aby kryć nabiegających napastników.

Przód

Zawodnik będzie oczekiwał przed polem karnym na możliwość kontrataku.

Krycie

Zawodnik będzie krył innego atakującego gracza.

Mur

Zawodnik stanie w murze.

Przy krótkim słupku

Zawodnik będzie pilnował bliższego słupka.

Przy długim słupku

Zawodnik będzie pilnował dalszego słupka.

Rzuty rożne

Rzuty rożne również można osobno ustawiać dla strony lewej i prawej. Podczas defensywnych fragmentów kluczem do udanej obrony są ustawienia poszczególnych zawodników i przypisane im zadania. Aby strzelać bramki do powyższych ustawień należy dodać odpowiednie wykonanie oraz wykonawcę z dobrą cechą Rzuty rożne.

Poniżej lista dostępnych ustawień.

Ofensywne rzuty rożne

Mieszane

Zawodnik wykonujący rzut rożny sam wybierze sposób na jego rozegranie.

Krótkie

Rozegranie do najbliższego partnera.

Krótki słupek

Zagranie na bliższy słupek.

Długi słupek

Dośrodkowanie w kierunku dalszego słupka.

W pole karne

Zagrania w pole karne.

W pole bramkowe

Dośrodkowania w bramkarską "piątkę"..

Zachowania zawodników przy ofensywnych rzutach rożnych

Domyślnie

Komputer sam ustawi zawodnika, zgodnie z ustawieniami taktycznymi.

Tył

Zawodnik pozostanie z tyłu, przed polem karnym.

Tył w razie potrzeby

Zawodnik pozostanie z tyłu tylko w przypadku, gdy będzie to konieczne (np. krycie przeciwnego napastnika).

Do przodu

Zawodnik przesunie się w pole karne.

Nabieg na krótki słupek

Zawodnik nabiegnie na bliższy słupek.

Nabieg na długi słupek

Zawodnik nabiegnie na dalszy słupek.

Odegranie na krótki słupek

Zawodnik stanie przy krótkim słupku, aby odgrywać piłkę dalej.

Stoi przy długim słupku

Zawodnik stanie przy dalszym słupku.

Wychodź do piłek z głębi pola

Zawodnik będzie nabiegał na piłkę z okolic pola karnego.

Atakuj bramkarza

Zawodnik będzie absorbował bramkarza przeciwników.

Pod polem karnym

Zawodnik ustawi się przed polem karnym.

Pozwól na krótkie rozegranie

Zawodnik podejdzie do narożnika boiska, aby pomóc w rozegraniu.

Zachowania zawodników przy ofensywnych rzutach rożnych

Domyślnie

Komputer sam ustawi zawodnika, zgodnie z ustawieniami taktycznymi.

Skraj pola karnego

Zawodnik pozostanie przed polem karnym, w okolicach 16 metra.

Cofnij

Zawodnik cofnie się, pozostając jednak w polu karnym.

Przód

Zawodnik ustawi się daleko od pola karnego, w oczekiwaniu na możliwość rozpoczęcia kontrataku.

Krycie

Zawodnik zajmie się kryciem zawodników rywala.

Pilnuj krótkiego słupka

Zawodnik ustawi się na bliższym słupku.

Pilnuj długiego słupka

Zawodnik ustawi się na dłuższym słupku.

Kryj wysokiego

Zawodnik będzie krył któregoś z wyższych przeciwników.

Kryj niskiego

Zawodnik będzie krył któregoś z niższych przeciwników.

Krótkie krycie przy rzutach rożnych

Zawodnik podejdzie do narożnika boiska, aby uniemożliwić krótkie rozegranie stałego fragmentu gry..

Krycie w polu bramkowym

Zawodnik będzie krył przeciwników w polu bramkowym.

Auty

Bardzo często niedoceniany element w grze. Dobre wykonanie autu pozwoli na szybkie rozpoczęcie akcji z przodu boiska, czy wyciągnięcie obrońcy z pola karnego. Ważna cecha dla wykonawcy to Długie wyrzuty.

Poniżej lista dostępnych ustawień.

Auty

Mieszane

Zawodnik wykonujący aut zdecyduje jak go wykonać.

Krótkie

Zawodnik będzie starał zagrać się do najbliższego partnera.

Długie

Zawodnik zagra długą piłkę do dalszego kolegi.

Szybkie

Zawodnik postara się wykonać aut w najszybszy możliwy sposób.

Zachowania zawodników przy wyrzutach z autu

Domyślnie

Zawodnik ustawi się na boisku sam, w oparciu o ustawioną taktykę.

Tył

Zawodnik przesunie się do tyłu podczas wykonywania autu.

Wychodź do piłki

Zawodnik pokaże się do gry przy linii bocznej boiska.

Pod polem karnym

Zawodnik będzie oczekiwał podania przebywając w okolicy pola karnego.

Krótki słupek

Zawodnik ustawi się przy bliższym słupku.

Do przodu

Zawodnik przesunie się do przodu podczas wykonywania autu.

Rzuty karne

Tutaj nie ma większego pola do popisu. Każdy rzut karny powinien zostać zamieniony na bramkę. Aby tak się stało kluczowym staje się wybór wykonawcy jedenastek. Najważniejsze cechy to oczywiście Wykańczanie akcji, Opanowanie oraz Rzuty karne. Oczywiście najlepiej, aby egzekutor karnych miał wszystkie te cechy na jak najwyższym poziomie, szczególnie Rzuty karne. Dobrze również wybrać kilku kolejnych wykonawców, aby nikt przypadkowy nie podchodził do wapna w razie nieobecności głównego gracza strzelającego karne.

W przypadku obrony należy zdać się na rzut monetą i wierzyć w umiejętności bramkarza i nieopanowanie strzelca.