Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

FIFA Manager 10 - poradnik do gry

FIFA Manager 10 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bilety i karnety | Sprawy klubowe | FIFA Manager 10 poradnik FIFA Manager 10

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Bilety i karnety

Informacje ogólne

Biletami i karnetami zarządzać możemy za pomocą ekranu znajdującego się pod ścieżką: Klub > Bilety.

Po lewej stronie ekranu znajduje się diagram Waszego stadionu (A), wraz z podziałem na trybuny - Bilety i karnety - Sprawy klubowe - FIFA Manager 10 - poradnik do gry

Po lewej stronie ekranu znajduje się diagram Waszego stadionu (A), wraz z podziałem na trybuny. Tuż pod nim znajdziecie listę wszystkich spotkań zaplanowanych na dany sezon (B). Spotkania te mogą zostać oznaczone jako: neutralne, o mniejszej atrakcyjności, o większej atrakcyjności. W przypadku spotkań neutralnych, ceny biletów będą zgodne z cenami oficjalnymi. W przypadku spotkań o mniejszej lub większej atrakcyjności, bilety sprzedawane są ze zwyżką i upustem.

W pierwszej kolejności znajduje to odzwierciedlenie w liczbie kibiców, którzy przyjdą na dane spotkanie. W kolumnie Widzowie znajdziecie szacowaną liczbę kibiców, którzy pojawią się na danym spotkaniu przy obowiązujących obecnie warunkach cenowych. Tuż po prawej znajduje się maksymalna pojemność stadionu.

Wyjściowe ceny biletów ustalić możemy za pomocą suwaków znajdujących się w prawej części ekranu (C). Ustalane są one dla konkretnych trybun. Zasada jest tu prosta. Najtańsze są miejsca stojące, potem siedziska na trybunach, następnie krzesełka, a samym końcu loże dla vipów.

Polityka cenowa

Polityka cenowa uzależniona jest od pozycji klubu w lidze, wielkości funclubu i pojemności stadionu. Duże kluby nie muszą martwić się o brak kibiców, gdyż mają za sobą wierną rzeszę sympatyków. Kluby małe muszą na to zapracować. Warto jest więc na starcie obniżyć ceny biletów o 20-30%, a także zwrócić uwagę na spotkania, w których zapowiadana liczba widzów będzie zdecydowanie niższa od spotkań neutralnych. Tam warto przydzielić dodatkową zniżkę (za pomocą tabeli po lewej). Dzięki temu nie tylko zbudujecie dobrą relację z kibicami, ale i powiększacie funclub oraz gwarantujecie swoim zawodnikom dodatkowy doping.

Nie należy zapominać również o zniżkach na mecze towarzyskie i rabacie na karnety (dół ekranu). Pierwsza wartość powinna oscylować pomiędzy 50-60%. Druga zaś między 20-30%. Jeżeli zdecydujecie się rozbudowywać stadion na początku sezonu, możecie ustawić rabat na minimalnym możliwym poziomie. Siłą rzeczy i tak nie sprzedacie wielu karnetów na rozkopany obiekt, a nawet jeśli to na stare miejsca. O wiele lepiej będzie zarobić na kibicach, którzy przyjdą już na obiekt przebudowany.