Zdolności wsparcia w Expeditions: Viking poradnik Expeditions: Viking
Umiejętności wsparcia w Expeditions: Viking przyznają bonusy, które pomogą przeżyć każdą walkę!
Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2017
Tutaj są zrzeszone wszystkie umiejętności mające na celu wsparcie twojej drużyny na różne sposoby. Od dodania im bonusów do odporności, przez leczenie, aż po okrzyki bojowe i demoralizowanie wroga. Warto mięć jednego lub dwóch towarzyszy z kilkoma wybranym umiejętnościami. Na większość z tych umiejętności wpływa atrybut rozumu, więc te umiejętności przypiszesz raczej twoim wspierającym towarzyszom.
Galdr (Galder) oraz Zielarstwo (Witchcraft). Okrzyki bojowe, które podniosą na duchu twoją drużynę (tylko wikingów) oraz nieczyste zagrywki sugerujące "czarną magię", która ma na celu osłabić wrogów. Ta pierwsza grupa umiejętności zapewnia bonus do odporności lub innych statystyk. Najprzydatniejszą akcją, to "Względy Lokiego" ("Loki's Favour") z ostatniego poziomu zapewniająca spory bonus do szans zadania obrażeń krytycznych. W przypadku drugiej grupy, będziesz miał do dyspozycji różne akcję, mające na celu osłabienie wroga. Tutaj również najciekawsza jest ostatnia umiejętność "sugestia" ("sugestion"), która przeciąga na twoją stronę wybranego wroga na jedną turę.
Leczenie (Healing). Jedna z najbardziej praktycznych umiejętności. "Odnowa" ("Heal") pozwala na przywracanie punktów życia podczas potyczki. "Remedium" ("Cure") oczyszcza twojego towarzysz z różnych nieprzyjemnych efektów. Natomiast "ocucenie" ("revive"), może podnieść na nogi poległego towarzysza z pewną ilością punktów życia, dzięki czemu nadal będzie mógł brać udział w walce. Poza tym, ta umiejętność jest niezbędne do leczenia twoich towarzyszy podczas obozowania z ran których nabawili się podczas bitwy. Bardzo ważna umiejętność, którą musisz uwzględnić podczas formowania twojej drużyny.
Przywódctwo (Leadership). Zdolność preferowana dla twojego głównego bohatera. Inwestowanie w nią punktów zdolności pozwoli na więcej opcji podczas dialogów oraz zapewni większe szanse na sukces podczas wyboru takowych. Poza tym ma kilka taktycznych umiejętności takich jak "Manewry" ("manoeuvring") zapewniające dodatkowe pole ruchu wszystkim członkom drużyn. "Inspiracja" ("inspire") to jedna z ciekawszych propozycji. Pozwala na jeszcze jeden atak podczas aktualnej tury dla dowolnego, wybranego przez ciebie, towarzysza. Dzięki czemu twój najgroźniejszy wojownik, może zadać jeszcze więcej obrażeń lub ułatwi ci dobicie irytującego wroga. Do użycia "Fortelu" ("ruse") musisz mieć wrogów w pobliżu. Po użyciu tej umiejętności, zmusisz ich do oddalenia się od twojej pozycji.
Ochrona, Szyderstwo oraz Wykrywanie pułapek (Protect, Taunt, Sport traps). To czysto pomocnicze umiejętności zwapniające odpowiednio: bonus do obrony u sąsiadujących sojuszników, prowokowanie do ataku i ruchu przeciwnika oraz wypatrywanie niewidocznych pułapek przeciwnika. Jeśli masz nadmiar punktów, możesz zainwestować w jedną z tych umiejętności. Pułapek nie spotkasz za wiele, a przy umiejętnym dowodzeniu nie sprawią ci problemów.