Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Expeditions: Viking - poradnik do gry

Expeditions: Viking - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Eksploracja mapy świata i obozowanie | Expeditions Viking poradnik Expeditions: Viking

Poruszanie się po mapie świata w Expeditions: Viking wiąże się z potrzebami członków drużyny. Pamiętaj o śnie i pożywieniu!

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Mapa świata. - Eksploracja mapy świata i obozowanie | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Mapa świata.

Bardzo szybko zaczniesz poruszać się po mapie świata, czy to Danii czy wysp Brytyjskich. Po wybraniu miejsca i kliknięcia myszką, zobaczysz proponowaną trasę oraz czas mierzony w godzinach, dniach i tygodniach. Jeśli podróżujesz drogą morską, przygotuj więcej żywności ze sobą. Poza tym nie będziesz musiał troszczyć się o nic więcej.

W prawym górnym rogu jest krótkie streszczenie dotyczące twojej drużyny. - Eksploracja mapy świata i obozowanie | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry
W prawym górnym rogu jest krótkie streszczenie dotyczące twojej drużyny.

W przypadku podróżowania po lądzie musisz brać pod uwagę potrzeby twojej grupy. Każdy członek drużyny potrzebuje snu oraz pożywienia. Jeśli nie zaspokoisz tych potrzeb, będą gorzej radzić sobie w walce albo nawet mogą się nawet rozchorować lub ponieść śmierć. Możesz obozować, kiedy odwiedzisz jedną z wielu lokacji na mapie świata. Niektóre mogą być zajęte przez groźne zwierzęta lub wrogich ludzi. Wtedy musisz najpierw stoczyć potyczkę z taką grupą, aby skorzystać z obozowiska.

Zauważ, że każde miejsce różni się dostępem do żywności oraz tym jak dobre jest tam schronienie i poziom bezpieczeństwa. W obozach możesz zdobyć mięso, zamienić je na racje, tworzyć przedmioty oraz uleczyć rany. Pamiętaj aby zawsze twoi ludzie byli wypoczęci i najedzeni przed poważniejszą walką. Nie możesz zrobić żadnej z tych rzeczy w miastach lub innych lokacjach. Musisz opuścić takie miejsce i udać się do najbliższej lokacji z obozem aby uzupełnić siły. Ranni towarzysze nie mogą wykonywać wielu prac w obozie, dbaj aby ich liczba zawsze była mniejsza niż ilość sprawnych ludzi.

Każdy członek drużyny powinien mieć przydzielone zadania, ale również i czas na odpoczynek. - Eksploracja mapy świata i obozowanie | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Każdy członek drużyny powinien mieć przydzielone zadania, ale również i czas na odpoczynek.

Na obozowanie poświęcisz całą dobę, podzieloną na cztery zmiany (shifts). Jeśli nie wiesz jaką pracę komu przypisać, możesz nacisnąć klawisz autoprzydzielenia (auto-assign) i dokonać ewentualnych zmian (np. musisz kogoś uleczyć. Możesz też zdecydować o każdym z osobną i dokonać manualnych zmian. Twoje ustawienia zostaną zapamiętane i przy następnym obozowaniu zadania zostaną rozdysponowane w ten sam sposób. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać komu co miałeś przydzielić. Zwróć jednak wtedy uwagę, czy nowe miejsce nie ma np. gorszego bezpieczeństwa niż poprzednie. Wtedy może zajść potrzeba zreorganizowania prac i dostosowania się do sytuacji.

Warto mieć specjalistę w każdej najważniejszej dziedzinie opisanej poniżej. Możesz też innym towarzyszom dać po 1-2 poziomach w niektórych zdolnościach, dzięki czemu mogą stanowić dobre uzupełnienie dla tych sprawniejszych kompanów. Pierwsze poziomy nie kosztują dużo punktów zdolności (SP, skill points), ale mogą tobie pomóc podczas takiego postoju. Na koniec każdego dnia otrzymasz raport z tego co się działo podczas każdej ze zmian oraz jaki jest ostateczny stan zapasów po tym danym dniu postoju.

Zadania i prace podczas obozowania

Pierwsze trzy opisane umiejętności są najważniejsze podczas każdego postoju, natomiast pozostałe mogę być pomocne w zależności od sytuacji - Eksploracja mapy świata i obozowanie | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry

Pierwsze trzy opisane umiejętności są najważniejsze podczas każdego postoju, natomiast pozostałe mogę być pomocne w zależności od sytuacji. Możesz przypisać następujące role twoim towarzyszom:

Odpoczynek (Rest). Każdy członek drużyny potrzebuje dwóch zmian aby w pełni wypocząć lub jednej jeśli posiada umiejętność "heavy sleeper". Taka osoba może oczywiście więcej pracować, ale wtedy nadal będzie mieć status zmęczonego (choć lepiej być zmęczonym niż głodnym).

Pilnowanie (Guard) obozu to bardzo ważna sprawa. Na dole listy jest umieszona punktacja procentowa, która sugeruje jak dobrze chroniony jest obóz w danej zmianie. Możesz przypisać dwóch bardzo dobrych strażników, jednego na pierwsze dwie zmiany, a drugie na pozostałe dwie. Jeśli masz równie bezpieczne miejsce do obozowania, powinieneś uzyskać maksymalną wartość 95 punktów. Jeśli zawiedziesz w tej kwestii, możesz zostać obrabowany lub napadnięty.

Polowanie (Hunting). Polowanie to równie istotna część obozowania. Myśliwi mogą pozyskać tymczasowe pożywienie w postaci mięsa, a te może być przerobione na racje. Wyższa umiejętność łowiecka pozwala na zdobycie większej ilości jedzenia oraz zwiększa szanse powodzenia. Ilość mięsa jaką mogą zdobyć twoi ludzie, zależy od ilości zwierzyny w danej lokacji.

Zwiad (Scout). Zwiad okolicy to bardziej cecha pomocnicza. Mogą oni znaleźć lokacje, które będą zawierać losowe surowce (najczęściej drewno) oraz czasem znajdziesz jakieś przedmioty. Na dole listy znajdziesz procentową szansę na znalezienie czegoś niedaleko obozu. Jeśli osiągniesz sukces, to na mapie świata zobaczysz nowe lokacje (ikona sakiewki) w odległości 1-2 godzin od obozu. Jeśli tam się udasz, natomiast coś znajdziesz i pojawi się odpowiedni napis na mapie. Warto zainwestować choć jednego członka ekipy i wysyłać go na zwiad, jeśli masz dużo jedzenia i zapewniłeś odpowiednie bezpieczeństwo w obozie.

Peklowanie (Preserve). Konserwowanie żywności to bardzo pomocna praca w obozie. Zwłaszcza jeśli jesteś w miejscu, gdzie jest dużo zwierzyny. Dzięki tej zdolności, możesz zamienić psujące się na dłuższą metę mięso w racje o bezterminowym czasie ważności, swoiste konserwy. Racje możesz dać swoim ludziom, kiedy masz za mało jedzenia, lub nie możesz sobie pozwolić na wysłanie kogoś na łowy.

Rzemiosło, Naprawy, Wytwarzanie (Craft, Repair, Tinker). Tworzenie, naprawianie i majsterkowanie (tworzenie dodatkowych przedmiotów takich jak pochodnie czy pułapki). Prace pomocnicze, które nie są priorytetem dla twojej grupy. Kowale w osadach, również mogą wytworzyć lub naprawić twoje uzbrojenie oraz zbroje, jednak liczą sobie kosztowności za usługę. Robiąc to w obozie, zużywasz tylko materiały (salvage oraz hides). Dodatkowo, jeśli twój człowiek ma umiejętność "kunszt" (artisian) może dodać specjalną cechę do wytworzonego przedmioty. To zadanie jest bardzo sytuacyjne, jeśli bardzo ci na nim zależy, warto stworzyć tylko jednego, ale za to dobrze wyszkolonego kowala.

Leczenie, Zielarstwo (Heal, Witchcraft). Leczenie oraz tworzenie medykamentów z ziół. Tego drugiego użyjesz przy uzupełnianiu zapasu twoich lekarstw. Działa na podobnej zasadzie co konserwowanie żywności, z tą różnicą, że zioła musisz szukać sam podczas eksplorowania nowych lokacji. Leczenie jest sytuacyjne, ale za to bardzo ważne. Jeśli jakiś członek grupy nabawi się choroby lub zostanie ranny podczas walki, za pomocą tej akcji możesz go uleczyć. Na jedną zmianę, możesz leczyć jedną ranę u jednego członka ekipy. W ciągu obozowania możesz wyleczyć kogoś nawet z 4 uszkodzeń jeśli masz tylu lekarzy. Koniecznie zwerbuj przynajmniej jednego bardzo dobrego lekarza oraz jednego lub dwóch dodatkowych.

Gotowanie, sprzątanie (Cooking, Cleaning). Gotowanie i sprzątanie to dwie sytuacyjne prace w twoim obozie, które można wykonać tylko raz. Gotowanie może się odbyć tylko rano i ma szansę na poprawę nastrojów w obozie oraz nadanie statusu "najedzony". Sprzątanie może odbyć się tylko w ostatniej zmianie, dzięki czemu poziom bezpieczeństwa lokacji nie spadnie.