Towarzysze a twoje decyzje | Expeditions Viking poradnik Expeditions: Viking
Podejmowanie decyzji w Expeditions: Viking może przynieść poważny skutek dla Ciebie i Twoich towarzyszy. Sprawdź nasze porady dotyczące dialogów i morale drużyny w Expeditions: Viking.
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Każdy towarzysz jest opisany 4 cechami, które oddają jego/jej osobowość. Oprócz mają również swoje statystki, umiejętności oraz ekwipunek tak samo zorganizowany jak główny bohater. Możesz ich rozwijać w danej dziedzinie, usprawniający ich zdolności za pomocą punktów zdolności. Jednak cechy osobowości nie sposób zmienić, usunąć lud dodać. Kiedy zatrudniasz dodatkowych ludzi np. z Ribe, otrzymują oni losowy zestaw cech na podstawie ich statystyk oraz umiejętności. Często będą dawać wyraz swoim odczuciom w dialogach lub komentować twoje decyzje.
Wpływ na morale towarzyszy masz przy podejmowaniu decyzji odnośnie zadań (nieprzyjęcie zadania czasem też wpływa na reakcje grupy), sposobie ich wykonania (np. puścić wolno niewinnych młodych żołnierzy, czy wykonać rozkaz), negocjowaniu nagrody i czasami kiedy ją odbieramy (np. czy weźmiesz obiecaną nagrodę za oczyszczenie bandytów, pożywienie i kosztowności, od biednych mieszkańców wioski, którym się to na pewno przyda) oraz zmiany planów (zgodziłeś się na współpracę, ale potem zdradziłeś sojusznika) czy na postępowanie z przegranym wrogiem (zabić czy puścić wolno?).
Oprócz takich większych decyzji, często sam sposób rozmowy (nawet przywitanie) z danym NPCem wpływa na morale drużyny. Jeśli będziemy ciągle szukali zwady i mówili o siłowym rozwiązaniu jakiejś sprawy, to zyskamy w oczach agresywnych kompanów. Z drugiej strony, odnoszenie się z szacunkiem i życzliwe sposób prowadzenia rozmów, zaowocuje wzrostem poparcia u pokojowych i honorowych towarzyszy. Czytaj kwestie które możesz wybrać, weź pod uwagę swojego rozmówcę i dobrze się zastanów nad odpowiedzią, jeśli zależy ci na opinii twoich towarzyszy.
Kiedy kompletujesz swoją drużynę, warto dobrać ją do stylu twojej rozgrywki. Jeśli chcesz dużo łupić i grabić, wybieraj agresywnych, niezależnych i zachłannych członków. Jeśli stawiasz na dyplomację to zrekrutuj pokojowych, współpracujących i altruistycznych towarzyszy. Dzięki temu unikniesz niezadowolonych kompanów, co przełoży się na trudniejsza walkę. Dlatego tak ważne jest , już wspomniane wcześniej, wysondowanie stylu gry i odpowiednie przygotowanie twojej postaci oraz doboru członków drużyny.
Zazwyczaj twoje decyzje mają wpływ na dwie przeciwstawne cechy. Często pojawiają się w takiej konfiguracji, gdzie u jednej grupy zyskujesz, a drugiej tracisz np. :
- Agresywny (agreesive) - pokojowy (peaceful). Agresywni członkowie drużyny będą popierać takie zachowania jak wrogie nastawienie, szukanie walki, ucinanie negocjacji, atak frontalny itp. Pokojowy będą natomiast szukać rozwiązań mających na celu uniknięcie wszelkich konfrontacji, jak rozmowy, negocjacje, kompromis czy unikanie walki.
- Optymistyczny - pesymistyczny. Te dwie cechy często odnoszą się do sytuacji, w której się znajdujesz. Trochę wskazują na nastroje jakie przed tobą się rysują oraz sposób w jaki rozmawiasz z innymi.
- Zachłanny (greedy) - wspaniałomyślny (altruistic). Zachłanni kompani będą szukać okazji aby zarobić, wymusić coś na kimś, oczekiwać nagrody za każde zadanie i usługi. Altruistyczni będą natomiast dążyć do pomagania innym nieodpłatnie, w trudnej sytuacji oraz ludziom, którzy sami nie poradzą sobie z problemem.
- Honorowy (honourable)- Przebiegły (cunning). Pierwsza grupa, będzie walczyć w otwartym polu, a nie się skradać. Chcą walczyć sprawę, a nie pieniądze lub własne uciechy. Honor wikingów jest też trochę inny - np. śmierć w pojedynku jest sprawiedliwa i honorowa. Przebiegli towarzysze, wolą natomiast działać w ukrycia jak najdłużej, wywabić przeciwnika fortelem, oszukiwać innych, zwodzić wrogów.
- Przesądny (supersticious) - sceptyczny (sceptical). Dość jasne porównanie gdzie przesądni boją się różnych czarów i nadnaturalnych postaci (w mitologii wikingów). Będą brać na poważnie kłatwy i omeny oraz źle się odnosić do wypowiedzi tępiących rzekomo wierzących ludzi. Sceptyczni zachowają się na odwrót, stawiają rozum ponad wiarę.
- Wyrozumiały (open-minded) - zarozumiały (conceited). Jedna grupa jest otwarta na nowe kultury, wiedzę oraz cheć poznania świata, gdzie druga będzie reagować odwrotnie.
- Współpracujący (cooperative) - Niezależny (independnet). Twoi kompani będą chętnie na kazdy rodzaj współpracy, zawiązywania sojuszy, pomaganie innym jeśli przyniesie to obu stronne korzyści. Niezależni będą cenić sobie wolność, chęć o decydowaniu o swoim losie i nie będą chętnie nawiązywać sojuszy ani pozytywnie o tym mówić.
Nie uda ci się zadowolić wszystkich za każdym razem, ale na pewno uda ci się to z większością, jeśli będziesz trzymał się odpowiedniego stylu gry. Jednak w ten sposób możesz sobie sam zablokować pewne rozwiązania, które będą może łatwiejsze lub łatwiej osiągalne. Czasem jednak warto raz czy dwa narazić się opinii twoje drużyny, ale osiągnąć większą korzyść lub bezpieczniejsze rozwiązanie.