Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira poradnik Dying Light: The Following
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Odzysk (Reclamation) [boss Holler]
Sposób odblokowania: Przeczytaj ogłoszenie na Farmie Jasira.
Poziom trudności: bardzo wysoki
Nagrody za ukończenie: 10000 punktów doświadczenia, 100 punktów zaufania, plan (Heavy Venom)
To nietypowy quest, bo w całości dotyczy on stoczenia walki z tzw. wybrykiem natury (Freak of Nature), czyli z wyjątkowo silnym potworem będącym czymś na kształt pełnoprawnego bossa. Pokonanie tej kreatury nie jest łatwym zadaniem i w rezultacie dobrze byłoby odpowiednio przygotować się do walki. Oto kilka najważniejszych rzeczy, o które powinieneś zadbać:
- Postaraj się maksymalnie rozwinąć wszystkie podstawowe umiejętności Crane'a, dzięki czemu nie będzie się on męczył w trakcie walki i będzie mógł korzystać z różnych bardziej zaawansowanych ruchów.
- Odblokuj co najmniej kilka poziomów Legendy powiązanych z dodatkiem The Following. W zależności od tego w jaki sposób planujesz pokonać bossa możesz rozwinąć np. umiejętności Two-Handed Weapons (obrażenia zadawane przez broń dwuręczną), Firearms (obrażenia zadawane przez broń palną), Bow (obrażenia zadawane przez łuk) czy Throwing (obrażenia zadawane przez broń rzucaną).
- Dostosuj wyposażenie Crane'a pod kątem planowanego przebiegu walki (szczegóły poniżej - potwora będziesz mógł osłabiać na wiele sposobów). Zadbaj więc o dysponowanie wysokiej jakości (i najlepiej dodatkowo ulepszoną) bronią białą lub palną, bądź też o wyprodukowanie lub zdobycie jak największej liczby broni do rzucania.
- Upewnij się, że główny bohater jest maksymalnie wyleczony i że w zapasie ma co najmniej dziesięć apteczek. Możesz również zabrać ze sobą wspomagacze (boostery) podnoszące tymczasowo jego sprawność.
- Pojedynek z wybrykiem natury w zależności od poziomu trudności, strategii walki oraz jakości używanego wyposażenia może potrwać od około minuty do nawet kilku minut. Zadaniem tym najlepiej jest więc zająć się w godzinach porannych, dzięki czemu w trakcie bitwy nie nastanie noc i nie będziesz się musiał dodatkowo obawiać tego, że w okolicy pojawią się łowcy.
Miejsce rozegrania bitwy to małe gospodarstwo, na teren którego możesz przedostać się wdrapując się na główną bramę lub (lepszy pomysł) wspinając się po ścianie tego z budynków, przy którym nie ma drutu kolczastego (możesz wejść do budynku lub dotrzeć na dach). Zachowaj czujność, bo podczas pierwszej wizyty w tej lokacji na dachu może stać ropucha - najlepiej użyć kuszy do szybkiego pozbycia się tego przeciwnika. Głównym potworem do pokonania jest Holler i jest to (o wiele) silniejsza odmiana mutanta. Gwoli przypomnienia, w walce w zwarciu potwór ten atakuje górnymi kończynami i wykonuje szarże, a na odległość stara się trafić w Crane'a rzucanymi kawałkami betonu i w przypadku pomyślnego ataku główny bohater odrzucony zostanie do tyłu.
Uwaga - Oprócz głównego potwora musisz liczyć się z tym, że odgłosy walki mogą sprowadzać w to miejsce biegających zarażonych. Jeśli ustawisz się w trudniej dostępnym dla nich miejscu to przez dużą część pojedynku będziesz mógł ich ignorować. W przeciwnym razie często obserwuj mini-mapę i atakuj ich gdy tylko dotrą w pobliże Crane'a.
Jeśli bossa planujesz osłabiać atakami na odległość to warto ustawić się w jednym z dwóch miejsc. Pierwszym z nich jest pochyły dach najwyższego budynku gospodarstwa. Zaletą tego miejsca jest to, że oferuje ono doskonały podgląd na cały obszar walk i że biegający zarażeni mają problem z docieraniem w to miejsce. Wadą jest to, że Crane w przypadku trafienia rzuconym przez bossa kawałkiem betonu może spaść z dachu i odnieść poważne obrażenia. Bardzo istotne jest w rezultacie to żeby pomiędzy atakami wycofywać się i wykorzystywać pochyłości dachu w roli zasłony.
Drugie dobre miejsce do ataków to swego rodzaju boczny balkonik, który zlokalizowany jest na lewo od głównego budynku. Został on pokazany na dołączonym obrazku i możesz na niego dotrzeć przebiegając po dziedzińcu, zeskakując z dachu lub przechodząc przez wnętrze budynku. Możesz się tu łatwo chować za ścianą i nie musisz obawiać się, że lecący kawałek betonu zrzuci Crane'a z dużej wysokości. Niektórzy biegający zarażeni mogą dotrzeć na ten balkonik, ale na szczęście jedyna ścieżka do niego prowadzi od strony dziedzińca, bo wszystkie pozostałe strony odgrodzone są drutem kolczastym. Niezależnie od wybranego miejsca używaj broni palnej, łuku, kuszy lub broni do rzucania żeby osłabiać stopniowo Hollera (postaraj się dość szybko zniszczyć jego nakrycie głowy i następnie po tym jak głowa bossa zostanie odsłonięta jak najczęściej w nią celować). Jeśli dysponujesz jakimiś wybuchowymi przedmiotami (np. eksplodującymi gwiazdkami do rzucenia, granatami odłamkowymi czy specjalnymi odmianami bełtów) to zdecydowanie ich używaj, bo łatwiej będzie ci wtedy pozbawiać bossa kolejnych punktów energii.
Uwaga - Wyjątkiem od opisanych taktyk działania jest sytuacja, w której do pokonania bossa zamierzasz użyć strzelby. Z racji na specyfikę tej broni musisz walczyć z Hollerem na średnim dystansie. Biegaj w takiej sytuacji po dziedzińcu i koniecznie polegaj na uskokach do tyłu i na boki gdy wyprowadzi on jakiś własny atak. Bądź też gotowy do ucieczki w jakieś bezpieczne miejsce gdy Crane odniesie poważne obrażenia i znajdzie się na skraju śmierci.
Jeśli zamierzasz atakować bossa z wykorzystaniem broni białej to możesz oczywiście wybrać opisaną wyżej taktykę polegającą na bieganiu po dziedzińcu i szukaniu okazji do wyprowadzania ataków. Jest ona jednak bardzo ryzykowna, bo boss doskonale radzi sobie w walce w zwarciu. Rozważ w rezultacie alternatywny plan działania i zacznij od dotarcia na wspomniany wcześniej boczny balkonik przy głównym budynku gospodarstwa. Zaczekaj aż do tego balkoniku zbliży się boss (nie może on na niego wskoczyć) i rozpocznij atakowanie go wykorzystując przewagę wysokości - przykładowy tego typu atak pokazany został na powyższym obrazku. Wykonuj 1-2 zamachnięcia bronią białą i chowaj się za ścianą, bo Holler będzie prawdopodobnie próbował rzucać w Crane'a kawałkami betonu. Jest to dobra metoda działania przy założeniu, że dysponujesz doskonałą bronią białą (najlepiej dwuręczną), która jest w stanie zadawać duże obrażenia.
Uwaga - Możesz ZNACZĄCO zwiększyć siłę ataków wyprowadzanych bronią białą jeśli zdołasz wcześniej zniszczyć nakrycie głowy lub inny kluczowy element pancerza bossa (najlepiej z pomocą wybuchowych bełtów czy obiektów do rzucania). Pozwoli ci to uderzać w nieosłonięte części ciała i nie będziesz musiał obawiać się tego, że dużą część potencjonalnych obrażeń pochłonie właśnie ciężki pancerz.
Musisz walczyć z Hollerem do momentu wyczerpania całego czerwonego paska zdrowia, który znajduje się u góry ekranu. W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz unikalny plan (Heavy Venom). W celu ostatecznego zaliczenia tego questu musisz pozbyć się wszystkich zombiaków, które mogą aktualnie przebywać w gospodarstwie lub w jego najbliższym otoczeniu.