13. Zamek, cz I | Dracula 3 The Path of the Dragon poradnik Dracula 3: The Path of the Dragon
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
13. Zamek, cz I
Znajdujesz się w podziemnym przejściu. Idź przed siebie, aż dojdziesz do ołtarza. Przeczytaj inskrypcje. Przesuń czaszkę i obejrzyj kości w sarkofagu. Drogę blokują szczury - by się ich pozbyć wylej olej do wody i podpal go zapalniczką. Znajdujesz się teraz w środku sarkofagu. Użyj monety z czaszką na wgłębieniu. Teraz przestaw sztaby przesuwając każdą z nich do środka, tak by tworzyły kwadrat. Kliknij na śrubę w środku kwadratu. | |
Idź dalej korytarzem, a chwilę później Arno wpadnie w pułapkę. Przeczytaj inskrypcję na podłodze i udaj się w stronę przejścia oznaczonego MDXCVII. Podążaj teraz po kolei przez następujące przejścia: CMLXXXVII, DCX, CCCLXXVII, CCXXXIII, CXLIV, LXXXIX, LV (zwróć uwagę na ślady krwi na podłodze i niedopałki), XXXIV, XXI, XIII, VIII, V, III, II, I Na końcu przekrocz drzwi bez żadnego oznaczenia. | |
W lochu jest uwięziony Janos. Porozmawiaj z nim i dokładnie przepytaj. Rozpocznie się teraz śmiertelna rozgrywka. Zasady są proste - to coś w rodzaju gry papier, kamień, nożyce. Jeśli kilkakrotnie przegrasz losowanie, Arno zginie przebity kolcami. Musisz doprowadzić do sytuacji, gdy Arno będzie miał przewagę, ale nie będzie miał ochoty skończyć z Janosem. Nie ma jednej ścieżki do zwycięstwa, może pomóc sobie nagrywając po każdym sukcesie stan gry na dysk. | |
Gdy dalsza gra stanie się bezcelowa, zbliż się do drzwi i otwórz drewniane drzwiczki kluczem francuskim. Użyj noża wkładając go w ogniwo. Kręć teraz ogniwem, wyciągając nóż i wkładając go ponownie, by wykonać kolejny obrót. Gdy w końcu ogniwo spadnie, weź stalową linkę. Zakończ pojedynek naciskając ostatni przycisk, przekręć gałkę w drzwiach i opuść loch. | |
W tym pomieszczeniu są dwie łamigłówki. Zacznij od przyjrzenia się niszy w ścianie. Zauważ kilka pół ze źródełkami. Każde z nich ma ten sam kolor, ale w rzeczywistości mają różny smak. Są to krew, pot i łzy. Musisz każde z nich przeprowadzić ze źródełka do źródełka, tak by poszczególne linie się nie przecinały. Żeby przekonać się z którym źródełkiem masz do czynienia musisz wziąć do ręki puchar stojący obok i posmakować. Acid (czyli kwaśny, to pot), salty (czyli słony to łzy), wine (jak wino, to krew). Zacznij od potu ( u samej góry i na samym dole planszy), po prawej stronie na obrazku widać jak powinieneś prowadzić linię. | |
Teraz czas na łzy. Źródełko znajduje się po lewej stronie planszy i i po prawej, ale jakby bardziej po środku. Zobacz na obrazku jak poprowadzić linię łez. | |
Ostatnia jest krew. Poprowadź jej linię, tak jak na obrazku poniżej. | |
Teraz czas na drugą łamigłówkę. Zauważ, że na ścianie wiszą czaszki ubrane w czapy Turków i Genueńczyków (tak jak widać to na rycinach z egzekucji, przez wbicie gwoździ w głowę). Wbij trzy gwoździe w trzy czaszki tureckie. | |
Teraz wbij trzy gwoździe w czapki Genueńczyków. | |
Na końcu wbij strzykawkę środkową czaszkę, w spiczastym hełmie. | |
Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Spójrz na podłogę i użyj dźwigni. Następnie otwórz wieko z napisem. Otwórz wieko, ale nie odwracaj się. Jeśli to zrobisz, zobaczysz rozwiązanie łamigłówki ukrytej pod wiekiem, ale i tak Arno zginie i będziesz musiał rozwiązywać ją ponownie. Na obrazkach poniżej znajdują się wszystkie wzory jakie możesz napotkać. Wystarczy tylko porównać cyfry i dopasować wzór. | |