Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divine Divinity - poradnik do gry

Divine Divinity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania | Verdistis | Divine Divinity poradnik Divine Divinity

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024

Zadania:

Żebrząca dziewczynka. Gdy do Ciebie podbiegnie w Verdistis - po prostu daj jej złotą monetę, ale nic więcej, bo zostaniesz wyśmiany za naiwność, a co gorsza nie dostaniesz tylu punktów doświadczenia.

Kupno domu w Verdistis (Buying a house in Verdistis). Po pozytywnym rozwiązaniu sprawy Marii, jeden z domów w Verditis - dom Malcolma stanie pusty. Wykorzystaj to i porozmawiaj z Trevorem w sprawie jego kupna. Potrzebujesz do tej transakcji zezwolenia jakiegoś mieszkańca Verdistis. Wybierz Marię. Dom jest twój... o ile zapłacisz 30 000 sztuk złota. Możesz też go wynająć za 1000 sztuk złota miesięcznie. Wyboru dokonaj sam...

Spór Grahama i Cirgona (Avenge Graham). W Zajeździe Książęcym (Ducal Inn) w Verdistis zobaczysz Grahama. Porozmawiaj z nim, poskarży się na Cirgona. Udaj się do domu Cirgona (zachodnia część Verdistis). Możesz zabić Cirgona, lub darować mu życie i wrócić do Grahama - w drugim przypadku Graham się obrazi, ale Ty zyskasz więcej doświadczenia.

Zbadaj sprawę Tingalfa (Find the suppliers of Tingalf). Trevor z Bractwa Kupieckiego w Verdistis wyzna, że od dawna ma na oku pewnego handlarza, a właściwie szmuglera - Tingalfa, który handluje bez licencji gildii, w dodatku czarnorynkowymi towarami tuż koło Rivertown Market. Porozmawiaj z Tingalfem, zacznie się przechwalać, jakoby posiadał własne źródło zaopatrzenia i to pod samym nosem straży miejskiej. Porozmawiaj też o tym ze strażnikiem Robinem z Rivertown Market. Teraz po prostu zejdź do kanałów pod rynkiem i znajdź ten magazyn, chyba że wcześniej wykonałeś już zadanie Złamane Koło , bowiem chodzi dokładnie o ten sam magazyn. O jego odkryciu zamelduj wszystkim zainteresowanym: Trevorowi z Bractwa Kupieckiego, Komendantowi Robinowi ze Straży Rivertown Market oraz kupcowi Marcusowi, także z Rivertown Market.

Dostarcz zlecenie na duże ilości zboża (Deliver the grain order bill to Hugh). Zadanie to można wykonać tylko po rozwiązaniu zadania Zatrute plony w Farmlands . Leptine, właściciel sklepu w Verdistis prosi Cię o dostarczenie noty do farmera Hugha w Farmlands. Udaj się tam, porozmawiaj z Hughiem, następnie wróć do Leptina. Potem wróć do Hugha - okaże się, że Leptine jest wciąż winien Hughowi sporo pieniędzy: możesz wrócić z tym do sklepikarza, lub uregulować długi samemu, W drugim przypadku zyskujesz więcej doświadczenia. Oczywiście pochwal się Leptine dobrym uczynkiem.

Zamtuz (Brothel). W Książęcym Zajeździe podsłuchasz rozmowę o pewnym niezbyt legalnym przybytku znajdującym się gdzieś w mieście. Znajduje się pod sklepem Leptine'a. Porozmawiaj z Afrasamem, a dowiesz się jak wejść do "agencji" :).W środku oczywiście szeroki wachlarz usług, z których możesz skorzystać. Potem o wejście do Zamtuza spyta Cię grupa przyjezdnych bawiących się w Zajeździe Książęcym. Powiedz im "co i jak" a otrzymasz kolejne punkty doświadczenia.

Uwięziony kotek (A trapped friend). Mała dziewczynka, w parku, blisko teleprotera w Verdistis, z płaczem oznajmia, że jej kotek wpadł do podziemi pod Bractwem Kupieckim. Kotek jest w piwnicy pod gildią - dostęp tam uzyskasz, gdy zostaniesz członkiem Bractwa Kupieckiego - patrz zadanie Przywróć Marię na łono społeczeństwa .

Broszka (The brooch). Doradca sir Dantego - Randell prosi Cię o pomoc w rozwiązaniu rodzinnych kłopotów swojego pryncypała. Pani Dante chce odzyskać swoją ozdobną broszkę. Elmer Vignus, krasnoludzki jubiler z Podziemnego Miasta pomoże Ci wykonać to zadanie.

Morderstwa w Verdistis (Murderer in Verdistis). Kapitan Kratus przed wejściem do głównej siedziby Straży Miejskiej, zwierza Ci się, że ostatnio w Verdistis znaleziono ciała zamordowanych dziewcząt. Nie byłoby w tym nic dziwnego, bowiem przecież grasuje tu Gildia Zabójców, która nawet Książąt Ferol nie oszczędza, ale w całej sprawie jest mały szkopuł - z ciał wyssano krew. Wszystkie poszlaki wskazują na Pierce'a- kupca handlującego winami. Ów kupiec mieszka na północ od Książęcego Zajazdu. Pogadaj z nim, a pozwoli Ci przeszukać swój dom. Od razu skieruj się do piwnic, gdzie Pierce trzyma wino. Za ostatnimi beczkami ujrzysz dziwne, zamurowane drzwi. Poprzestawiaj beczki i przejdź prze litą ścianę - jest iluzją. Za nimi porozmawiaj z Wampirem - rozpoznasz w nim też mordercę Georga z Aleroth. Zabij krwiopijcę. Wykonanie zadanie zgłoś do następujących osób: Pierce, Kratus oraz Mardaneus w Aleroth (ten ostatni żeby dostać punkty za rozwiązanie zagadki śmierci Georga).

Przywołanie Demona (Do I want to summon a demon?). Gdy wtargniesz do jednego z domów w Verdistis, Twym oczom ukaże się mrożąca krew w żyłach scena - piękną kobietę ściga jakaś piekielna poczwara. Zabij stwora. Corrina - bo tak się nazywa wybawiona z opresji dama - zajmuje się zawodowo przywoływaniem kreatur z innych wymiarów. W zasadzie mogłaby Cię nauczyć tego i owego w sztuce przywoływania, tyle że potrzebne są jej do bardzo silnego rytuału trzy składniki:

  • Butelka wina. W Verdists winem handluje Pierces (dom w pn-wsch. części miasta). Niestety, ostatnią butelkę kupił Anthrabert. Ten odda flaszkę szlachetnego trunku tylko, gdy dokonasz sabotażu na wozie kupca Mpenzaka - to obniży Ci reputację, więc zastępczo możesz okraść Anthraberta z wina. Możesz też zameldować strażnikowi o niecnym zleceniu Anthraberta, a gdy ten zostanie "zapuszkowany", zabrać z jego pokoju ową butelkę.
  • Ksiega przywołania. Miała ją na zlecenie Corriny ukraść zabójczyni Penumbra, niestety sama wpadła w sidła - jest więziona w Gildii Złodziei, pod Książęcym Zajazdem (Ducal Inn). Możesz albo porozmawiać ze strażnikiem, tak aby odszedł z warty (mi się nie udało) albo go po prostu zabić. Uwolnij Penumbrę, dostaniesz całusa, ale obiecanej księgi już nie dostaniesz. Penumbra postanowiła Cię wykorzystać. Wymieni Księgę za swój sztylet, który zostawiała w siedzibie Straży Miejskiej. Musisz się tam wkraść - zamykaj drzwi i uważaj, żeby nie być na widoku, a bez problemu splądrujesz siedzibę Komendanta Kratusa. Gdy znajdziesz sztylet Penumbry, spotkaj się z nią w umówionym miejscu: w sieni domu Corriny.
  • Gałąź Mówiącego Drzewa. Owo drzewo znajduje się w Mrocznym Lesie, na północny wschód od wioski Elfów, i jest silnie strzeżone. Można też kupić gałąź od Mpenzaka - nie polecam jednak tego sposobu.

Gdy zbierzesz wszystkie składniki porozmawiaj z Corriną. Każe Ci jeszcze przynieść roślinę ze swego ogrodu. Potem rozpocznie się rytuał. Jeżeli gałąź była kupiona od Mpenzaka, cała operacja zakończy się fiaskiem - rozwścieczony demon zabije czarodziejkę. Jeśli jednak zdobyłeś gałąź na drzewie w Mrocznym Lesie, wszystko pójdzie po myśli Corriny, która w nagrodę podniesie Twoje umiejętności w przywoływaniu.

Przyłącz się do Gildii Złodziei (Joining the Thieves Guild). Aby zostać członkiem złodziejskiego cechu w Verdistis należy porozmawiać z Robem w Ducal Inn. Zleci on dwa zadania:

  • Ukradnij naszyjnik Sweeneyowi. Wystarczy umiejętność Okradania (Pickpocket) na pierwszym poziomie. Sweeney stoi w izbie nieco po prawej stronie. Jest pijany, więc stanowi łatwy łup dla złodziejaszków, takich jak Ty.
  • Przynieś Robowi butelkę wina. W piwnicy na samej górze są zamknięte drzwi. Otwórz je, weź leżącą tam butelkę wina i wróć do zleceniodawcy. Gratulacje - zostałeś członkiem Gildii Złodziei.

Gdy zdamy oba testy staniemy się pełnoprawnymi członkami Gildii Złodziejskiej. Polecam jeszcze rozmowę z Robem- zaznaczy na mapach wiele przydatnych punktów.

Magiczne wytrychy Finnigana (Finnigan's mogic lockpics). Komendant Kratus ze Straży Miejskiej zarekwirował magiczne wytrychy Finnigana z Gildii Złodziei. Co robimy? Oczywiście kradniemy je z siedziby Straży. Zanim jednak oddamy Finiganowi - warto zauważyć, że owe wytrychy to naprawdę przydatna rzecz - można ich używać nieskończoną ilość razy, w dodatku podnoszą zręczność aż o 20 punktów. Może więc jednak okraść złodzieja?

Zakład z Rodgarem (Rodgar's lockpicking bet). Rodgar z Gildii Złodziei założy się z Tobą, że nie dasz rady za pomocą pięciu wytrychów otworzyć pięciu drzwi w jednym z pomieszczeń. Rzeczywiście, jest to trudne - wymaga umiejętności lockpicking na poziomie 5. Jeżeli się nie uda - wróć do Rodgara, a ten podniesie Twój poziom tej umiejętności.