Zadania | Lochy Iony | Divine Divinity poradnik Divine Divinity
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Zadania:
Znajdź wyjście z lochów Iony aka Elony (Iona's Dungeon). Lochy te składają się z trzech poziomów. Startujesz na pierwszym - relatywnie prostym. Tu znajdziesz zejście na głębsze poziomy - coraz trudniejsze oraz wyjście na powierzchnie. Jak chcesz od razu wyjdź na powierzchnie - do lochów można przecież wrócić, natomiast głębsza eksploracja dla postaci poniżej 25 poziomu skończy się zapewne raptowną śmiercią. Żeby uaktywnić zejście na poziom 2 musisz powtórzyć bezbłędnie inkantacje (druga opcja dialogowa).
Znajdź wyjście z domu szaleńców (Escape the house of madness). Na drugim poziomie lochów Iony znajduje się dziwny pokój, do którego wejście zasłaniają beczki. Przestaw wszystkie aby przejść dalej. Zobaczysz pokój pełen książek, ale nie zdążysz nic zrobić bo zostaniesz teleportowany do dziwnej chaty, gdzieś w lasach. Umęczony szkielet prosi o możliwość snu... Próby ucieczki kończą się teleportacją do kolejnego z czterech pokoi. Zbierz wszystko, co się w domu zebrać da i prześpij się na łóżku..
Pokonaj Cyriona (The Guardian of Iona). Potwór ten czeka na samym dnie lochów Iony. Gdy dobrniesz do końca ciężkiego poziomu 3, zobaczysz zejście do jaskini. Zanim zejdziesz - zapisz stan gry, bowiem to co spotkasz na dole nawet najtwardszego wojownika może przyprawić o drżenie łydek (i nie jest to poborca podatkowy). Walka z Cyrionem należy do bardzo ciężkich, bowiem maszkara zamraża i bardzo szybko zadaje silne ciosy.
Pomóż znaleźć Shrimpo (Help Apollo finding his friend SHRIMPO). To zadanie nie zawsze występuje. Po wyjściu z lochów Iony, jakiś człowiek zapyta Cię, czy nie widziałeś jego przyjaciela Shrimpo. Po zakończeniu rozmowy idź w północno-wschodni róg cmentarza i kliknij na następujących nagrobkach:
- Sven the Sailor
- Hilmar the Dwarf
- Risini the Bard
- Ingmar the Fisherman
- Marius the Merchant
- Polgara the Mage
- Osiris the Cook
Pojawi się wielki Shrimpo (po angielsku: krewetka, co tłumaczy wygląd). Podnieś harpun, porozmawiaj z Apollo, pod koniec opowieści wybierz pierwszą opcję dialogową!