Zadania | Kopalnie | Divine Divinity poradnik Divine Divinity
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Zadania:
Odnalezienie przedstawicieli siedmiu ras (Gather the Council of Seven):Przy tym zadaniu korzystaj z magicznej kuli, pokazującej lokacje.
- Czarodzieje: ich przedstawiciela masz już przed sobą- to Zandalor.
- Orki: Kroxy, reprezentant Orków w Radzie Siedmiu Ras, znajduje się w więzieniach wkopanych w ziemię w obozie Orków, na płd-wschód od Rivertown (cztery charakterystyczne doły przed namiotem). Zejdź do dolnego, lewego więzienia i po prostu porozmawiaj z Kroxym.
- Impy: W Zajeździe Książęcym (Ducal Inn) w Verdistis w pokoju jest Imp. To jednak nie jego poszukujesz. Wejdź zgodnie z jego propozycją do magicznego świata wewnątrz szklanej kuli - Arakand. Tam wykonaj zadanie zlecone przez Osy lub Pszczoły aby zyskać klucz do pomieszczenia, w którym znajdziesz prawdziwego członka Rady Siedmiu Ras - Impa Antxa (ech, te imiona). Gdy wnikniesz wgłąb magicznego świata Arakand, o pomoc poproszą Cię dwie zwalczające się rasy - Pszczoły, w których imieniu przekonywać Cię będzie Królowa Lysandra, oraz Osy - te drugie, reprezentowane przez uwięzionego w kuli czarodzieja Ragona. Osy kłamią jeśli chodzi o posiadanie interesującego Cię klucza. Pomogłem prawdomównym Pszczołom, zabijając wszystkie Osy, ale można też zrobić odwrotnie i zdobyć klucz siłą. Zwróć też uwagę na złote wazy rozstawione po Arakand - znajdziesz w nich mnóstwo ciekawych rzeczy... nie tylko materialnych. Na wszelki wypadek zapisz jednak grę zanim je pootwierasz. Aby po rozmowie z Impem Antxem powrócić do świata realnego, skorzystaj z kuli, którą masz w plecaku.
- Ludzie: Ich przedstawicielem jest znany Ci już Mardaneus - przywódca uzdrowicieli z Aleroth. Niestety, spokojna ta osada została ponownie najechana przez wielkie Orki pod wodzą Demony -członkini Black Ring. Mardaneus zabarykadował się w swojej chacie - klucz ukryty jest w jednej z chat w środkowej części osady. Przy jego poszukiwaniach nie unikniesz starć z Orkami. Aby rozwiązać to zadanie zabij Demone (łatwa do ubicia), a następnie wejdź do chaty Mardaneusa.
- Jaszuroludzie: Kula na ich reprezentanta wybrała kolejnego uzdrowiciela - Goemoe. Udaj się pod wskazany przez kulę adres. Nie zastaniesz tam jaszczura. Wróć do siedziby Rady. Kula pokaże kolejne lokacje - Goemoe podróżuje z jakimś innym jaszczurem. Udaj się do Trevora - szefa Gildii Kupieckiej i porozmawiaj o jaszczurze. Wskaże Ci jeden z domów - tam czeka na Ciebie mały komitet powitalny w postaci najemnych zbirów. Samego jaszczura znajdziesz w piwnicy. Niestety nie w swojej postaci - został biedaczysko polimorfowany. Na miejscu zaskoczy Cię jeden z członków Black Ring. Zostaniesz unieruchomiony, na pomoc przyjdzie Ci jednak nieoceniony Zandalor. Teraz już poradzisz sobie sam - przywróć Goemoe do naturalnej postaci za pomocą znalezionej w pokoju obok Różdżki Polimorfii (Wand of Polymorph) i poproś go o reprezentowanie Jaszczuroludzi w Radzie Siedmiu Ras.
- Elfy: Reprezentantem Elfów jest Bronton - były ambasador starej rasy przy dworze księcia Janusa Ferol. Jednak nie zgodzi się na pomoc, zanim nie rozwikłasz problemu bezczeszczenia przez Krasnoludy terenów pochówków Elfów (Burial Grounds). Znajdują się one na południe od wioski Elfów. Przebij się przez hordy Orków - zobaczysz dziwne Krasnoludy. Idź dalej, wejdź do jaskini. Tam uporaj się wysłanniczką Black Ring - Joshephiną. Wróć do Bronthona. Elf czuje ulg®, że to nie Krasnoludy stały za całym ambarasem.
- Krasnoludy: Dostęp do tego zadania uzyskasz dopiero gdy zwerbujesz pięciu innych przedstawicieli do Rady. Wtedy możesz z powodzeniem zajrzeć w kulę - widać tam krasnoludzkiego kapłana - Eolusa Thunderstorma (prawdziwie krasnoludzkie nazwisko). Stoi koło ołtarza w wiosce Krasnoludów - Glenborus koło Rivertown. Podobno Elfy ukradły Kamienny Topór - potężną relikwię krasnoludzkiego boga. Rzeczywiście, koło miejsca zbrodni znaleziono nieprzytomnego Elfa. Porozmawiaj z burmistrzem Gregorem. Potem udaj się do podziemi dużej chaty w płd- wschodnim rogu wioski. Tam trzymany jest podejrzany o kradzież Elf - Arandalis. Biegnij znów do burmistrza Gregora. Rozmowa z nim nic nie da. Rozwiąże mu język dopiero alkohol kupony u Rimmera - na drugim końcu wioski. Udaj się teraz do Podziemnego Miasta krasnoludów i porozmawiaj z królem Kelpem Dunatrimem. Opowiedz o wszystkim i poproś o zgodę na zwiedzenie Kopalni. Wejście do kopalni znajduje się w zachodniej części Podziemnego Miasta. Gdy w środku natkniesz się na strażnika (Sentry) podaj hasło, które zdradził Ci król (Prophesy) lub też zaatakuj strażnika - ostrzegam, że jest mocny, choć do pokonania. Potem zwiedzaj kopalnie tak długo, aż napotkasz Moriendora - członka Black Ring, który całą intrygę z kradzieżą topora i przerzuceniem winy na Elfy uknuł. Gdy go pokonasz, ucieknie do pokoju dalej, a drzwi zamknie. Na szczęście dźwignia otwierająca te drzwi znajduje się tuż obok. Wkroczysz do środka - Moriendor zdążył się zmyć, ale pozostawił ten słynny już artefaktyczny topór (Stone Axe - sprawdź statystyki - jeśli bogowie władali taką tandetną bronią, aż dziwi, że Krasnoludy są tak głęboko wierzące). Odnieś topór królowi, a w zamian uzyskasz możliwość wykucia Smoczej Zbroi, jeśli znajdziesz jej części. Wracaj do wioski Krasnoludów koło Rivertown. Eolusa znajdziesz w domu, na południe od Ołtarza. Tak oto zwerbowałeś ostatniego już członka Rady Siedmiu Ras.
Skompletuj i wykuj smoczą zbroję (Dragon Armour). Aby skompletować ten mityczny pancerz, potrzebujesz kilku składników:
- Smoczy kamień: Dostajesz je gdy wykonasz zadanie Odnajdź Smoczy Kamień i zameldujesz się szefowi Gildii.
- Smocza zbroja: Da ci ją Sir Patrick w Verdistis, gdy uregulujesz długi Luciusa, które wynoszą 2500 sztuk złota.
- Smoczy hełm: Dostaniesz od króla Kelpa Dunatrima, gdy skompletujesz dwa poprzednie i poprosisz Grishę - kowala krasnoludów o ich połączenie.
- Smocze rękawice: Leżą (dosłownie) na terenach pochówków Elfów (Elven Burial Pyre).
- Smocza tarcza: Znajdziesz ja w skarbcu zamku Stormfist.
Trzy artefakty (Finding the holy weapon). W podziemiach Opactwa znalazłeś notkę o tym, że zgromadzone trzy artefakty stworzą coś zupełnie nowego. Są to następujące przedmioty:
- sztylet: ukryty w książce na biurku w pokoju szefa Gildii Złodziei.
- amulet: w podziemiach pod Elfimi Ruinami.
- miecz: ukryty za tajnym przejściem w Lochach Iony.
Gdy zgromadzisz wszystkie trzy artefakty, udaj się w okolice Kościoła. Na północny wschód znajduje się kępa drzew, a wśród nich schody prowadzące do podziemi. Tam stań na jednym z dwóch pól - kamienny posąg zapyta, który z artefaktów chcesz umagicznić... możesz wybrać tylko jeden. Ja poświęciłem sztylet i miecz, a wybrałem amulet. Wybór jest losowy, tuż przed rozmową z posągiem można zapisać grę, a gdy dostanie się słaby przedmiot, odczytać i powtórzyć operację.
Mapy skarbów (Treasure maps). Zadanie aktywuje się, gdy odnajdziemy jedną z map skarbów. A znajdziemy je w:
- Północno-wschodnia część kanałów pod Verdistis.
- Podziemne Miasto Krasnoludów, za zamkniętymi drzwiami, koło wejścia do kopalni.
- W sklepie Mpenzaka w Verdistis.
- Jaskinia pająków koło Gildii Łowców.
Gdy zbierzesz cztery fragmenty mapy, czas znaleźć skarb. Znajduje się on na zachodzie mapy Mrocznego Lasu, obok wejścia do jaskini, która prowadzi do Elfich Ruin. Musisz podnieść kamienie, a Twoim oczom ukaże się wejście. W środku jest silny strażnik - duch.
Rytuał Uświęcenia . Zebrałeś już wszystkich przedstawicieli Rady Siedmiu Ras. Porozmawiaj z każdym z nich, a następnie zabij w gong, rozsiądź się wygodnie w fotelu i oglądaj...