Zadania (2) | Rivertown | Divine Divinity poradnik Divine Divinity
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
lack Ring atakuje. To nie zadanie, ale znaczące wydarzenie fabularne. Szukając Kapitana Mitoxa, trafisz zapewne do ogrodzonego murem obozu wojskowego. Tam niestety pojawia się trójka wysłanników The Black Ring - organizacji, która wyraźnie nastaje na Twoje życie. Łobuzy rzucają na żołnierzy czar dominacji. Niestety wszyscy żołnierze rzucą się na Ciebie. Nie pozostaje Ci nic innego tylko ich wybić. Na szczęście nie dotyczy to żołnierzy stacjonujących tam gdzie Kapitan Mitox - Ci pozostaną po Twojej stronie, a nawet pomogą w walce ze swoimi otumanionymi kolegami. Nie miej wyrzutów sumienia - przelałeś krew niewinnych w samoobronie, a Black Ring jeszcze za to zapłaci!
Zdejmij klątwe z Kościoła (The Church, desecration) . Gdy wejdziesz do przybytku bożego, ze zgrozą zaobserwujesz masakrę, jaka tu następuje. Stada duchów mordują kleryka - drugiemu udaje się uciec do konfesjonału, gdzie tajemniczo znika. Gdy poradzisz już sobie z ezoterycznymi agresorami podejdź do konfesjonału i zejdź ukrytym tam przejściem do piwnic. Porozmawiaj z ojcem Theofulusem - dowiesz się, że w kościele służył (ministrant?) pewien chłopak z biednej dzielnicy Rivertown, oraz że był wyjątkowo krnąbrny. Wiedziony jakimś przeczuciem wróć na górę - zobaczysz zabawną scenkę wyjaśniającą wściekłość duchów, a zarazem przyczyny klątwy. Zejdź na dół i zdaj relację z tego co widziałeś katabasowi. Problem z głowy...
Zdejmij klątwe z Opactwa (The cursed abbey). Opactwo znajduje się na północ od mostu atakowanego przez Trolle. Wejdź na jego tereny. Zabij wszystkich nieboszczyków nawiedzających ten przybytek i zejdź na niższy poziom. Tam znowu czeka Cię sporo starć. W końcu zejdź na niższy poziom. Uważaj na pułapki. Na samym dole, w bibliotece porozmawiaj z upiorem, wysłuchaj jego historii i zapłać za niego zaległą cenę, jednocześnie uwalniając jego dusze oraz Opactwo od klątwy. Przejrzyj jeszcze notki w bibliotece - z jednego z notatników dowiesz się o trzech artefaktach do zebrania - patrz zadanie Trzy artefakty .
Przenośne łóżko . Niedaleko Opactwa, przy rzece znajduje się zamknięty na cztery spusty dom. Jeśli uda nam się wejść do środka, znajdziemy tam... lekkie przenośne łóżko. Można je - techniką drag & drop - włożyć do plecaka, a następnie w razie potrzeby przespać się na nim. Pod łóżkiem znajduje się schowek z kilkoma przedmiotami...
"Oczyść" jaskinie Trolli (Deal with Trolls). Znajduje się ono na południowy zachód od mostu. Jest to jedna skromna jaskinia. W środku porozmawiaj z apodyktycznym Królem Trolli, który po próbach dyskusji postanowi rozwiązać problem siłowo. Wyrwij chwasta (uważaj, bije mocno), eksterminuj jego obstawę i wróć pochwalić się farmerom.
Pomóż przerażonemu rycerzowi (Brave sir Richard). W stodole jednej z farm spotkasz zakutego w zbroje rycerza. Majaczy coś o ścigającym go, nasłanym przez księcia Janusa, zabójcy. Oczywiście zaoferujesz pomoc. Zabójca jednak nie jest wytworem fantazji... rzeczywiście stoi on na środku jednego z pól na Farmlands - na północ od rzeczonej stodoły. Jak zwykle o rozwiązaniu (siłowym, a jakże...) problemu zamelduj zainteresowanemu.
List miłosny Izoldy (Isolde's love letter). Porozmawiaj na farmach z objuczoną kadziami z mlekiem farmerką Izoldą. W rozmowie wyjdzie, że jej gach - Gareth - stacjonuje w barakach generała Alix. Zanieś mu list od Izoldy.
Załatw Garethowi eliksir udawanej śmierci (Gareth's feign death potion). To dziwne żądanie wyjaśnić należy tym, że Gareth ma już dość męskiego życia w armii (zwłaszcza, że jeśli wykonałeś poprzednie zadanie, wiesz, że na wolności czeka na niego kobita). Ów symulacyjny specyfik dostaniesz za niewielką cenę od ojca Theofulusa, o ile wcześniej pomogłeś mu usunąć klątwę z kościoła. Zanieś miksturę "dezerterowi", który pryskając z koszar zostawi Ci otwarte drzwi do zbrojowni.
Zatrute plony w Farmlands (Who is responsible for the Harvest disaster?). Farmer Hugh skarży się na tragiczne plony - prawdopodobnie trucizna... Zacznij od przeszukania znajdujących się na Farmlands jaskiń. W jednej z nich odkryjesz Orka pilnującego beczek z trucizną. Po krótkiej konwersacji okaże się, że to właśnie ta trucizna służyła do zatruwania plonów. Po zabiciu truciciela (który jak podejrzewasz nie działał sam) zbierz koniecznie klucz. Wróć do farmera i opowiedz o wszystkim,. Nie ma niestety pojęcia, do czego może pasować kluczyk znaleziony w jaskini. I tu zaczynają się schody, bo dziurek od klucza w królestwie Ferol jest bez liku. Ale Ty czytelniku, wiedziony dziwnym przeczuciem (tudzież moimi wskazówkami) sprawdzisz akurat podziemia Karczmy "Pod Niebieskim Dzikiem". Jeden z pokoi jest zamknięty i do niego właśnie przypasowany jest ten klucz. W środku, jakby dla potwierdzenia spiskowej teorii, beczki z tą samą trucizną. Wracaj na górę i powiedz właścicielowi, co Ci na sercu leży. Okaże się, że piwniczkę wynajmował doktor Elrath. Jeśli wykonałeś wcześniej zadanie Rozwiązanie problemu plagi w Rivertown , to już wiesz o co chodzi. Jeśli nie, to zrobisz to przy okazji. Idź porozmawiaj z Elrathem. Dalej postępuj tak jak przy zadaniu z plagą. Po wykonaniu wszystkiego, powiadom Kapitana Ralpha.
Znajdź złodzieja krów (Catch the thief!). Zadanie to zleca Ci jeden z famerów. Rozwiązanie leży (dosłownie) w piwnicy pod domem w dzielnicach nędzy Rivertown. Po prostu wejdź do piwnicy Doriana, wyjdź i porozmawiaj z nim. Wybierzesz: czy zachować jego matactwa w tajemnicy, czy może zgłosić je poszkodowanemu?
Odzyskaj naszyjnik Balina (Retrieve Balin's necklace). W jednym z domów ubogiej dzielnicy Rivertown spotkasz gburowatego Balina. Ma problem - zginął jego naszyjnik. O kradzież podejrzewa mieszkającego na północ Jonasa. Rzeczywiście w domu Jonasa znajdziesz tę błyskotkę, ale nie sądź pochopnie i porozmawiaj z nim najpierw, zanim zwrócisz świecidełko Balinowi. Okaże się, że poszkodowany to kawał oprycha i łobuza, kierującego miejscową szajką zbirów. Możesz:
- zwrócić Balinowi naszyjnik - reputacja obniży się o dwa punkty.
- na prośbe Jonasa przetrzepać skórę Balinowi. Reputacja podwyższy się o jeden punkt, bo cała dzielnica nienawidzi zbira.
Przywróć Marię na łono społeczeństwa (Restore Maria's reputation). W biednej dzielnicy Rivertown spotkasz ubogą kobietę o imieniu Maria. Zwierzy Ci się, że nie zawsze klepała biedę. Kiedyś była wpływową członkinią Bractwa Kupieckiego w Verdistis. Jednak przez machinacje niejakiego Malcolma - obecnie sekretarza gildii - jej majątek został zarekwirowany. Możesz teraz:
- pomóc Marii, kradnąc z domu Malcolma w Verdistis jego księgi rachunkowe - znajduje się tam niepodważalny dowód na jego oszustwa i matactwa wobec Marii jak i całego Bractwa Kupieckiego. Znalezione pismo przedstawiasz Trevorowi - szefowi Bractwa. Potem zamelduj się Marii. Będzie miała wobec Ciebie dług wdzięczności, który na pewno jeszcze wykorzystasz, np. w zadaniu Kupno domu w Verdistis .
- porozmawiaj z Malcolmem, który poprosi o "zlikwidowanie" spiskującej przeciw niemu Marii. Gdy to uczynisz, zyskasz tak jak w pierwszym przypadku członkostwo Bractwa Kupieckiego, ale okraszone negatywną reputacją.
Złamane koło (Broken wheel). Na drodze między krasnoludzką wioską Glenborus a Rivertown Market znajdziesz wóz, któremu złamało się koło. Woźnica poprosi o przyniesienie koła od Marcusa z Rivertown Market. Możesz biec co sił w nogach, ale wiedz, że i tak nie zdążysz. Po powrocie zastaniesz pobojowisko. Wóz został złupiony, towary zniknęły. Idź za plamami krwi do pobliskiego lasu. Kręci się tam mnóstwo Orków, ale coś Ci mówi, że sprawcą jest ktoś inny. Dalszy trop to upuszczane przez kogoś złoto. W końcu trafisz do jaskini, gdzie podsłuchasz rozmowę dwóch zabójców. To oni zrabowali towary, a wszystko upozorowali tak, aby wina spadła na Orki. Zabij ich, a potem weź ze stołu notatkę będącą dowodem przestępstwa. Zamelduj o wszystkim kupcowi Marcusowi. Jak rasowy kapitalista, nie przejmie się zbytnio śmiercią załogi powozu, tylko zleci dalsze poszukiwanie towarów, których nie było w jaskini. Towary znajdziesz w kanałach pod rynkiem Rivertown Market, tuż na prawo od drabiny. Zamelduj o tym Marcusowi.
Wiadomość dla Afrasama (Deliver letter). Zadanie to zleca Ci jego krewna Harriet w Rivertown, w zajeździe "Pod Błękitnym Dzikiem". Należy po prostu dotrzeć do Zajazdu Książęcego w Verdistis i przekazać list Afrasamowi.