Deep Rock Galactic: Perki - najlepsze, jak zdobyć? Deep Rock Galactic poradnik, solucja
Z tej strony poradnika dowiecie się, czym są Perki i jak je zdobywać. Zamieszczamy tutaj także listę najlepszych Perków gry Deep Rock Galactic.
Ostatnia aktualizacja: 11 stycznia 2022
Z tego rozdziału poradnika do gry Deep Rock Galactic Gracz dowie się czym są Perki, jak najszybciej je zdobywać, jak zwiększyć ilość Perków oraz jakie są najlepsze Perki dostępne w grze.
Perki to dodatkowe umiejętności, w które Gracz może wyposażyć krasnoluda, aby zwiększyć jego możliwości i dostosować styl gry postaci do własnych potrzeb. Perki w grze Deep Rock Galactic dzielą się na pasywne i aktywne - te pierwsze działają przez cały czas i nie trzeba o nich pamiętać, a drugie należy aktywować za pomocą odpowiedniego przycisku. Co ciekawe, niektóre z Perków mogą posiadać zarówno pasywny jak i aktywny efekt. Na początku rozgrywki Gracz może wyposażyć swoją postać w zaledwie 1 Perk każdego typu, ale liczbę Perków można zwiększyć do 3 pasywnych i 2 aktywnych.
- Perk Points - jak najszybciej je zdobyć?
- Perks - jak rozdać?
- Jak zwiększyć ilość Perków?
- Perks - jak użyć?
- Najlepsze Perki
Perk Points - jak najszybciej je zdobyć?
Aby móc zdobyć aktywne i pasywne Perki dla swojej postaci najpierw trzeba zebrać określoną ilość Perk Point, czyli punktów za które będzie można wykupić dodatkowe umiejętności. Jak na razie jedynym sposobem na zdobywanie Perk Points w grze Deep Rock Galactic jest wykonywanie misji i zaliczanie tzw. Milestones.
Gdy Gracz zaliczy określony Milestone poprzez wykonywanie odpowiedniego zadania, na głównym ekranie gry wyświetli się stosowna informacja, że otrzymał on nagrodę w postaci Perk Points. W celu zebrania Perk Points należy włączyć terminal Key Performance Indicators, który jest dostępny w prywatnej kwaterze postaci i kliknąć "Claim Reward". Punkty Perk Points można otrzymać m.in. za:
- Wykonywanie określonego typu misji;
- Odblokowanie określonej ilości modyfikacji wyposażenia;
- Odblokowanie określonej ilości przedmiotów kosmetycznych;
- Zaliczenie misji z określoną anomalią lub ostrzeżeniem;
- Zdobycie odpowiedniego poziomu danej klasy postaci;
- Wytworzenie określonej ilości przedmiotów w kuźni;
- Wytworzenie określonej ilości Overclocks w kuźni;
- Zaliczenie misji na odpowiednim poziomie zagrożenia;
- Odblokowanie określonej ilości specjalnych trunków w barze Abyss.
Perks - jak rozdać?
Po zdobyciu Perk Points Gracz może przejść do odpowiedniej zakładki w terminalu Key Performance Indicators i wybrać, które Perki chce odblokować. Przed rozdaniem Perk Points warto się zastanowić, które Perki tak naprawdę będą potrzebne danej postaci, ponieważ po wybraniu danej umiejętności nie będzie można cofnąć swojej decyzji.
Perki zostały podzielone na kilka osobnych kolumn, do których można przejść po odblokowaniu odpowiedniej ilości umiejętności. Pierwsze kolumny wymagają odblokowania zaledwie 3 lub 4 Perków, ale żeby przejść do dalszych Gracz będzie musiał odblokować aż 5 umiejętności w danej kolumnie. Warto także pamiętać, że niektóre Perki zostały podzielone na poziomy i występują w kilku kolumnach. Aby odblokować najwyższy poziom danego Perka trzeba będzie zdobywać wszystkie jego poziomy po kolei.
W pierwszej kolejności skup się na zdobyciu najważniejszych Perków dla swojej postaci. Resztę umiejętności będziesz mógł odblokować w późniejszym czasie.
Jak zwiększyć ilość Perków?
Na samym początku rozgrywki każda postać w grze Deep Rock Galactic może zostać wyposażona w zaledwie jeden pasywny i jeden aktywny Perk. To naprawdę niewiele przez co Gracz zmuszony jest zdecydować, która z umiejętności będzie najbardziej odpowiednia dla jego postaci. Na szczęście ilość Perków można zwiększyć do 3 pasywnych i 2 aktywnych.
Na planszy z umiejętnościami w 4 i 5 kolumnie możesz znaleźć Perk o nazwie "New Passive Perk Slot". Pierwszy z nich kosztuje 15 Perk Points, a drugi aż 20 Perk Points więc będziesz zmuszony oszczędzać punkty w celu odblokowania kolejnych slotów na umiejętności pasywne postaci.
W celu odblokowania dodatkowego slota na aktywny Perk Gracz będzie musiał awansować swoją postać. Więcej informacji na temat awansowania postaci można znaleźć w innym rozdziale niniejszego poradnika, który został w całości poświęcony temu zagadnieniu.
Dodatkowe miejsca na Perki warto odblokować jak najwcześniej, aby mieć dostęp do przydatnych umiejętności pasywnych i aktywnych, które w znacznym stopniu ułatwią rozgrywkę.
Perks - jak użyć?
Po odblokowaniu pierwszych Perków Gracz będzie mógł w końcu dodać je do swojej postaci. Perki wybiera się w terminalu wyposażenia, który znajduje się na pierwszym poziomie stacji kosmicznej zaraz przy terminalu misji.
Po włączeniu terminala oczom Gracza ukaże się ekran z wyposażeniem postaci. Sloty na perki znajdują się w miejscu zaznaczonym na powyższym obrazku. Pierwsze 3 od góry mają kolor różowy i są to Perki pasywne. Pod nimi można znaleźć dwa Perki aktywne w kolorze turkusowym.
Perki można dowolnie zmieniać i nie trzeba za to dodatkowo płacić więc warto pamiętać, że możesz customizować swoją postać pod konkretną misje.
Najlepsze Perki
W grze Deep Rock Galactic można znaleźć lepsze i gorsze Perki. Niektóre z nich są na standardowym wyposażeniu każdej postaci, a inne przydają się tylko w przypadku określonej klasy postaci. Poniżej przedstawiamy najlepsze Perki w grze Deep Rock Galactic.
Ikona Perka | Opis Perka |
Beast Master to jeden z najczęściej wybieranych Perków aktywnych. Dzięki tej umiejętności Gracz może oswoić jednego z przeciwników, który będzie walczył po jego stronie. Beast Master jest niezwykle przydatną umiejętnością w trakcie wykonywania solowych misji, ale przydaje się także w rozgrywce multiplayer. Najlepszymi celami do oswojenia są następujące gatunki Obcych:
| |
Dash to bardzo przydatny aktywny Perk, który w znacznym stopniu zwiększa mobilność postaci. Po aktywacji krasnolud przez krótką chwilę będzie biegł znacznie szybciej niż zwykle. Dash przydaje się w momencie, gdy trzeba uciec od roju lub w trakcie walki z Dreadnought, który uczepił się pleców postaci. | |
Field Medic to kolejny bardzo popularny aktywny Perk, który posiada także właściwość pasywną. Gdy postać posiada tę umiejętność na swoim wyposażeniu będzie nawet do 30% szybciej podnosić swoich towarzyszy po powaleniu. Co więcej, na najwyższym poziomie Field Medic sprawia, że pobliscy wrogowie zaczną uciekać w popłochu z miejsca, w którym Gracz zacznie wskrzeszać inną postać. Gracz może także jednorazowo natychmiastowo wskrzesić jednego członka drużyny. | |
Iron Will to aktywny Perk, który przydaje się w kryzysowej sytuacji. Raz w danej rozgrywce Gracz może wrócić do walki z przeładowaną bronią i z nadludzką siłą, dzięki której będzie poruszał się szybciej, ignorował wszelkie spowolnienia i wyrządzał znacznie większe obrażenia. Efekt ten trwa od 6 do 12 sekund (w zależności od poziomu umiejętności), a po tym czasie krasnolud padnie na dobre. Warto wiedzieć, że jeśli w trakcie tych kilku lub kilkunastu sekund Graczowi uda się uzupełnić nieco zdrowia czy to za sprawą kapsuły z zaopatrzeniem czy Red Sguar, będzie mógł walczyć dalej nawet gdy efekt Iron Will przeminie! | |
Born Ready to pasywny Perk, który sprawia, że schowana broń przeładuje się automatycznie po określonym czasie. Na pierwszym poziomie broń musi być schowana przez 15 sekund, aby została przeładowana, ale na kolejnych poziomach czas ten skraca się do 10, a nawet 5 sekund. Born Ready to niezwykle przydatny Perk dla wszystkich Graczy, którzy korzystają z bardzo wolno przeładowujących się broni, jak np. Breach Cutter. | |
Thorns to kolejny przydatny pasywny Perk, który sprawia, że każdy Obcy, który zaatakuje postać Gracza otrzyma pewną ilość obrażeń. Na pierwszym poziomie jest to zaledwie 6 punktów obrażeń, ale na ostatnim już 24. 24 obrażenia to wystarczająco, aby najmniejsi przeciwnicy sami się wykończyli po ataku na postać Gracza. | |
Deep Pockets to pasywny Perk skierowany szczególnie do klasy Scouta. Scouci z założenia wydobywają najwięcej minerałów, a Deep Pockets pozwala im na pomieszczenie większej ilości surowców w plecaku. Na pierwszym poziomie będzie to +5 każdego surowca, na drugim poziomie + 10, a na ostatnim aż +15. |