Korekta kursu (cz.1) | Rozdział 03 | Solucja Dead Space poradnik Dead Space
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział 03: Korekta kursu
Ponownie napełnij silniki paliwem 1/2
Na końcu oszklonej poczekalni obok wyjścia z kolejki znajduje się szafka. Otrzymujemy trzy zadania. Naszą stacja wypadową jest sterownia. Udajemy się tam i dokładnie przeszukujemy pomieszczenie, znajdziemy tam Magazyn , Stację zapisu , Dziennik audio oraz kilka otwartych szafek . Zabieramy się za wykonanie pierwszego zadania i wychodzimy przez drzwi oznaczone jako warsztat mechaniczny.
Przeszukujemy dokładnie męską szatnię, są w niej dwie otwarte szafki . Znajdziemy tam także Dziennik audio oraz Schemat paliwa miotacza . Po wyjściu z szatni kierujemy się w głąb pomieszczenia. Uwaga na nie do końca martwego mutanta. Dalej znajdujemy Dziennik tekstowy i Warsztat . Wchodzimy do stacji kontrolnej uzupełniania paliwa.
Przeszukujemy prawą część pomieszczenia, jest tam szafka , skrzynia oraz trochę kredytów . Idąc na wprost, wychodzimy po podeście do góry (czyli tam, gdzie wskazuje strzałka w lewo na pierwszym obrazku). Za pomocą kinezy aktywujemy mechanizm, przesuwając przełącznik w dół.
Aktywuj centryfugę
Idziemy platformą, którą mamy za plecami i idąc w górę, dochodzimy do znanej nam sterowni. Tam ponownie zobaczymy latającego potwora, który przemieni jedno z ciał w potwora, więc zaraz po wejściu do pomieszczenia czeka nas walka. Korzystamy ze Stacji zapisu i udajemy się do drzwi oznaczonych jako winda do centryfugi.
Zanim wejdziemy do pomieszczenia do odkażania, obejdźmy całe pomieszczenie i przeszukajmy wszystkie szafki. Na pewno znajdziemy w nich Mały zestaw medyczny , amunicję oraz Dziennik audio . Gdy to wszystko znajdziemy, wchodzimy do komory i aktywujemy proces dekontaminacji za pomocą konsoli. Rozlegnie się alarm i będziemy musieli odeprzeć atak kilku potworów. Miejmy oczy dookoła głowy. Po chwili proces się zakończy i będziemy mogli wejść przez drzwi oznaczone jako Proceeed. Po drodze zbieramy wszystkie przedmioty i dochodzimy do dużych okrągłych wrót. Za nimi znajdziemy Stację zapisu , z której oczywiście korzystamy.
W skrócie - musimy dostać się do panelu kontrolnego znajdującego się w oddali pierwszego screena. Drobnym utrudnieniem jest zerowa grawitacja. Przypominam, że celując wskazujemy miejsce, gdzie chcemy skoczyć i naciskamy Ctrl . Na ścianie nieopodal wejścia znajdziemy szafkę, w pomieszczeniu znajdziemy także Stację ładowania stazy . Lewitujące pojemniki ściągamy za pomocą kinezy. Zanim jednak udamy się do panelu kontrolnego, musimy przesunąć dwa ogniwa zasilające mechanizm.
Najpierw, spowalniamy go, używając stazy, a następnie przesuwamy w stronę gniazda za pomocą kinezy. Teraz przechodzimy na drugą część pomieszczenia i to samo robimy z drugim ogniwem.
Podchodzimy do konsoli i naciskamy E . Grawitacja wróciła do normy, ale w pomieszczeniu nie ma tlenu. Odwracamy się o 180 stopni i szybko korzystamy z platformy, którą zjeżdżamy w dół. Zaraz gdy miniemy obracający się mechanizm, biegniemy w kierunku najbliższej wnęki - w przeciwnym wypadku zostaniemy zmiażdżeni. Tym sposobem krok po kroku idziemy przed siebie, we wnękach czekają na nas potwory a także Stacja ładowania tlenu , z której koniecznie korzystamy. Dochodzimy do platformy, wyjeżdżamy na górę. Czym prędzej wychodzimy z komory, za chwilę znów będziemy mogli oddychać spokojnie bez spoglądania na licznik na plecach.