Koniec dni (cz.3) | Rozdział 10 | Solucja Dead Space poradnik Dead Space
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Napraw wahadłowiec
Przed nami wymagająca sporej koordynacji i refleksu walka o życie. Atakuje nas dobrze nam znany, samo regenerujący się mutant. Strzelamy mu w kroczę by go powalić i używamy na nim Stazy. Teraz musimy jak najszybciej uciec i odgrodzić potwora od siebie kojami, ustawiając je w położeniu, które zastaliśmy po przyjściu do bloku sypialnego. Nie musimy od razu zbudować szczelnej ściany. Jeżeli zmniejszymy szparę między kojami mniej-więcej o połowę potwór i tak się nie zmieści i teraz na spokojnie możemy całkowicie go zablokować torując sobie tym samym drogę do wyjścia. Jest to dobry moment na uzupełnienie Stazy i przeładowanie broni.
Nasz odpoczynek nie trwa jednak długo, przy wyjściu z pomieszczeń sypialnych potwór znajduje drogę i ponownie musimy stanąć z nim do nierównej walki. Idziemy do pomieszczenia z obrotowym ekranem holograficznym, niestety wyjście zostało zablokowane. Musimy przetrwać ok. minuty aż nasza koleżanka ze statku obejdzie blokadę zamka. Zostaniemy zaatakowani przez hordy mocnych przeciwników, Stazę oszczędzamy na "nieśmiertelnego" potwora. Z resztą najlepiej walczyć za pomocą pistoletu liniowego gdyż ma szeroki zasięg strzału dobrze sprawdza się w walce z dużą grupą przeciwników. Gdy tylko usłyszymy komunikat, że drzwi są odblokowanie, nie oglądając się za siebie uciekamy.
W świetlicy uzupełniamy zapasy w Magazynie , wyjeżdżamy znajdującą się obok niego windą. Korzystamy ze Stacji zapisu i wchodzimy do Oficerskiego pomieszczenia ochrony. Oglądamy scenkę przerywnikową, przeszukujemy szafkę i wsiadamy do windy do Oficerskich pomieszczeń mieszkalnych.
Na wejściu wita nas gromada grubasów, gdy ich zabijemy z ich wnętrzności zaczną wypełzać znane nam potwory. Uporajmy się z nimi miotaczem ognia. Przeszukajmy cztery przyległe do sali pokoje, w skrzyniach i pojemnikach znajdziemy sporo przedmiotów. Znajdziemy tam także Dziennik audio . Wychodzimy przez szerokie drzwi prowadzące do Hali wahadłowca.
Wchodzimy na pokład i w slocie instalujemy Kartę nawigacyjną .
Przetestuj pod obciążeniem silników
Idziemy do sterowni, uruchamiamy panel po lewej stronie. Zwróćmy uwagę gdzie wylatują płomienie z silników.
Do sterowni wpada nasz dobry, nieśmiertelny (teoretycznie) znajomy. Wybiegamy z pomieszczenia i wabimy go na mostek na którym wylatują płomienie z silników. Gdy zbliży się na początek mostu strzelamy mu w krocze. Wspierając się na przednich kończynach będzie pełznął w naszą stronę. Gdy wejdzie w okopcony obszar na moście używamy na nim Stazy. Niestety, cały czas będziemy musieli także walczyć z superszybkimi mutantami. Biegniemy do sterowni i uruchamiamy ponownie procedurę testową silników i obserwujemy zagładę naszego nemezis.
Zwolnij wahadłowiec
Zaraz gdy przyjdzie doktor, używamy prawego panelu w sterowni. Teraz możemy na spokojnie przeszukać całą Halę wahadłowca.
Idź na pokład startowy
Wracamy do głównej świetlicy i wsiadamy do pociągu.