Dotrzyj do doków | Rozdział 12 - Z prądem | Dead Island Riptide poradnik Dead Island Riptide
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Dotrzyj do doków
Informacje na temat zadania:
- Poziom trudności - 5/5
- Zleceniodawca: Trevor Rogers (Fort Henderson)
Ruszaj na wschód, nie sugerując się zbytnio oznaczonym przez grę wielkim zielonym obszarem, bo do doków prowadzi tak naprawdę tylko jedna ścieżka. Pamiętaj o unikaniu palących się ciał zombiaków, bo możesz w ten sposób niepotrzebnie odnieść obrażenia. Po dotarciu do rozwidlenia warto udać się na północ i uzupełnić zapasy amunicji (będą to m.in. rakiety M72 do wyrzutni LAW). Możesz ponadto użyć drabinki w celu dotarcia do pomieszczenia na piętrze skrywającego między innymi warsztat.
Wyrusz na południe, czyli w stronę dużych schodów. Zejdź na dół i rozpraw się z tymi zombiakami, które wyruszą w Twoją stronę.
Możesz teraz zająć się zbadaniem obszarów na południe i na zachód stąd (są tu m.in. warsztaty, apteka i budynek mieszkalny), ale będzie to objęte dużym ryzykiem, bo w okolicy przebywa między innymi taran. Jeśli chcesz skupić się jedynie na dotarciu do doków to tuż po skorzystaniu ze schodów obróć się w lewo i wybierz pokazaną na screenie wąską alejkę, która prowadzi na wschód.
Przeskocz nad kontenerami, docierając do pokazanej na powyższym screenie rampy, z której musisz oczywiście korzystać żeby móc kontynuować przeprawę przez obszar objęty kwarantanną. Wyrusz na północ i po chwili skręć na wschód.
Po dotarciu do drugiej części Strefy Kwarantanny znajdziesz się przy rozwidleniu. Północne przejście możesz zignorować, bo prowadzi ono do barykady i ponadto po drodze nie odnalazłbyś żadnych szczególnie cennych przedmiotów. Wybierz w rezultacie pokazane na screenie południowe przejście.
Musisz się bardzo pilnować, bo począwszy od tego miejsca dość regularnie będziesz napotykał elitarne odmiany zombiaków. Nie warto więc zbyt szybko się przesuwać do przodu, tak by nie skupić na sobie uwagi zbyt dużej liczby potworów. Na początek czeka Cię pojedynek z krzykaczem i warto oczywiście rozprawić się z tą bestią na krótkim dystansie.
Ruszaj dalej, napotykając po drodze kilku toksycznych szwendaczy. Potwory te nie stanowią na szczęście dużego zagrożenia, choć z racji tego, że potrafią zadać dodatkowe obrażenia toksyczne dobrze jest je trzymać na dystans lub sprawnie eliminować z pomocą ulepszonej broni białej. Musisz dotrzeć na większy dziedziniec, którego centralna część będzie płonąć.
W tej lokacji na początek czeka Cię pojedynek ze zbirem, a następnie z chodzącym trupem, czyli ulepszoną odmianą znanego ci już zapaśnika. Potwór ten jest przede wszystkim w stanie regenerować się po udanych atakach, tak więc jeszcze ważniejsze jest to żeby unikać z nim bezpośredniej walki. W trakcie pojedynku z chodzącym trupem możesz zastosować zbliżoną taktykę do zapaśników i zdecydować się na rozłożenie min wybuchowych lub na przykład użyć wyrzutni LAW (w obu przypadkach pamiętaj o zachowaniu bezpiecznego dystansu!).
Płonący obszar musisz ominąć od południowej strony. Warto oczywiście badać mijane namioty medyczne, bo w większości z nich odnajdziesz co najmniej jedną apteczkę. Oprócz tego rozglądaj się za skrzynkami z amunicją.
Jeśli chcesz jak najszybciej opuścić ten obszar to od razu dotrzyj do pokazanych na powyższym screenie wschodnich balkoników. W przeciwnym wypadku licz się z tym, że możesz spotkać drugiego zbira, drugiego chodzącego trupa oraz tarana (unikaj szarż tej bestii i ostrzeliwuj jej plecy z użyciem broni palnej).
Zejdź po schodach na dół, docierając do drzwi prowadzących do Doków. Zauważ, że gra dodała nowy cel misji i że awansowałeś do trzynastego rozdziału gry. Otwórz wspomniane drzwi i zaczekaj na załadowanie zupełnie nowej lokacji.