Dead by Daylight: Wieśniak (Hillbilly) - perki, moc Dead by Daylight poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie opis zabójcy jakim jest Wieśniak (Hillbilly). Dowiecie się stąd jakie posiada perki oraz moc. Nie zabrakło również porad jak nim grać.
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2022
Ta strona poradnika do DBD zawiera opis zabójcy, jakim jest Wieśniak. Znajdziecie tutaj między innymi opis posiadanych przez niego perków oraz mocy.
Podstawowe informacje
Wieśniak to zabójca, który potrafi być silny. Potrzebuje do tego jednak określonych warunków i odpowiednio otwartej mapy.
- Imię: Max Thompson Jr.,
- Wzrost: Wysoki,
- Zasięg terroru: 32 metry,
- Prędkość poruszania: 4,6 m/s (zwykły ruch), 9,2 m/s (bieg z piłą),
- Poziom trudności: Trudny,
- DLC: Brak, dostępny w podstawowej wersji gry.
Moc i perki
Moc Wieśniaka jest dość prosta i opiera się na bardzo szybkim biegu z piłą mechaniczną. Jeśli w czasie tego sprintu trafi na ocalałego to zostanie on od razu wprowadzony w stan agonii.
Niestety zdolność ta powoduje, że Wieśniak na większości map, radzi sobie raczej średnio. Bieg ten wymaga jednak otwartej przestrzeni, bez ostrych zakrętów. Możliwość manewrowania jest wówczas niska, więc łatwo wpaść na przeszkodę.
Jak grać Wieśniakiem?
Pierwszą i najważniejszą zasadą grania Wieśniakiem jest nie nadużywać jego mocy. Aktywujcie ją jedynie w momencie, gdy macie pewność, że traficie ocalałego lub chcecie się przemieścić się na inny obszar mapy. W innym wypadku tylko zmarnujecie czas.
Musicie mieć również na uwadze, że Wieśniak nie posiada zbyt dużych możliwości antyloopowych. Dlatego lepiej jest prowokować ocalałych do opuszczania palet i niszczyć je od razu. W ten sposób zyskacie przewagę w końcowej fazie rozgrywki.
Istotną rzeczą w graniu Wieśniakiem jest również zaskakiwanie ocalałych przy generatorach. W ten sposób zyskacie szansę na ich natychmiastowe powalenie.
Jeśli chodzi o perki Wieśniaka to tutaj, mamy do czynienia z bardzo mocnym zestawem.
Ikona | Perk | Funkcja |
Majsterkowicz (Tinkerer) | Gdy generator zostanie naprawiony w 70% otrzymacie dźwiękowe powiadomienie i status niewykrywalny na 12/14/16 sekund. Zdolność można aktywować jedynie raz na generator. | |
Zrodzony w świetle (Lightborn) | Daje odporność na oślepienie i podświetla aurę, ocalałego który próbował Was oślepić na 6/8/10 sekund. | |
Wytrzymały (Enduring) | Skraca czas ogłuszenia przez paletę o 40/45/50% |
Przykładowy build
W przypadku Wieśniaka, optymalny build prezentuje się następująco.
Ikona | Perk | Funkcja |
Dysonans (Discordance) | Generator w zasięgu 64/96/128 metrów, naprawiany przez 2 lub więcej ocalałych, zostaje podświetlony żółtą aurą.
| |
Majsterkowicz (Tinkerer) | Gdy generator zostanie naprawiony w 70% otrzymacie dźwiękowe powiadomienie i status niewykrywalny na 12/14/16 sekund. Zdolność można aktywować jedynie raz na generator. | |
Kpina (Bamboozle) | Wykonywanie akcji przejścia przez okno jest o 5/10/15 % szybsze i blokuje okno dla ocalałego na 8/12/16 sekund. | |
Barbecue & Chilli | Po zawieszeniu ocalałego na haku, na 4 sekundy ujawnione zostaną aury ocalałych znajdujących się w odległości większej niż 60/50/40 metrów od nas. |