Dead by Daylight: Wiedźma (Hag) - perki, moc Dead by Daylight poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie opis zabójcy jakim jest Wiedźma (Hag). Dowiecie się stąd jakie posiada perki oraz moc. Nie zabrakło również porad jak nią grać.
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2022
Ta strona poradnika do DBD zawiera opis zabójcy, jakim jest Wiedźma. Znajdziecie tutaj między innymi opis posiadanych przez nią perków oraz mocy.
Podstawowe informacje
Wiedźma to bardzo trudny do opanowania zabójca. Odpowiednio wykorzystana może mocno zaskoczyć ocalałych. Nadal jednak posiada dość ograniczoną moc.
- Imię: Lisa Sherwood,
- Wzrost: Umiarkowany,
- Zasięg terroru: 24 metry,
- Prędkość poruszania: 4,6 m/s,
- Poziom trudności: Trudny,
- DLC: Tak.
Moc i perki
Wiedźma dysponuje mocą, która pozwala jej na teleportację. Ma to jednak swoje ograniczenia - może przenosić się jedynie do zostawionych przez siebie pułapek, które zostały aktywowane przez ocalałego i znajdują się w określonym promieniu.
Pułapki możecie swobodnie rozstawiać na ziemi. W momencie gdy jedna z nich się aktywuje, otrzymacie dźwiękowe powiadomienie i jeśli znajdujecie się w zasięgu, to możliwość teleportacji do niej.
Wszystkie perki Wiedźmy opierają się na przeklętych totemach. Właściwie tylko jeden z nich jest na ten moment przydatny.
Ikona | Perk | Funkcja |
Klątwa: Ruina (Hex: Ruin) | Gdy generator nie jest naprawiany przez ocalałego, automatycznie traci postęp naprawy o 50/75/100% normalnej prędkości regresji. Perk dezaktywuje się w dwóch przypadkach:
| |
Klątwa: Pożeracz nadziei (Devour Hope) | Kiedy Ocalały zostaje uratowany z haka oddalonego od Was o co najmniej 24 metry, otrzymujecie żeton. Perk daje następujące efekty:
Perk dezaktywuje się, gdy przeklęty totem zostanie zniszczony. | |
Klątwa: Trzecia pieczęć (Hex: The Third Seal) | Trafienie ocalałego powoduje status "oślepiony". Ten efekt dotyczy ostatnich 2/3/4 trafionych ocalałych. Perk dezaktywuje się, gdy przeklęty totem zostanie zniszczony. |
Jak grać Wiedźmą?
Wiedźma jest zabójczynią, która w łatwy sposób potrafi nadzorować mapę. Wystarczy, że strategicznie rozmieści swoje pułapki. Dlatego grając nią musicie w pierwszej kolejności skupić się właśnie na ich rozstawieniu.
Najbardziej optymalnymi miejscami na rozstawienie pułapek są okolice generatorów oraz palet. Warto jednak zostawić sobie jedną lub dwie na zapas. Wówczas będziecie mogli wykorzystać je do otoczenia haka, na którym znajduje się ocalały. W miarę możliwości ustawiajcie je w zaroślach. Dzięki temu będą one trudniejsze do zauważenia.
Oczywiście ocalali mogą kontrować Waszą moc - wystarczy, że będą się skradać lub użyją latarki. W tym drugim przypadku pułapka zostanie zniszczona. To również da Wam informację na temat położenia przeciwnika.
Przykładowy build
Ikona | Perk | Funkcja |
Skażona interwencja (Corrupt Intervention) | Na początku gry, trzy generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund. Perk dezaktywuje się po wprowadzeniu pierwszego ocalałego w stan agonii. | |
Zakleszczenie (Deadlock) | Po naprawieniu generatora, byt zablokuje najlepiej naprawiony generator na 20/25/30 sekund. | |
Bez wyjścia (No Way Out) | Za każdego ocalałego, którego zawiesicie na haku po raz pierwszy otrzymujecie 1 żeton. Perk aktywuje się po zasileniu bram wyjściowych. Kiedy ocalały wejdzie w interakcję z przełącznikiem bramy wyjściowej, otrzymujecie powiadomienie, a Byt blokuje oba wyjścia na 12 sekund i kolejne 6/9/12 sekund za każdy posiadany token, aż do łącznej maksymalnej wartości 36/48/60 sekund. | |
Klątwa: Nikt nie ucieka świerci (Hex: No One Escapes Death) | Gdy brama wyjściowa zostanie zasilona i na mapie nadal pozostaje zwykły totem, Hex aktywuje się i powoduje:
Efekty te utrzymują się do momentu oczyszczenia przeklętego totemu. |