Dead by Daylight: Kształt - Michael Myers (Shape) - perki, moc Dead by Daylight poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie opis zabójcy jakim jest Kształt (Shape). Dowiecie się stąd jakie posiada perki oraz moc. Nie zabrakło również porad jak nim grać.
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2022
Ta strona poradnika do DBD zawiera opis zabójcy, jakim jest Kształt. Znajdziecie tutaj między innymi opis posiadanych przez nim perków oraz mocy.
Podstawowe informacje
Michael Myers to wyjątkowo słaby zabójca. Wynika to głównie z jego mocy.
- Imię: Michael Myers,
- Wzrost: Wysoki,
- Poziom trudności: Trudny,
- DLC: Tak.
Moc i perki
Myers ma specyficzną zdolność - Wewnętrze zło (Evil Within). Opiera się na obserwowaniu ocalałych. Im dłużej to robimy, tym silniejszy jest zabójca. Gra przewiduje 3 stopnie jego mocy.
- Pierwszy, w którym jest on całkowicie niewykrywalny. Ma jednak zmniejszony zasięg ataku i porusza się z prędkością zaledwie 4,2 m/s
- Drugi, na którym taci niewykrywalność i posiada zasięg terroru wynoszący 16 metrów. Na tym etapie posiada on standardowy zasięg ataku i porusza się z prędkością 4,6 m/s
- Trzeci, trwający 60 sekund. W tym czasie wszyscy ocalali mają nałożony status narażony. Zwiększony jest również zasięg ataku oraz prędkość przechodzenia przez okna. Myers posiada wówczas zasięg terroru o promieniu 32 metrów i poruszą się z szybkością 4,6 m/s. Gdy upłynie czas, zabójca wraca na stopień drugi i może ponownie obserwować swoje ofiary by znów wbić poziom trzeci.
Musicie mieć jednak na uwadze, że każdy ocalały może być obserwowany tylko przez określony czas. Potem przestaje on nabijać Waszą moc. O stopniu "wykorzystania" ofiary informuje kolor jej podświetlenia - im bardziej czerwony, tym bliżej limitu.
W przypadku Kształtu dużą rolę odgrywają dodatki do mocy. W tym przypadku bowiem nie mówimy tylko o wzmocnieniu bazowej mocy, ale również o całkowitej zmianie sposobu gry. Przykładowo możecie permanentnie zablokować Myersa na pierwszym poziomie. W zamian otrzymacie możliwość widzenia aur ocalałych znajdujących się w promieniu 32 metrów.
Kształt posiada jeden bardzo dobry perk, jeden umiarkowanie przydatny i jeden wyjątkowo słaby. Wszystkie kładą mocny nacisk na obsesję.
Ikona | Perk | Funkcja |
Najlepsze zostaw na koniec (Save the Best for Last) | Za każdym razem, gdy traficie atakiem podstawowym kogoś innego niż obsesja, otrzymuje 1 żeton, maksymalnie do 8 żetonów:
Kiedy obsesja zostanie poświęcona, nie możecie ani zdobyć, ani stracić więcej żetonów. | |
Baw się swoim jedzeniem (Play with your Food) | Za każdym razem, gdy ścigasz swoją obsesję i pozwalasz jej uciec, otrzymujesz żeton (do maksymalnie 3). Każdy token zwiększa twoją prędkość ruchu o 3/4/5%. Wykonanie podstawowego dowolnego ataku zużywa jeden żeton. | |
Umierające światło (Dying Light) | Obsesja zyskuje 33% premii do szybkości zdejmowania z haka i leczenia innych ocalałych. Za każdym razem, gdy powiesicie ocalałego nie będącego obsesją (i ta jeszcze żyje), otrzymujecie żeton. Za każdy token wszyscy ocalali, którzy nie są obsesją, otrzymują karę 2/2,5/3% do szybkości napraw, leczenia i sabotażu. |
Jak grać Kształtem?
Grając Kształtem musicie mieć na uwadze, że obecnie jest to jeden ze słabszych zabójców znajdujących się w grze. Nie oznacza to jednak, że wybierając go, automatycznie przegracie.
Nie warto wdawać się w długie pościgi za jednym ocalałym. Szczególnie, jeśli macie słabo zapełniony pasek prześladowania. Znacznie utrudni Wam to wbicie większego poziomu i zarazem wzmocnienia mocy. Zamiast tego celujcie w grupy.
Dobrym sposobem jest również trzymanie poziomu drugiego naładowanego z 99%. W ten sposób wystarczy tylko chwila, by awansować wyżej w dogodnym dla Was momencie.
Przykładowy build
Ikona | Perk | Funkcja |
Nadzór (Surveillance) | Każdy regresujący generator zostaje podświetlony na biało. Jeśli proces zostanie przerwany, to dany generator zostaje podświetlony na żółto na 8/12/16 sekund. Hałasy towarzyszące naprawom generatorów są słyszalne o dodatkowe 8 metrów. | |
Śmiertelny pościg (Lethal Pursuer) | Na początku gry, aury wszystkich ocalałych zostają Wam ujawnione na 7/8/9 sekund. Wydłuża działanie innych perków opierających się na ujawnieniu aury o 2 sekundy. | |
Hak Plagi: Rezonans Bólu (Scourge Hook: Pain Resonance) | Na początku rozgrywki na mapie pojawiają się 4 przeklęte haki. Jeśli powiesicie na jednym z nich ocalałego to najbardziej naprawiony generator wybuchnie i straci 9/12/15% postępów napraw. Pracujący nad generatorem ocalali krzykną, jednak ich pozycja nie zostanie ujawniona. | |
Kpina (Bamboozle) | Wykonywanie akcji przejścia przez okno jest o 5/10/15 % szybsze i blokuje okno dla ocalałego na 8/12/16 sekund. |