Dead by Daylight: Traper - perki, moc Dead by Daylight poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie opis zabójcy jakim jest Traper. Dowiecie się stąd jakie posiada perki oraz moc. Nie zabrakło również porad jak nim grać.
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2022
Ta strona poradnika do DBD zawiera opis zabójcy, jakim jest Traper. Znajdziecie tutaj między innymi opis posiadanych przez niego perków oraz mocy.
Podstawowe informacje
Traper jest zabójcą, który jest swojego rodzaju symbolem DBD.
- Imię: Evan MacMillan;
- Wzrost: Wysoki;
- Zasięg terroru: 32 metry;
- Prędkość poruszania: 4,6 m/s;
- Poziom trudności: Łatwy;
- DLC: Brak, dostępny w podstawowej wersji gry.
Moc i perki
Moc Trappera jest bardzo prosta w obsłudze - wystarczy rozstawiać pułapki na niedźwiedzie. Grę rozpoczyna się z dwoma z nich na wyposażeniu i kolejnymi 6 rozrzuconymi po mapie. Są one podświetlone na mapie.
Pułapki możecie rozstawiać i podnosić dowolnie. Jedynym limitem jest to, że przy sobie jesteście w stanie nosić jedynie dwie. Trzeba więc rozsądnie planować ich układ, by na tracić czasu na poszukiwanie wolnej pułapki.
Jeśli chodzi natomiast o perki Trapera, to jest średnio. Same w sobie niewiele wniosą do rozgrywki, jednak w odpowiednich buidach mogą mocno utrudnić życie ocalałym.
Ikona | Perk | Funkcja |
Niepokojąca obecność (Unnerving Presence) | Ocalali naprawiający generatory w zasięgu terroru zabójcy mają zwiększoną do 10% szansę na pojawienie się testu umiejętności. Długość paska udanego testu umiejętności zostaje skrócony o 40/50/60%. | |
Brutalna siła (Brutal Strength) | Zwiększa prędkość niszczenia palet, ścian i generatorów o 10/15/20%. | |
Ekscytacja (Agitation) | Kiedy niesiecie ocalałego:
|
Jak grać Traperem?
W przypadku gry Taperem, trzeba przede wszystkim odpowiednio prowadzić pościg i skupiać się mocno na końcowej fazie rozgrywki. Żaden ocalały nie zostanie w danej lokacji, jeśli na jego oczach rozstawicie tam pułapkę. Początek rozgrywki poświęćcie więc na rozstawienie pułapek w miejscach strategicznych, w których na pewno będzie prowadzony pościg, takich jak chata zabójcy czy główny budynek, w ten sposób zwiększycie szansę na to, że ktoś wpadnie w Wasze sidła.
Nie zapomnijcie również, że Wasze pułapki są ciemne i do tego można je ukrywać w krzakach. Dlatego też dobrą opcją jest wykorzystywanie okolicznej roślinności.
W późniejszej fazie rozgrywki możecie przenieść pułapki w okolice generatorów, które pozostały do naprawy. W tym przypadku najlepiej jest wykorzystać okoliczne konstrukcje - szczególnie przy paletach i miejscach przeskoku.
Najbardziej agresywną formą rozgrywki Traperem jest jednak rozgrywka pod piwnicę. W tym przypadku istotnym jest, by znajdowała się ona w chacie zabójcy. Gdy tak się stanie musicie powalić całego w okolicy piwnicy i zanieść go właśnie tam. Następnie musicie zastawić pułapkę na wszystkich wejściach do środka. Uniemożliwicie tym samym sprawną ucieczkę ocalałych z budynku.
Przykładowy build
W przypadku gry Traperem warto ograniczać sobie pole działania. Zabójca ten jest bowiem bardzo słaby, jeśli gra prowadzona jest na dużej mapie.
Ikona | Perk | Funkcja |
Skażona interwencja (Corrupt Intervention) | Na początku gry trzy generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund. Perk dezaktywuje się po wprowadzeniu pierwszego ocalałego w stan agonii. | |
Bez wyjścia (No Way Out) | Za każdego ocalałego, którego zawiesicie na haku po raz pierwszy otrzymujecie 1 żeton. Perk aktywuje się po zasileniu bram wyjściowych. Kiedy ocalały wejdzie w interakcję z przełącznikiem bramy wyjściowej, otrzymujecie powiadomienie, a Byt blokuje oba wyjścia na 12 sekund i kolejne 6/9/12 sekund za każdy posiadany token, aż do łącznej maksymalnej wartości 36/48/60 sekund. | |
Najlepsze zostaw na koniec (Save the Best for Last) | Za każdym razem, gdy traficie atakiem podstawowym kogoś innego niż obsesja, otrzymuje 1 żeton, maksymalnie do 8 żetonów:
Kiedy obsesja zostanie poświęcona, nie możecie ani zdobyć, ani stracić więcej żetonów. | |
Entliczek-pętliczek (Pop Goes the Weasel) | Gdy zawiesicie ocalałego na haku na to perk aktywuje się na 35/40/45 sekund. Pierwszy generator jaki naprawicie w tym czasie, ulegnie regresji o 20% jego bieżącego postępu. |
Build ten pozwala Wam na ograniczenie pola działania ocalałych w początkowej fazie rozgrywki. W ten sposób ocalali będą bardziej skupieni w jednym punkcie. Łatwiej będzie Wam zagonić ich pułapki.
Dodatkowo możecie opóźnić ucieczkę i kupić sobie więcej czasu. W końcowej fazie rozgrywki ocalali często są mniej uważni. Rośnie więc szansa na to, że wpadną oni w jedną z pułapek.