Misja 09 | Commandos 2 Ludzie odwagi poradnik Commandos 2: Ludzie odwagi
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Przedostatnia misja rozgrywa się w zamku Colditz, który pełni funkcję niedostępnego więzienia. Dla każdego więźnia twierdza Colditz kojarzy się ze wszystkimi najgorszymi epitetami i zwrotami. Stanowi też ufortyfikowane monstrum, z którego jeszcze nikt się nie wydostał i do którego nikt się nie dostał.
Mapa - fragmenty układanki
Opis mapy
1 - Magazyn (2 fragmenty).
2 - Mały domek, na tej mapie zasłonięty (3 fragmenty).
3 - Duży budynek z czerwonym dachem (7 fragmentów).
4 - Dom (2 fragmenty).
5 - Budynek za magazynem z kominami (3 fragmenty).
6 - Jeden z pokoi w południowej części zamku (3 fragmenty).
7 - Pomieszczenie w południowo-wschodniej części zamku (4 fragmenty).
8 - Pokój w południowej części zamku (4 fragmenty).
9 - Pomieszczenie w zamku, nad wielkimi oknami (2 fragmenty).
Zadania główne, poboczne oraz podpowiedzi:
Zadanie główne: Uwolnij złodzieja bez wszczynania alarmu.
Zadanie główne: Połącz trzy części sekretnego planu i przekaż go przez alianckie radio.
Zadanie główne: Ewakuuj się w balonie.
Zadanie poboczne: Udostępnij niemieckie mundury więźniom, dzięki czemu będą mogli uciec.
Zadanie główne: Zbierz wszystkie części sekretnego planu.
Kolejność i wykonanie poszczególnych zadań:
W dziewiątej misji do dyspozycji masz 4 komandosów - Green Bereta, szpiega, kierowcę oraz snajpera. Każdy z Twoich podopiecznych zaczyna w różnych miejscach na mapie, przez co z początku musisz działać każdym z komandosów samodzielnie.
Twoim głównym celem jest uwolnienie złodzieja, który czeka na wykonanie wyroku śmierci na jednym z dziedzińców pomiędzy wysokimi budowlami twierdzy Colditz. Gdy popełnisz nawet najmniejszy błąd i przeciwnik wznieci alarm, złodziej zostanie rozstrzelany, a dokumenty zniszczone. Dokumenty, które musisz odzyskać z rąk niemieckich generałów.
Prócz tych szczątkowych informacji, nie posiadasz żadnych dodatkowych danych co do obrony i sposobu dostania się do zamku. Musisz działać na własną rękę wykazując się tradycyjnie precyzją i dokładnością.
Twoim pierwszym krokiem powinno być zyskanie powierzchni wokół Green Bereta i snajpera. Oni znajdują się na południu i powinieneś połączyć ich ze sobą w jeden oddział, wcześniej likwidując wszystkich napotkanych przeciwników. Przy okazji rewiduj wszystkie domki, budowle i magazyny, w celu zdobywania różnorakich przedmiotów i obiektów.
Następnym posunięciem powinieneś zjednoczyć w jedną drużynę kierowcę i szpiega, którego jak najszybciej wyposaż w niemiecki mundur. Kierowca może mieć z początku problemy z pokonaniem pierwszych jednostek, ale nie zapominaj o jego szpadlu i pułapce z przeciągniętego drutu. Szpieg, z początku posiadający jedynie 3 dawki trucizny, znajdzie fiolki ze śmiertelnym jadem w budynkach na północy, które aż roją się od przeciwników.
W ten oto sposób, powinieneś mieć czterech komandosów zgrupowanych dwóch oddziałach. Dodatkowo, teren północny i południowy, czyli tam gdzie przechodziłeś komandosami, powinien być wolny od przeciwników (co najwyżej możesz zostawić zorganizowane patrole prowadzone przez członków gestapo).
Wejście do twierdzy Colditz jest prostsze niż Ci się może wydawać. Najlepiej jest się do niej dostać... głównym wejściem, które strzeżone jest zaledwie przez paru przeciwników. Idealnie w funkcji cichego zabójcy sprawdzi się szpieg wyposażony w strzykawkę z trucizną (wiele dawek trucizny możesz znaleźć w domkach na północy).
Wejściem dotrzesz bezpośrednio na dziedziniec, na którym trzymany jest pod muszką złodziej. Pilnowany jest on przez paru Niemców, których załatwisz w następujący sposób - najpierw zlikwidujesz samotnych wartowników i porucznika pilnującego szeregu egzekutorów, a na samym końcu rzucisz koktajl Mołotowa w sam środek kolumny katów chcących zabić złodzieja. Alarm nie zostanie wszczęty, gdyż nikt nie usłyszy panicznych krzyków palących i przypiekających się Niemców.
Uwolnij złodzieja bez wszczynania alarmu: Gdy tylko sytuacja się uspokoi, uwolnij złodzieja, który bardzo serdecznie Ci za to podziękuje.
Złodziej rozwinie trochę główne założenia zadania. Wszystkie trzy części dokumentów, musisz zebrać razem i ich treść przekazać dowództwu za pośrednictwem radia. Poza tym, możesz uratować kilkudziesięciu więźniów twierdzy Colditz, których przebierzesz w niemieckie mundury. W ten sposób, uratujesz nie tylko wszystkich komandosów, ale także alianckich żołnierzy odsiadujących karę w Colditz. Pomoc więźniom jest jednak nadobowiązkowa (należy do zadań pobocznych) i ukończenie tego zadania jest niekonieczne.
Po uwolnieniu złodzieja, przyszedł czas na połączenie wszystkich podopiecznych w jedną drużynę. Niestety, Green Beret i snajper, zostali na południu, gdzie z przyczyn braku klucza, nie mogli dostać się do zamku od tylniej strony. Drzwi te można oczywiście otworzyć od środka (drużyną w składzie szpieg, kierowca i złodziej), przechodząc przez zagadkowy labirynt pokoi, drzwi i pomieszczeń. Najpierw wejdź w drzwi umieszczone najbliżej miejsca byłej egzekucji. Następnie, będąc już poza murami Colditz, wejdź w następne drzwi, ponownie wchodząc do zamku. Likwidując kilku przeciwnik zejdź schodami na dół, by tam w pomieszczeniu przypominającym kanały zabrać klucz strażnikowi i otworzyć drzwi, przez które mogą wejść snajper i Green Beret.
Zbierz wszystkie części sekretnego planu: Będąc w komplecie, możesz rozpocząć ostatnią fazę misji, a mianowicie zdobywanie tajnych dokumentów będących w posiadaniu poruczników i marszałków. W gąszczu pomieszczeń i pokoi zamku Colditz, idealnie sprawdza się system gry, polegający na informowaniu w którą stronę masz się udać. Powiedzmy, że szukasz pierwszej części dokumentów, więc klikasz w spisie zadań na konkretny cel, a uaktywni się strzałka, informująca w którą stronę masz się udać. Rób tak za każdym razem, podążając śladem strzałki, likwidując kolejnych przeciwników, aż dojdziesz do odpowiedniego pomieszczenia, w którym trzyma się wysokiej rangi dowódca. Jest on zazwyczaj specjalnie chroniony, a dokumenty trzyma w płaszczu powieszonym na wieszaku.
Połącz trzy części sekretnego planu i przekaż go przez alianckie radio: Podobnie postąp w przekazaniem wiadomości dowództwu. Koniecznie Green Beretem, używając strzałek pomocniczych przejdź przez pokoje twierdzy Colditz, aż dojdziesz na wieżę, na której znajduje się radio. Po jego użyciu, przekażesz informacje o tajnym planie Niemców, mającym na celu zniszczenie i wysadzenie w powietrze całego Paryża.
W tej sytuacji pozostaje Ci jedynie udać się na miejsce startu, gdzie czeka na Ciebie balon, którym polecisz prosto do zagrożonej zniszczeniem stolicy Francji.
Udostępnij niemieckie mundury więźniom, dzięki czemu będą mogli uciec: Wcześniej jednak, możesz wykonać zadanie polegające na uratowaniu więźniów. Jest ono niezwykle czasochłonne, gdyż wszystkim więźniom musisz przekazać mundury niemieckie. Gdy któryś ze sprzymierzeńców dostanie taki mundur, zacznie udawać niemieckiego żołnierza, wyjdzie z zamku i uda się do swoich oddziałów.