Misja 05 | Commandos 2 Ludzie odwagi poradnik Commandos 2: Ludzie odwagi
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Piąta misja rozgrywa się przy moście na rzece Kwai. Podobnie jak w poprzednim zadaniu, "podziwiać" będziesz wspaniały charakter, jaki niesie za sobą ten azjatycki teren. Na podziwianiu się jednak skończy, gdyż na grupkę Twoich podopiecznych czeka niezwykle widowiskowe, jednak niebezpieczne zadanie. Twoim celem w tej misji, jak nietrudno się domyśleć, jest zniszczenie historycznego mostu na rzece Kwai. Co prawda most ten nigdy nie został zlikwidowany i wcale nie jest wykonany z drewna, jednak posłużył się jako scenariusz do filmu, a jak teraz masz okazję oglądać, także jako fabuła do gry komputerowej.
Oto kilka porad dotyczących tej misji:
- Podobnie jak w poprzedniej misji, uważaj na krokodyle.
- Pomimo dużej liczby przeciwników, ich unieszkodliwienie wcale nie jest takie trudne.
- Rzekę Kwai można przekroczyć na kilka sposobów, jednak przepłynięcie w łódce jest najlepszą i najszybszą z metod.
Mapa - fragmenty układanki
Opis mapy
1 - Budynek obok samochodu (1 fragment).
2 - Chatka przy pomostach (1 fragment).
3 - Skrzynki między beczkami na samym środku mostu (1 fragment).
4 - Budynek, w którym znajdują się materiały wybuchowe (1 fragment).
5 - Chatka (1 fragment).
6 - Budynek, w którym znajduje się makieta mostu (1 fragment).
7 - Mały budynek, tutaj lekko zasłonięty i niewidoczny (1 fragment).
Zadania główne, poboczne oraz podpowiedzi:
Zadanie główne: Uwolnij Guinnessa.
Zadanie główne: Znajdź usterkę w moście, przez zabranie Guinnessa do miniaturowego modelu budowli.
Zadanie główne: Umieść ładunki.
Zadanie główne: Wezwij pociąg przez puszczenie telegrafu.
Zadanie poboczne: Uratuj więźniów.
Zadanie główne: Zdobądź ładunki wybuchowe.
Podpowiedź: Przekrocz rzekę przy użyciu słonia.
Kolejność i wykonanie poszczególnych zadań:
Na początku misji, grupka Twoich komandosów skontaktuje się z alianckim żołnierzem, który pokrótce wyjaśni sposób wykonania tego zadania.
Jak już wcześniej wspomniałem musisz zniszczyć drewniany most. Jest on jeszcze w budowie, jednak pociągi przewożące różnorakie materiały wojenne, już czekają na możliwość przejechania przez rzekę. Ty, będąc oczywiście po drugiej stronie barykady, musisz zdobyć materiały wybuchowe, podłożyć je pod most i przy okazji uwalniając więźnia nazwiskiem Guinness, wysadzić w powietrze to monstrum.
Nie tracąc czasu, rozpocznij unieszkodliwiać kolejnych przeciwników. Idealnie sprawdzą się tutaj metody odwracania uwagi i wywabiania wrogów. Do dyspozycji masz między innymi Green Bereta i nurka wyposażonych w noże, oraz kierowcę biegłego w kopaniu pułapek i zastawianiu sideł na przeciwników.
Tak więc pozbądź się wszystkich przeciwników w tej części mapy - w okolicach domków, pomostu, samochodu oraz słonia. Akcja ta jest prosto wyjęta z podręcznika, gdzie idealnie sprawdzi się nóż nurka, czy też szybkość złodzieja.
Po opanowaniu tego obszaru, możesz zabrać się za górną część terenu (tam, gdzie sprzymierzeni robotnicy malują i reperują słupy, a przeciwnicy bacznie obserwują ich poczynania). Wyjście z pochyłej dróżki prowadząca na górę jest bardzo sprawnie pilnowane, więc korzystając z usług Green Bereta wejdź na słup telefoniczny (ten niedaleko miejsca w którym stoi słoń) i przejdź aż na sam koniec tego traktu telefonicznego, który kończy się na górze, czyli tam gdzie musiałeś się dostać.
Tutaj, będąc za liniami wroga (w dosłownym tego słowa znaczeniu), zlikwiduj kolejnych przeciwników, wiążąc ich lub po prostu zabijając.
Green Bereta na chwilę zostaw w spokoju, a nurkiem pozbądź się reszty przeciwników, którzy ostali się jeszcze na tym brzegu. Nie będzie ich dużo i będą prości do unieszkodliwienia, gdyż mający z góry cały widok na brzeg przeciwnicy, zostali wcześniej zabici przez Green Bereta.
Teraz, mając już opanowane to nabrzeże, możesz zająć się zyskiwaniem terenu po drugiej stronie rzeki. Najlepszym do tego celu komandosem jest nurek. Przejdź więc w okolicę łódki (nie tej koło miejsca startu, lecz tej niedaleko pułapki pełnej żołnierzy uwieszonej nad rzeką), wskocz do wody i uważając na krokodyle przepłyń (tuż przy dnie wzdłuż krańca mapy) na drugi brzeg. Na razie zostaw w spokoju wartownika skierowanego w stronę rzeki i zabij przeciwników stojących nieopodal słonia (którzy czytają jakiś raport kilku sprzymierzonym Tobie żołnierzom).
Po unieszkodliwieniu tych dwóch wrogów, możesz zająć się innymi przeciwnikami patrolującymi ten teren (paczka papierosów powinna zainteresować każdego przeciwnika). Nie wchodź jednak na górę w okolicę domków, ani nie przechodź jeszcze pod mostem w stronę innych zabudowań.
Teraz możesz wrócić nurkiem na drugie nabrzeże, władować wszystkich do łódki i przerzucić ich na jeszcze nie podbity teren (na drugi brzeg oczywiście). Możesz także po prostu wskoczyć wszystkimi do wody i przepłynąć wpław rzekę, jednak w ten sposób narażasz się na atak krokodyla.
Mając na drugim brzegu już wszystkich komandosów, rozpocznij zdobywanie terenu w okolicy domków odgrodzonych płotem z drutu kolczastego (wcześniej wchodząc po nieudolnie wybudowanych schodach). Akcja ta bardzo przypomina dwudziestą misję z pierwszej części komandosów, więc chyba nie powinieneś mieć żadnych problemów z pozbyciem się tych przeciwników.
Zdobądź ładunki wybuchowe: W największym z domków, znajdują się ładunki wybuchowe potrzebne do wysadzenie w powietrze mostu. Wejdź więc do środka i wyciągnij je z szafki.
Posiadając ładunki, możesz rozpocząć likwidowanie reszty przeciwników znajdujących się na mapie - czyli tych w okolicach miejsca przetrzymywania Guinnessa oraz w pobliżu sieci domków i innych budynków. Tam też czeka Cię najtrudniejsza część całej misji, gdyż będziesz musiał wykazać się nie lada sprytem, aby pozbyć się na przykład trzech ubezpieczających siebie nawzajem wartowników. Wiedz jednak, że do dyspozycji masz zasłony dymne kierowcy, paczki papierosów, a co najistotniejsze - noże nurka, którymi bardzo sprawnie się posługuje. Masz także wiele sposobów na zadanie pierwszego ciosu tak ufortyfikowanemu wrogowi. Najlepszym z nich jest chyba zajście od północy, gdyż tamtej części pilnuje zaledwie kilku przeciwników.
Uwolnij Guinnessa: Gdy pozbędziesz się większości z nich, możesz udać się do Guinnessa, który pilnowany jest przez jakiegoś zapaśnika czy też innego zawodnika sumo (który posiada klucz, który koniecznie musisz zabrać).
Guinness z wielką niechęcią przyłączy się do Ciebie. Most na rzece Kwai darzy on szczególnym sentymentem, gdyż budowany przez bardzo długi okres czasu, musi zostać tak po prostu przez Ciebie zniszczony. Jednak dla całej sprawy, przekaże Ci informację o usterce w budowie mostu - musisz go jedynie zabrać do budynku, w którym trzymany jest miniaturowy model mostu.
Znajdź usterkę w moście, przez zabranie Guinnessa do miniaturowego modelu budowli: Budynek w którym trzymana jest miniaturka mostu na rzece Kwai, jest nieopodal miejsca w którym przetrzymywany był Guinness. Musisz jedynie otworzyć drzwi do budynku i unieszkodliwić znajdujących się w środku przeciwników.
Guinness sprawę wysadzenia mostu w powietrze przedstawi bardzo jasno. Niedaleko stąd stoi pociąg, który jest gotowy do przekroczenia rzeki. Twoim zadaniem jest umieszczenie znalezionych wcześniej ładunków wybuchowych pomiędzy beczki ustawione na moście. Przejeżdżający pociąg, pod wpływem wibracji, uaktywni ładunek wybuchowy, który zniszczy zarówno skład, jak i główny cel tego ataku - most na rzece Kwai. Pociąg przyjedzie na telegram, który puści jeden z Twoich komandosów.
Guinness wspomni także o jego przyjaciołach uwięzionych przez przeciwnika. To zadanie jest zadaniem pobocznym i jego wykonanie nie jest konieczne, ale polecam wypełnienie tej krótkiej misji, choćby ze względu na dodatkowe punkty.
Uratuj więźniów: Przejdź więc nurkiem w okolice klatki zawieszonej nad wodą i spuść ją do rzeki (przez popuszczenie liny, w miejscu gdzie słup na którym zawieszona jest klatka, styka się z brzegiem). Teraz masz niewiele czasu na uratowanie więźniów, którzy są pod powierzchnią wody. Wskocz więc szybko do rzeki i uwolnij wszystkich przyjaciół Guinnessa. Oczywiście całą akcję musisz wykonywać w momencie, kiedy krokodyle będą z dala od klatki.
Na sam koniec pozostaje Ci jedynie udanie się do budynku wskazanego przez Guinnessa w celu puszczenia telegramu do maszynisty pociągu. Pociąg nadjedzie po chwili i tak jak powiedział Guinness, wysadzi w powietrze most na rzece Kwai.