Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 03 | Commandos 2 Ludzie odwagi poradnik Commandos 2: Ludzie odwagi

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Trzecia misja jest ściśle związana z dwoma poprzednimi zadaniami. Ponownie będziesz musiał uratować alianckich marynarzy, jednak już w nieco innych warunkach. Nie tylko klimatycznych.

Oto kilka porad dotyczących tej misji:

  • Niebywale niska temperatura zmusza Cię, do wyposażenia wszystkich komandosów w specjalistyczne kombinezony chroniące przez zimnem. Oczywiście nie będziesz ich posiadał od początku misji, tak więc musisz je znaleźć (poukrywane są w szafkach, skrzynkach itp.).
  • Na początku, mając do dyspozycji jednego komandosa, postaraj się unieszkodliwiać każdego przeciwnika przy pomocy noża. Nurek idealnie posługuje się tym orężem i stanowi wielkie zagrożenie dla niemieckich wartowników.

Mapa - fragmenty układanki

1 - Łódź podwodna (2 fragmenty) - Misja 03 | Commandos 2 Ludzie odwagi - Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Opis mapy

1 - Łódź podwodna (2 fragmenty).

2 - Budynek z masztem radiowym na dachu (1 fragment).

3 - Statek (1 fragment w kajutach dla marynarzy, 1 fragment w magazynie za kajutami oraz 1 fragment w jednym z pomieszczeń prowadzących na mostek statku).

Zadania główne, poboczne oraz podpowiedzi:

Zadanie główne: Skontaktuj się z saperem.

Zadanie główne: Uratuj Green Bereta.

Zadanie główne: Uratuj szpiega, złodzieja oraz alianckich żołnierzy.

Zadanie główne: Użyj radia.

Zadanie główne: Szpieg i Green Beret muszą ewakuować się samolotem.

Zadanie główne: Uratuj kapitana.

Zadanie główne: Pozostali muszą ewakuować się w łodzi podwodnej.

Zadanie poboczne: Zniszcz trzy działa.

Zadanie główne: Zdobądź trzy części Enigmy.

Zadanie główne: Zniszcz statek.

Podpowiedź: Użyj balonu do zdobycia materiałów wybuchowych.

Kolejność i wykonanie poszczególnych zadań:

Przy okazji tej misji, położenie Twoich komandosów także nie jest najlepsze. Do dyspozycji masz jedynie ukrytego w łodzi podwodnej nurka. Reszta Twojej kompanii została wzięta do niewoli przez niemieckich żołnierzy lub ukryta w namiotach czeka na rozwój dalszych wydarzeń. Najrozsądniejszym krokiem w tym wypadku wydaje się skontaktowanie z saperem, który być może rozwinie charakter tej misji.

Skontaktuj się z saperem: Nurek, jedyny dostępny komandos, znajduje się w łodzi podwodnej. Musisz się z niej wydostać, co nie powinno stanowić żadnego problemu. Przy użyciu paczki papierosów i noża, powinieneś sobie poradzić z przeciwnikami znajdującymi się na tym poziomie łodzi. Poziom ten składa się z kolejnych części, oddzielonych drzwiami, przez które możesz zobaczyć co kryje się w następnej części. Nie możesz zapomnieć o przeszukaniu szafek, w których znajduje się większość sprzętu pozostałych komandosów oraz wiele innych przydatnych rzeczy (w tym wcześniej wspomniany kombinezon).

Po oczyszczeniu tego jedynego poziomu łodzi podwodnej, musisz wyjść na powietrze (wcześniej ubezpieczony specjalistycznym kombinezonem). Najlepiej użyć drabinki znajdującej się w pomieszczeniu najdalej wysuniętym na dziób łodzi podwodnej. Dzięki temu znajdziesz się w najlepszym miejscu do pozbywania się kolejnych wartowników.

Po powierzchni łodzi spaceruje ich kilku, jednak nie są oni zbyt widoczni przez Niemców znajdujących się na lądzie, więc pozbycie się ich powinno być czystą przyjemnością. Jedyne zagrożenie może stanowić wróg spacerujący z lądu na statek (przy użyciu mostku)...

Następnym najlepszym krokiem jest powolne i mozolne likwidowanie wartowników z okolic namiotów. Ich patrole nie są doskonałe, więc jedna paczka papierosów lub jakiś mocniejszy trunek (wcześniej znaleziony w szafkach łodzi podwodnej) powinien wywabić przeciwnika prosto w nasze ręce.

Gdy "załatwisz" już wszystkie sprawy z Niemieckimi wartownikami, przeszukaj wszystkie namioty w celu wyszukania różnych przedmiotów. W jednym z namiotów znajdziesz także kombinezon dla sapera, bez którego nie poradziłby sobie w tych warunkach klimatycznych. Po znalezieniu tego uniformu możesz udać się do namiotu sapera, by dowiedzieć się, o co tak naprawdę chodzi.

Saper przedstawi Ci sprawę bardzo jasno i klarownie. Celem misji jest zdobycie materiałów wybuchowych, a następnie unieszkodliwienie wielkiego krążownika. Oczywiście musisz także uratować wziętego do niewoli Rzeźnika... To też będzie następnym Twoim krokiem.

Uratuj Green Bereta: Zadanie to, podobnie jak poprzednie, będzie stanowiło popis umiejętności nurka. Dostanie się do budynku nie powinno stanowić żadnego problemu. Większym może być uzyskanie klucza do wartowni, który jest w posiadaniu wyższego rangą oficera, stojącego za domem, w którym trzymany jest Green Beret. W samym budynku znajduje się zaledwie kilku żołnierzy, których możesz zabić przy użyciu pistoletu lub po prostu rzucając nożami w kolejnych wrogów. Na piętrze znajdziesz przywiązanego do krzesła Green Bereta.

Wyzwolony Green Beret przekaże Ci kolejne cenne informacje. Szpieg, złodziej, alianccy żołnierze oraz kapitan łodzi podwodnej, są przetrzymywani we wnętrzu wielkiego krążownika. Twoim zadaniem jest oczywiście uwolnienie ich i przy ich pomocy, wykonanie głównego celu misji - zniszczenia łodzi.

W momencie gdy Green Beret dołączył do Twojej kompani, stała się ona niezwykle niebezpieczna. Zarówno nurek jak i Rzeźnik doskonale posługują się nożem, więc kolejni przeciwnicy, których jeszcze trochę na Twojej drodze stanie, są mało groźni. Poza tym, ich patrole nie są doskonale zorganizowane, więc pozbycie się kolejnych wrogów będzie dziecinnie proste.

Jako, że następne zadania będziesz wykonywał już we wnętrzu krążownika, teraz musisz zdobyć jakoś materiały wybuchowe potrzebne do wysadzenie w powietrze statku.

Użyj balonu do zdobycia materiałów wybuchowych: Możesz zabijać kolejnych przeciwników stojących na statku (krążowniku) lub po prostu wsiąść do balonu i przelecieć nad wszystkimi wrogami i wylądować nieopodal materiałów wybuchowych. Polecam szczególnie ten drugi sposób, gdyż jest znacznie szybszy i wygodniejszy. W związku z tym pozbądź się Niemców stojących przy balonie, załaduj brygadę do środka, poszybuj w górę i przeleć nad krążownikiem. Miejsc do lądowania masz całkiem sporo i Tobie pozostawiam w tej materii wolny wybór. Ze swojej strony mogę Ci polecić okolicę w której stoi samolot - jest tam mało przeciwników, a i szybko dostaniesz się do materiałów wybuchowych.

Wcześniej wspomniani przeciwnicy nie będą stawiać żadnego oporu przeciw skradającym się członkom Twojej drużyny. Ponownie idealnie nadaje się do tych akcji nurek lub Green Beret.

Oczywiście w skrzynkach znajdziesz to czego szukałeś - materiały wybuchowe z zapalnikiem oraz bomby czasowe. Oba typy ładunków będą Ci już wkrótce potrzebne do wykonywania zadania,

Będąc już w posiadaniu materiałów wybuchowych, możesz oczyścić sobie drogę do wnętrza krążownika. Najlepiej jest pozbyć się wszystkich przeciwników, gdyż mając pewność, że nikt Cię nie zaskoczy, możesz spokojnie wykonywać wszystkie zadania. Tu także możesz korzystać z usług nurka, który posługując się nożami (przypominam, że może on nimi rzucać na dalekie odległości) zabije każdego napotkanego wroga.

Gdy zakneblujesz lub zabijesz już wszystkich przeciwników, możesz rozpocząć akcję w środku krążownika. Sam statek można z zewnątrz podzielić na dwie części: część główną (gdzie znajduje się najwięcej wejść, centrum dowodzenia) oraz część przednią (gdzie znajdują się dwa mniejsze działa).

Do tego wielkiego molocha można dostać się kilkoma wejściami. Każde jest dobre, lecz jedno wydaje mi się szczególnie korzystne. Mianowicie najlepiej jest zajść niczego nie spodziewającego się przeciwnika od tyłu, czyli nie od frontalnych drzwi, lecz od strony mniejszych dział.

Ku temu wejdź budynku znajdującego się między działami. W środku powinna znajdować się drabinka prowadząca do niższego poziomu. Oczywiście każde z pomieszczeń jest pilnowane przez przeciwników, jednak sposoby opisane na początku poradnika idealnie sprawdzają się w przypadku tak ustawionych wartowników. Po "załatwieniu formalności" z Niemcami pilnującymi dział, nierzadko będącymi zwykłymi robotnikami, udaj się do następnego pomieszczenia (masz tylko jedną możliwość kierunku).

Tutaj znajduje się cały mechanizm odpowiedzialny za działanie krążownika. To tutaj, po pozbyciu się kilku przeciwników, będących w większości robotnikami, możesz podłożyć ładunki wybuchowe pod silnik krążownika (koniecznie z kontrolowanym zapłonem). Gdy podłożysz je teraz, potem zaoszczędzisz dużo czasu i nie będziesz musiał się wracać, aby wysadzić w powietrze statek.

Następnie profilaktycznie udaj się do pomieszczeń, do których prowadzą drzwi zlokalizowane w okolicach beczek. Tam znajdziesz kilku przeciwników, których na wszelki wypadek lepiej się pozbyć (jednak może być to trudne, z racji tego, że jest to kilkuosobowy patrol).

Do kolejnej części krążownika prowadzi para drzwi znajdujących się koło pieca. Zanim tam jednak pójdziesz, upewnij się, czy aby nie napotkasz na żadnego z przeciwników. Po pozbyciu się kolejnych (jeden z nich posiada klucze do następnej części statku), patrolujących teren w okolicach drabinki, możesz na spokojnie zastanowić się nad dalszym krokiem.

Uratuj szpiega, złodzieja oraz alianckich żołnierzy: Wcześniej wspomniany klucz, pasuje do następnej części statku, w której przetrzymywani są alianccy żołnierze oraz reszta Twojej kompanii. Możesz ich spokojnie uwolnić, gdyż zapewne pozbyłeś się wszystkich przeciwników na tym poziomie statku.

Na wyższy poziom, prowadzi drabinka, której wcześniej pilnowali Niemcy. Tutaj możesz urządzić sobie bazę wypadową na pomieszczenia na wyższych poziomach. Ponownie niezbędny okaże się nurek, Green Beret, złodziej lub szpieg. Tego ostatniego możesz przebrać w mundur niemiecki - stanie się wtedy nierozpoznawalny przez zwykłych żołnierzy, a takimi właśnie będą Twoi najbliżsi przeciwnicy.

Tak więc na przykład szpiegiem najpierw badaj jeszcze niedostępny teren, zagaduj ewentualnych przeciwników, a następnie unieszkodliwiaj ich nurkiem lub innym komandosem. W ten sposób przejmij kontrole nad większością krążownika.

Może Ci się wydawać, że nigdy nie uda Ci się zwiedzić wszystkich pomieszczeń statku. Z początku właśnie takie wrażenie sprawia krążownik, jednak jak się później okazuje, nie jest on wcale taki duży...

Po zwiedzeniu magazynu (w którym przetrzymywane są choćby kombinezony chroniące przed zimnem) oraz kilku innych pomieszczeń, udaj się do kajut pasażerskich. W jednej z nich przetrzymywany jest kapitan łodzi podwodnej, którego miałeś już okazję ratować w drugiej misji.

Zdobądź trzy części Enigmy: W zasadzie ostatnim zadaniem tej misji, jest odzyskanie trzech części Enigmy. Podróżując w labiryncie pomieszczeń, powinieneś dotrzeć do części, gdzie znajdziesz dwie pary schodów. Przejdź nimi do ostatniego pomieszczenia, które jest mostkiem na statku. W jednej z szafek znajdziesz wszystkie części Enigmy, maszyny której poszukiwałeś przez trzy misje.

Po zdobyciu Enigmy, pozostaje Ci skontaktować się z dowództwem przy użyciu radia. Wyślij jednego z komandosów, aby o wszystkim poinformować szefostwo.

Użyj radia: W budynku pomiędzy namiotami, znajduje się jedyne działające radio w tym obozie. Musisz go użyć, aby, tradycyjnie już, zameldować dowództwu o powodzeniu zadania.

Szefostwo przekaże wskazówki co do ewakuacji, a Tobie pozostaje jedynie najciekawsza część całego zadania, a mianowicie podkładanie ładunków wybuchowych, detonowanie ich oraz oglądanie wybuchów.

Jeżeli bardzo Ci zależy na finalnym wyniku, możesz podłożyć ładunki wybuchowe także pod działa krążownika. Co prawda nie jest to wymagane i to zadanie należy do celów pobocznych, jednak dla lepszego wyniku, możesz poświęcić trochę czasu na podłożenie ładunków. Znalezienie dokładnego miejsca, pod które trzeba podłożyć materiały nie powinno stanowić problemu, gdyż strzałki o których pisałem na początku poradnika, doskonale wskazują odpowiednią lokację.

Tak więc na sam koniec umieść szpiega i Green Bereta w samolocie (jeden z nich musi posiadać wszystkie części Enigmy), a resztę drużyny (razem z kapitanem i wszystkimi marynarzami) załaduj do łodzi podwodnej. Zdetonuj wszystkie ładunki wybuchowe i czekaj na zakończenie misji...