Etap szósty - symbole żywiołów (1) | Opis przejścia - Botanicula poradnik Botanicula
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Etap szósty - symbole żywiołów
Z lokacji początkowej udajemy się w prawo. Znajdziemy tam dwie pary stworków-bliźniaków; gdy klikniemy każdą z nich, dostaniemy [KARTA nr 85]. Następnie skierujmy swoją drużynę w dół.
Gdy tylko wyjdziemy z tunelu, wielka świecąca kula przyciągnie nas jak magnes. Pierwsze co musimy zrobić by się uwolnić, to przyciągnąć planety (1). Następnie odciągnijmy trzech dowolnych bohaterów (2) najmocniej jak się da (kliknięcie, odciągnięcie za pomocą kursora, kliknięcie), by kula przełamała się na pół.
W efekcie tego powstanie mały układ słoneczny. By pozyskać kolejną znajdźkę musimy poszczególne planety kliknąć kilkakrotnie:
Planeta I (1) - trzynaście kliknięć
Planety II, IV, V oraz VI (2) - trzy kliknięcia
Planeta III (3) - dwa kliknięcia
Gdy zdobędziemy już [KARTA nr 86] trzeba pamiętać, by zabrać kryształ (4) znajdujący się na Planecie I. Przejdźmy w lewo.
Znajdziemy się koło domku robaka, który ukradł nasionko. Naszym celem jest odzyskanie go - by to zrobić, musimy kliknąć na nie, a następnie za pomocą kursora przeprowadzić przez labirynt. Musimy szczególnie uważać, by nie trafiać w ścianki tuneli, gdyż będzie to skutkować zatrzymaniem nasionka na kilka chwil. Gdy już je odzyskamy, dostaniemy [KARTA nr 87]. dwukrotnie kierujemy się w prawo, a następnie na skrzyżowaniu obieramy drogę w górę tunelem po prawej stronie.
Spotkamy tu stworka, któremu bardzo zależy na odzyskaniu nasionka. Zanim to jednak uczynimy, pogońmy kursorem jelonka (czerwona strzałka) dookoła groty - dzięki temu zdobędziemy [KARTA nr 88]. Następnie wręczmy nasionko, a otoczenie znów odzyska dawny blask.
Kliknijmy teraz stworka (1) kilkakrotnie, by zdobyć [KARTA nr 89]. Gdy zbierzemy kryształ (2) oraz piłkę (3), możemy ruszać dalej na prawo.
Gdy klikniemy na dziecko i odczekamy, aż skończy się animacja, przesuńmy kursorem po wszystkich wiciach zwisających z sufitu - otrzymamy [KARTA nr 90]. Skierujmy się w dół.
Po kliknięciu na jedną z roślin, z góry przyjdzie rodzic spotkanego dopiero co dziecka i zerwie go. Mając [KARTA nr 91] w kolekcji, ruszamy dwukrotnie na dół, przy czym na skrzyżowaniu obieramy odnogę znajdującą się po lewej stronie.
Napotkamy tutaj gąbki, które po kliknięciu w odpowiedniej kolejności (ilustracja), zaczną śpiewać. By nasi bohaterowie przestali po nich skakać, wystarczy raz kliknąć na którąś z gąbek. Mając [KARTA nr 92] udajmy sie w lewo, później centralnie na górę.
By zdobyć [KARTA nr 93], a także jeden z kryształów, klikamy na grzybka (1), by wyleciały z niego muszki. Następnie kliknijmy stworzonko (2) w momencie, gdy choć jedna z muszek będzie blisko jego pyszczka. Stworek zje insekta, a następnie wypluje kryształ (3), który możemy zabrać. Po dokonaniu powyższych czynności znów ruszmy na górę.
Powinniśmy znajdować się w miejscu zobrazowanym powyżej. Po kliknięciu wszystkich stworków, otrzymamy [KARTA nr 94]. Udajmy się w lewo.
Pierwsze, co robimy, to wymieniamy z ludzikiem piłkę za oko (czerwona strzałka), a następnie klikamy wszystkich pozostałych, by zdobyć [KARTA nr 95]. Wracamy się do poprzedniej lokacji, a następnie dwukrotnie odbijamy w dół.
By przedostać się w prawo, będziemy musieli w odpowiedniej kolejności przestawić owieczki. Na początek skaczemy na małą owieczkę (1), by wylądować na sąsiedniej planecie (2). Następnie, klikając, nakazujemy małej owieczce usunąć się na prawo, by większa zastąpiła jej miejsce. Zanim jednak na nią skoczymy, musimy raz kliknąć owieczkę na wyżej umieszczonej planecie (3). Po odbiciu się od większej owcy z dolnej planety (1), wylądujemy właśnie tam (3).
Przemieszczamy drużynę niżej (1), a następnie znów klikamy na dopiero co opuszczoną przez nas planetę (2). Klikamy na największą owcę (3) tak, by była po prawej - gdy już to zrobimy, możemy skoczyć (4), co pozwoli dostać nam się w prawy górny róg. Możemy przejść dalej.
Wyjdziemy zaraz koło kryształu, który oczywiście zbieramy. Następnie ustawiamy owce jak na powyższym obrazku. Możemy teraz zejść poniżej (1), skoczyć (2), a po wylądowaniu (3) przejść na wzniesienie (4), z którego w trakcie ustawiania owieczek kazaliśmy małej wejść na grzbiet większej. Gdy skoczymy na nie (5), wylądujemy u celu. Zdobyliśmy w ten sposób pierwszy z czterech symboli żywiołów potrzebnych do ukończenia etapu oraz [KARTA nr 96]. By wrócić, skaczemy na ogromną owcę (6). Następnie wróćmy się do lokacji z gąbkami, a następnie lewą odnogą odbijmy w dół.
Znajdziemy tu stwora, który posłuży nam za łódź podwodną. Jedyne co musimy zrobić, to zwrócić mu oko. Gdy go potem klikniemy, zdobędziemy [KARTA nr 97], a następnie wylądujemy w bliżej niezidentyfikowanych głębinach. Najechanie kursorem na podwodne stworzenie wzbogaci naszą kolekcję o [KARTA nr 98]; skręćmy dwukrotnie w lewo.