Misja 8 - Strike on Tulagi (2) | Kampania | Battlestations Midway poradnik Battlestations: Midway
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Twoje myśliwce powinny w tym samym czasie udać się nad wyspę i strącać z powrotem na ziemię skośnookich pilotów startujących w swoich maszynach (myśliwce, bombowce) z pobliskiego lotniska. [#5] Zestrzeliwuj także wodnosamoloty bombowe, które startują z położonej nieopodal stoczni. Obszar powietrzny nad twoim lotniskowcem powinno cały czas patrolować kilka myśliwców, w razie gdyby jakiemuś japońskiemu chojrakowi udało się tu dotrzeć. Pamiętaj, że sam Yorktown również może zrąbywać samoloty wroga ogniem swoich małokalibrowych działek plot. [#6]
[5] |
[6] |
Japończycy pewnie spróbują posłać na dno twoje pływające lotnisko z pomocą dwóch niszczycieli. Wyślij w ich kierunku kilka swoich samolotów torpedowych by zrobić porządek z tymi "żelazkami" - dwie torpedy na każdy powinny wystarczyć więc na dobrą sprawę potrzebujesz dwóch par "Avengerów". [#7] Gdyby jednak nie udało im się zniszczyć wrogich okrętów dobij te ostatnie swoimi niszczycielami. [#8]
[7] |
[8] |
W wolnej chwili myśliwce F4F "Wildcat" mogą rozprawić się z trzema japońskimi statkami transportowymi pływającymi po akwenie (*) - niszcząc je (ostrzałem pokładów z broni maszynowej) wykonasz ukryte zadanie. [#9] W końcu jednak konieczne jest zajęcie się lotniskiem na wyspie wysyłającym w powietrze coraz to nowych skośnookich lotników, a także stocznią posyłającą w bój wodnosamoloty i kutry. Jakieś samoloty stojące tuż koło pas startowego lotniska możesz spalić znowu "Wildcatami". Te myśliwce mogą się także zająć startującymi maszynami wroga, niszcząc je już na pasie. Zatop też z ich pomocą kolejny transportowiec stojący przy brzegu. [#10]
[9] |
[10] |
Jednak najważniejsze jest zniszczenie hangarów: na lotnisku (1) i tego stoczniowego (2) . Zleć to zadanie bombowcom nurkującym również stacjonującym na Yorktownie, podczas gdy "Wildcaty" zapewniają osłonę myśliwską. Po jednym bombardowaniu wspomnianych celów (hangary) z lotu nurkowego i sprawa powinna zostać załatwiona. [#11] Zabudowania te można także pewnie zrównać z ziemią ostrzałem artyleryjskim z niszczycieli, po uprzednim okrążeniu nimi wyspy, ale chwilę potem te okręty przydadzą się w innym, oddalonym nieco miejscu i mogłyby nie zdążyć dopłynąć do niego na czas. Lepiej więc by to "Dauntlessy" wykonały tą robotę. Za to niszczyciele mogą już powoli brać na cel japońską fortecę nabrzeżną położoną nad brzegiem vis a vis lotniska (2) - jej zniszczenie to dodatkowy cel misji. Gdzieś w tym momencie rozpocznie się desant Amerykanów na wyspę, na planszy pojawią się więc barki desantowe (4) - co najmniej trzy z nich muszą dotrzeć cało do brzegów wyspy . A przeszkodzić im w tym mogą japońskie posiłki (krążownik i niszczyciel), które również wkroczą na scenę, pojawiając się na niej od północy, północnego-zachodu i zmierzając w kierunku wyspy. Rzuć przeciwko tym siłom wszystko co masz - samoloty i niszczyciele. Myśliwce już nie będą potrzebne więc mogą wylądować na lotniskowcu by w powietrzu zrobiło się miejsce na więcej samolotów innego typu. [#12]
[11] |
[12] |
Użyj przeciwko wrogim okrętom wojennym bombowców nurkujących. [#13] Albo samolotów torpedowych - co preferujesz (ja wolę torpedowe). Dokończ dzieła (jeśli nie skończone) niszczycielami. [#14] Powinieneś po prostu zniszczyć te japońskie wsparcie (posiłki) (1) by obronić barki desantowe (4).
[13] |
[14] |
Gdy oba nieprzyjacielskie "żelazka" spoczną na dnie amerykańskie barki desantowe mogą bez obaw "wypluć" swoją zawartość na brzeg wyspy. [#15] Ty zaś, Henryku, z pewnością ucieszysz się ze spotkania ze starym przyjacielem Donaldem na "Yorktownie". [#16]
[15] |
[16] |