Misja 3 - Running the Palawan Passage (2) | Kampania | Battlestations Midway poradnik Battlestations: Midway
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Dosyć szybko zjawią się też japońskie kutry torpedowe - unikaj ich cygar (na zbliżeniu mapy widać je dobrze), a same łajby szybko pal ogniem działek plot., zaś z bliskiej odległości jednym-dwoma pociskami z którejś ze swoich wież artyleryjskich. [#5] Zwracaj uwagę czy jednak nie odniosłeś uszkodzeń w walce (migające czerwone ikony z boku ekranu). Jeśli tak się stało - przełączaj się do panelu napraw i na bieżąco zajmuj się awariami. [#6]
[5] |
[6] |
Po cieśninie można swobodnie pływać tam i z powrotem, raz tym, raz tamtym kanałem i niszcząc wszystko wokół, m.in. cumujące u brzegów japońskie łodzie podwodne. W końcu wpłyniesz pewnie do kanału na którego brzegu skośnoocy wybudowali bazę zwiadowczą (1) - uważaj na samoloty (kilka kluczów), które teraz pojawią się na niebie od prawego (wschodniego) skraju mapy! [#7] Hangar bazy zwiadowczej (1) zniszcz swoją artylerią pokładową, ustawiając się do niego burtą (bokiem) by wszystkie wieże działowe twojego niszczyciela mogły strzelać. Najpierw jednak w ten sam sposób rozpraw się z pobliską fortecą! Porozwalaj wszystkie pomniejsze jednostki przy pomostach. [#8]
[7] |
[8] |
W pobliżu tego miejsca cumuje też kilka statków transportowych - celów dla twojej artylerii lub torped. Posłanie ich na dno (2) to jedno z zadań ukrytych tej misji. [#9] Jeszcze dalej znajdziesz zakotwiczone (ale groźne bo uzbrojone w pojedyncze armaty) japońskie łodzie podwodne - rozpraw się z nimi tak samo szybko jak z transportowcami wcześniej. [#10]
[9] |
[10] |
U wylotu cieśniny na północy, przy jej lewym (zachodnim brzegu), znajduje się kolejna japońska baza (2) , tym razem tych kutrów torpedowych, które pewnie cię cały czas nękają. Ustaw się do niej bokiem (burtą) i szybko zniszcz hangar na brzegu (2) salwami artylerii, wypełniając drugi z celów dodatkowych. Kawałek dalej na tym brzegu zburz w identyczny sposób fortecę: nie ustawiaj się na wprost niej bo zdaje się, że ma ograniczony kąt prowadzenia ognia - wystarczy więc pojawić się z boku by nie wpłynąć w ten kąt a samemu móc prowadzić ogień. [#11] Droga na pełne morze będzie wolna. Zanim jednak na nie wreszcie wypłyniesz napraw wszelkie uszkodzenia (nie zapominaj o tych dotyczących uzbrojenia), czeka cię bowiem jeszcze jedna walka. Z lewej dojrzysz japoński niszczyciel. Możesz posyłać mu torpedy, on pewnikiem użyje przeciw tobie tej samej broni. [#12] Twoim zadaniem jest go zatopić (2), samemu wychodząc z pojedynku w jednym kawałku (3).
[11] |
[12] |
Mnie udała się ta sztuka nie torpedami lecz artylerią - oczywiście odkładaj "pi razy drzwi" odpowiednią poprawkę gdy i ty jej używasz. Najlepiej strzelać i obserwować gdzie upadły pociski (fontanny) przybliżając widok lornetką - to chyba oczywiste. [#13] Teraz już tylko spotkanie z amerykańską łodzią podwodną. Jeśli dotarłeś do niej w ciągu 17 minut, licząc od rozpoczęcia misji, wypełniłeś tym samym kolejny z celów ukrytych (1) . [#14]
[13] |
[14] |