Misja 2 - Saving Tulagi | Wyzwania samoloty | Battlestations Midway poradnik Battlestations: Midway
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Misja 2 - Saving Tulagi
Jednostki do dyspozycji: japońskie samoloty myśliwskie A6M "Zero" Wróg: całe chmary samolotów: amerykańskie bombowce B-17 (ok. 24), bombowce nurkujące SBD "Dauntless" (ok. 75), samoloty torpedowe TBF "Avenger" (ok. 30), 2 statki transportowe, łodzie desantowe Poziom trudności misji: 6 |
Główne cele:
- Chroń lotnisko (1)
- Chroń niszczyciele (2)
- Chroń stocznię (3)
- Wyeliminuj amerykański desant morski (4)
Ta misja może się okazać bardzo trudna, a jej przejście wręcz niemożliwe ze względu na całe hordy wrogów, których trzeba odeprzeć, ale... da się ją wykonać. Wystartuj ze swojego lotniska polowego 4 kluczami (czyli po 3 samoloty) myśliwskich "Zer" uzbrojonych dodatkowo w bomby. Chodzi o to byś w powietrzu miał maksymalną ilość samolotów ale też w jak największej liczbie jednostek bo wrogów będzie bardzo dużo i powinieneś jednocześnie atakować jak najwięcej z nich. [#1] Udaj się wszystkimi samolotami na południe aby strącać kolejne klucze bombowców B-17 zmierzających nad twoje lotnisko z zamiarem zbombardowania go. Twoje pierwsze zadanie to obronić lotnisko przed zniszczeniem (1) . "Latające Fortece" zawsze pojawiają się w dwóch kluczach po 3 samoloty w każdym. Takich par kluczów będzie kilka (niestety nie pamiętam dokładnie ile, matematyka podpowiada, że 4 (), nadlatujących w pewnych krótkich odstępach czasowych. Po zestrzeleniu jednych samolotów bierz się za następne. Po strąceniu każdej grupki nieprzyjacielskich samolotów gra wyświetla na ekranie informację o tym ile ich jeszcze kluczów zostało do zrąbania. Atakuj każdy klucz bombowców dwoma swoimi. Ostrzał zaczynaj już zbliżając się do nieprzyjaciela od czoła. Celuj w silniki. Dobrze jest też atakować pod różnymi dziwnymi kątami - od dołu, od góry, z boku i wreszcie z tyłu. [#2] Na razie nie powinno być zbyt trudno.
[ 1] |
[ 2] |
Gdy gra poda informację, że został do zestrzelenia ostatni już klucz amerykańskich bombowców zostaw to zadanie dwóm swoim kluczom, a pozostałym samolotom każ już się udać na zachód, aż do krawędzi mapy. Gdy owe dwa klucze wykończą bombowce też szybko leć nimi jak najdalej na zachód. Gdy wiesz, że w czasie walki poniosłeś straty szybko przełącz się na lotnisko i wyślij w powietrze kolejne myśliwce uzbrojone w bomby (te się przydadzą na końcu gry) - zawsze musisz mieć w powietrzu maksimum maszyn i koniecznie w czterech kluczach! Po zniszczeniu bombowców B-17 na wodzie w pobliżu wyspy pojawią się japońskie (czyli twoje niszczyciele), zaś z zachodu na planszę wtargną kolejne klucze amerykańskich samolotów - tym razem torpedowych i bombowców nurkujących. Staraj się je atakować najwcześniej jak możesz, tzn. jak najbliżej zachodniej krawędzi mapy. Atakuj jednocześnie jak największą ich liczbę - każdy twój klucz samolotów atakuje jeden klucz wroga. Amerykanie mają zamiar zatopić te dwa japońskie niszczyciele, które przed chwilą się pojawiły na wodzie, a ty musisz je przed tym losem uchronić (2) . [#3] Wrogich trójek samolotów będzie kilkanaście, gra cały czas podaje ile jeszcze zostało ich do końca (po zestrzeleniu każdego klucza). I teraz zaczyna się najtrudniejszy etap misji. W momencie gdy widzisz na ekranie informację, że został już tylko jeden klucz nieprzyjaciół zaatakuj go jednym swoim, najlepiej takim najmniej licznym (np. nawet jednym tylko samolotem) i dodatkowo tym najdalej wysuniętym na zachód. Pozostałe samoloty (klucze), które znajdują się bliżej lotniska i położonej bardziej na prawo (wschód) od niego stoczni wyślij już właśnie w kierunku tej ostatniej i jeszcze dalej - tym razem do prawej (wschodniej krawędzi mapy). Jeśli oba niszczyciele są w bardzo dobrym stanie, prawie nieuszkodzone, możesz nawet zaryzykować pozostawienie ich bez opieki i wysłać na wschód wszystkie swoje klucze i to nawet wcześniej - kiedy gra informuje, że jeszcze trzy grupki nieprzyjacielskich samolotów zaatakują owe okręty wojenne. Mimo wszystko - jeśli są one w dobrym stanie - powinny przetrwać (albo chociaż jeden z nich) taki nalot - a to wystarczy. Chodzi o to by twoje samoloty były już przy prawej (wschodniej krawędzi mapy) w momencie kiedy zacznie się kolejna fala nalotów, tym razem na stocznię. Ją też musisz obronić przed zniszczeniem (3) . Jeśli w powietrzu masz cztery swoje klucze ale niepełne (poniosłeś straty, czyli de facto nie masz maksimum samolotów w akcji) rozbij o ziemię/wodę (tak, dobrze czytasz) jakiś pojedynczy samolot i natychmiast wystartuj z lotniska kolejnymi maszynami (zrobi się miejsce na jedną jednostkę) by uzupełnić luki. Pamiętaj musisz mieć w powietrzu maksymalną liczbę jednostek lotniczych czyli cztery i maksimum samolotów, to bardzo ważne. [#4]
[3] |
[4] |
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem będziesz dobrze przygotowany by godnie powitać kolejne klucze amerykańskich bombowców nurkujących - to znowu kilkanaście grup pojawiających się w bardzo krótkich odstępach czasu zza wschodniej krawędzi mapy. Atakuj je już jak najbliżej tej krawędzi. Każda twoja jednostka walczy z jedną jednostką wroga. Dodatkowo - kierując osobiście jednym ze swoich kluczów - możesz kazać skrzydłowym zaatakować jedną grupę wroga a samemu (w pojedynkę) rzucić się za jeszcze inną. [#5] Chodzi o to by jednocześnie walczyć z jak największą liczbą jednostek wroga, a powinno się udać i stocznia dalej będzie stać. Po zestrzeleniu wszystkich fal tych samolotów (co jest naprawdę bardzo trudne gdy masz inny plan) pora na ostatnie zadanie. Teraz polegać będzie ono na posłaniu na dno amerykańskiego desantu morskiego, który właśnie zbliża się od południa do wyspy (4) . To już kaszka z mleczkiem. Desant to dwa statki transportowe spuszczające na wodę całą masę szybkich łodzi desantowych z amerykańskimi żołnierzami, które to łajby zasuwają do brzegu. Jak pewnie pamiętasz owe łódki desantowe pojawiają się na wodzie dopóki nie zatopisz transportowców. Tak więc zrób to teraz, atakując każdy jednym kluczem swoim myśliwców - bomby mogą się wreszcie przydać. Statki te można również zatopić ostrzeliwując ich pokłady z broni maszynowej. W tym czasie pozostałe dwa klucze urządzają rzeż tych małych i szybkich łodzi desantowych. [#6] Po zniszczeniu wszystkich misja zakończy się. To był HARDCORE, szczególnie trzeci etap.
[5] |
[6] |